Modanın devleri İstanbul'a geliyor
İstanbul heyecanla Fashionable İstanbul by Avea'yı bekliyor. 23-25 Ekim arasında düzenlenecek moda organizasyonu dünyaca ünlü markaları İstanbul'da buluşturacak. Moda devlerini kendi defile ağlarından çıkaracak organizasyonun tanıtım yüzü ise ünlü top model Bar Refaeli.
İstanbul Fashion Days’in ardından, İstanbul’u moda konusunda önemli duraklardan biri haline getirmeye aday bir organizasyon daha yolda. 23-25 Ekim tarihlerinde gerçekleştirilecek Fashionable İstanbul by Avea dünyada pek çok tutkunu olan ünlü markaları Türkiye’ye getirecek. İstanbul’u moda merkezine dönüştürecek etkinliğin yaratıcıları Baykam&RBM’in ortakları Hakan Baykam ve Raif İnan sorularımıza yanıt verdi.
Moda şehri
Fashionable İstanbul by Avea’nın amacı dünyanın önde gelen modacıları, onları takip eden uluslararası basın ve moda dünyasını Türkiye’ye getirerek İstanbul’u bir moda merkezi olarak konumlandırmak. Baykam, Fashionable İstanbul by Avea’nın klasik bir moda haftası olmadığının altını çiziyor: “Üç günlüğüne dünya modasını İstanbul’a taşıyarak moda camiasını ve dünyanın en tanınmış tasarımcılarını koleksiyonlarıyla birlikte bu büyülü ve eşsiz şehirde buluşturacak Fashionable İstanbul by Avea. Dünyaca ünlü markalar kendi defile ağlarının yani New York, Londra, Paris ve Milano’nun dışına çok zor çıkarlar. Ama bizim projemize katılmaları, Fashionable Istanbul by Avea’nın ne kadar prestijli ve uluslararası bir proje olduğunu ifade ediyor. Ayrıca İstanbul’un da bu konudaki etkisi tartışılmaz. İstanbul çok cool ve moda bir şehir olarak görülüyor.”
Baykam, başlangıç yılı için sadece yabancıların katıldığı, şov yönü daha ağırlıklı bir etkinlik planlamış olduklarını ifade ediyor. Ancak şu an durum farklı. Organizasyon duyuldukça birçok Türk markanın bu platformda yabancı tasarımcılarla beraber yer almak istediğini bildirmesi üzerine şu anda karşılıklı görüşmelerin sürdüğünü söylüyor. Türk markaların girişinin etkinliğin süresini uzatıp uzatmayacağını sorduğumuzda ise İnan, “Uzaması gibi bir ihtimal şu an düşünülmüyor. Kaç Türk markası olacağı da anlaşmalarla ortaya çıkacak ama en fazla dört Türk markası olabilecek” diyor.
‘Elit moda takvimi’
Türk markalarının etkinliğe katılması da uluslararası arenada görünürlük açısından önemli bir fırsat, Türk tasarımcılar için de bir pencere. Baykam, etkinlikle birlikte İstanbul’u moda devleri ve moda tutkunları tarafından her sezon takip edilecek bir şehre dönüştürmek istediklerini söylüyor. Etkinliğin sadece İstanbul’un imajı açısından değil, Türk markaların da görünürlüğü ve bağlantıları açısından da önemli olduğunun altını çiziyor: “Bu şekilde İstanbul’un dünyanın elit moda takvimine girmesini ve dünya moda devleri tarafından her sezon takip edilmesini sağlamak istiyoruz. İstanbul sadece yabancı markalar için bir köprü görevi görmeyecek aynı zamanda Türk markaların da bağlantılarını genişletebilecekleri, dünyada daha fazla tanınmalarını sağlayacak bir platform olacak. Organizasyon dünyaca ünlü markalar için sadece ekonomik açıdan değil aynı zamanda çok önemli bir esin kaynağı. Örnek vermek gerekirse Roberto Cavalli, ‘Baştan çıkartıcı güzellik ile beslenmiş ve gizem dolu bu toprakların benim yaratıcılığıma çok büyük katkısı olacağına inanıyorum’ diyor.”
En Çok Okunan Haberler
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- Polis müdürlerine gözaltı: 'Cevheri Güven' ayrıntısı
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!
- ABD basınından Esad iddiası