Rihanna iflastan döndü: Markasının değeri bir milyar dolara ulaştı

Son dönemde moda alanında yaptığı yatırımlarla öne çıkan ünlü yıldız Rihanna'nın, iç çamaşırı markasının değeri bir milyar dolarlık değere ulaştı. Ünlü şarkıcı, kısa süre önce pandemi sebebiyle markasını kapatma kararı alsa da, marka aldığı son destek ile bir milyar dolarlık (yaklaşık 7 milyar TL) değere ulaşarak rekora imza attı.

21 Şubat 2021 Pazar, 10:22
Abone Ol google-news

Dünyaca ünlü şarkıcı Rihanna'nın pandemiden dolayı kapatma kararı aldığı markası, Forbes dergisine göre geçen hafta B serisi fonlarda 115 milyon dolar (800 milyon TL) gelir elde etti. Barbadoslu şarkıcının moda alanında iflas ettiği düşünülürken, başka bir markayla ortaklığı sonucu bir milyar dolarlık (yaklaşık 7 milyar TL) değere ulaşan markası, yüzde 150 büyüdü.

32 yaşındaki şarkıcı, dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeniyle Fenty'i kapatma kararı almış olsa da, iç çamaşırı markası Savage X Fenty ile başarıyı yakaladı.

185 MİLYON DOLARLIK YATIRIM ALDI

California merkezli iç giyim markası, bu süreçte toplam 185 milyon dolar yatırım topladı. Marka yatırımcıları arasında Marcy Venture Partners, Avenir Growth Capital, TriplePoint Venture ve Sunley House Capital şirketleri yer alıyor.

Yeni nakit girişinden önce Forbes, Barbadoslu şarkıcının şirketteki payının 80 milyon dolar veya şirketin yüzde 43'ü olduğunu tahmin ediyordu.

Yeni yatırım haberi, Rihanna’nın Fenty moda markasının iki yıldan daha az bir süre içinde kapanacağını duyurmasının ardından ortaya çıktı. Sosyal medya üzerinden 1 Ocak itibariyle paylaşımlarını durduran Fenty, birkaç hafta içinde de online alışveriş platformunu ve ana dağıtım kanallarını kapatacak.

PANDEMİ, ONLİNE SATIŞLARI ARTIRDI

Covid 19 pandemisi, satışları mağazalara bağlı olan birçok markayı olumsuz olarak etkilerken; Savage X Fenty markası Kehlani, Megan thee Stallion gibi yüksek profilli influencer‘lara yapılan büyük pazarlama harcaması sayesinde online satışları artırdı. Moda endüstrisi dergisi WWD'ye göre Savage X Fenty, VIP üyelerini yüzde 200 artırırken, yüzde 150'den fazla büyüdü.