Keyifli sürüş

Alfa Romeo efsane anlamına gelen modeli MiTo ile kalite, şıklık ve sportifliği bir arada sunuyor.

Keyifli sürüş
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 02.03.2009 - 08:02

Adını Milano ve Torino şehirlerinin ilk iki harfinin birleşmesiyle aynı zamanda İtalyanca efsane anlamına gelen sözcükten alan Alfa “MiTo”, rakam kodlu modellerden farklı olduğunu ismiyle de belli ediyor.

Tasarımı sportif, sevimli bir yüze sahip, önde marka logosunun yerleştirildiği ızgara ile bütünleşen bir çizgiyle bütünleşen krom çerçeveli farlar ve motor kaputundaki çizgiler sportifliğini daha da belirginleştiriyor.

Arka lamba grubu aynen aracın burun kısmındaki görselliği yansıtacak şekilde tasarlanmış, krom çerçeve içerisine yerleştirilmiş yuvarlak stoplar kışkırtıcı, bagaj üstü spoyleri ve sportif egzoz çıkışı da bu görünümü tamamlıyor. MiTo’nun iç tasarımı da aynen dışarısı gibi oldukça sportif, kalite ve şıklık Alfa çizgisini yansıtıyor. Ön tarafta oturanlar için rahat bir yolculuk sunan MiTo’nun kumaş kaplı olmasına rağmen son derece sportif duran koltukları, yuvarlak şık göstergeleri ve sportif havalandırma ızgaralar iç mekânın dikkat çeken detaylarından.

Türkiye’de iki benzinli ve bir de dizel motor seçeneğiyle satılan MiTo’nun testimize 120 beygirlik 1.6 litre dizel motorlu sürümüyle konuk oldu. MiTo‘da kullanılan Q2 elektronik diferansiyel kilidi bu aracın ne kadar keyifli bir sürüşe sahip olabileceğinin ilk sinyallerini veriyor.

D.N.A adı verilen bir sistem sayesinde farklı yol ve sürüş koşullarına göre tercih yapabiliyorsunuz. Dynamic, normal, all wheater olmak üzere üç farklı konumda kullanılan D.N.A vites topuzunun hemen yanında sürücüye yakın tarafta konumlandırılmış, hangi seçenekte olduğunuzu yol bilgisayarından izleyebiliyorsunuz.

D.N.A modları değiştiğinde sürüş tarzının değiştiğini hemen anlıyorsunuz. Performans odaklı kullanımlarda “D” konumuna getirdiğiniz aracın reflekslerinin bile hemen değiştiğini, VDC ve ASR’nin daha geç devreye girdiğini, ABS’nin dinamik sürüşe uygun hale geldiğini ve süspansiyonların daha sertleştiğini gözlemliyorsunuz.

Normal konum şehir içi kullanımlara uygun çalışırken karlı ve yağmurlu hava koşullarında kullanılan ‘A’ konumunda elektronik yardımcılar daha hassas, direksiyon ve motorun tepkileri daha sakin oluyor. Otomobilin yol tutuşu oldukça etkileyici. Her türlü virajda limitleri sonuna kadar zorlasanız bile onu yoldan çıkarmak çok güç. Türkiye’de 1,4 litre 78 beygir, 1,4 litre 155 beygir turbo benzinli ve 1,6 litre 120 beygir dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle sunulan MiTo 19.000 Avro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler