Mahkemenin durdurma kararına rağmen tünel inşaatı başladı

Maçka Parkı’ndan geçen tünel projesinin bir çıkışı da kentsel park niteliğindeki Ortaköy Vadisi’ne çıkıyor. İnşaat çoktan başlamış.

Mahkemenin durdurma kararına rağmen tünel inşaatı başladı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 01.02.2017 - 18:59

Maçka Parkı’nı tehdit eden İBB’nin tünel projesinin, bir çıkışı da kentsel park Ortaköy Vadisi’ne yapılıyor. Vadide, tünel ve kavşak inşaatına aylar önce başlandığı ortaya çıktı. Proje 2010 yılında vadiden geçtiği için iptal edilmişti. CHP’li Meclis üyesi Cevdet Bayram, mahkeme kararına rağmen devam eden çalışmaların durdurulması istemiyle Koruma Kurulu’na itiraz etti.

İBB tünelde ısrarcı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Fulya - Levazım karayolu tünel ve kavşak projelerini ilk olarak 1 Şubat 2007’de ihaleye açtı. Beşiktaş Belediyesi Başkanlığı, 2009’da, tünel Ortaköy Vadisi’nden geçtiği için iptal davası açtı. Belediyenin dilekçesinde, projenin, “sit alanı ve kentsel park alanını” ortadan kaldıracağına dikkat çekildi. İstanbul 8. İdare Mahkemesi’nde görülen davada, bilirkişi, yeşil alanda azalmaya neden olacağı için tünel ve kavşak projelerinin vadiden geçmemesi gerektiğine vurgu yaptı. Mahkeme, projenin ihale ve imar planlarını 2012 yılında iptal etti. İBB karara itiraz etti. Dosya Danıştay’a gitti.

Beşiktaş Belediyesi Başkanı Murat Hazinedar, davaya bakan Danıştay 13. Daire’ye yazı yazarak “belediye menfeaatleri” doğrultusunda davadan feragat ettiğini belirtti. Ancak, 13. Daire, yerel mahkemenin iptal kararını, 28 Haziran 2016’da onadı. İBB ise 2016 yılının Mayıs ayında Dolmabahçe-Levazım-Baytalimanı- Ayazağa Tünelleri Projesi’nin imar planlarını yeniden hazırladı. Planlar CHP’li Meclis üyelerinin “ret” oyuna karşın kabul edildi. Yeni planda, Fulya girişi, Maçka Parkı’na alındı.

"Doğal yapı bozulacak"
 
Tünelin bir çıkışı ise sit alanı ilan edilen 160 bin metrekarelik Ortaköy Vadisi’ne yapılıyor. Vadideki, kavşak ve tünel inşaatı çoktan başlamış. Kazı çalışmalarının sürdüğü alana, beton santrali kurulmuş. İşçiler, kavşakların vadiden geçerek birinci köprüye bağlanacağını söyledi. TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu üyesi Ayşe Yıkıcı, “Projenin Dolmabahçe çıkışı Maçka Parkı; Levazım çıkışı Ortaköy vadisi olarak görülüyor. Proje vadiye zarar verecek. Tünel çıkışında karayolu bağlantısı görülmüyor ancak muhtemelen daha sonra bağlantı yolları gelecek” dedi. 
 
İBB ve Beşiktaş Belediyesi Meclis üyesi Cevdet Bayram da İstanbul 3. Nolu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü’ne başvurarak, projeye itiraz etti. Kurula, vadiyi koruma altın alan mahkeme kararının kesinleştiğini anımsattı. Bayram, “Örümcek ağı gibi katlı kavşaklar, kentsel park olan vadinin doğal yapısını bozduğu gibi, bu alanı beton yığınına çevirecek”diyerek, yeni planın onaylanmamasını istedi. 

Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler