Sabancı'dan dev yatırım

İlk yatırımını 1992’de Mısır’da yapan Sabancı yurtdışındaki en büyük yatırımını da Endonezya’da yaptı.

Yayınlanma: 10.01.2015 - 03:17
Abone Ol google-news

Kordsa Global, 100 milyon dolar yatırımla Endonezya’da ikinci lastik kord bezi ve polyester iplik fabrikasını hizmete açtı. 2007 yılından bu yana Endonezya’da IndoKordsa şirketiyle faaliyet gösteren Kordsa Global, yeni yatırımıyla Asya- Pasifik bölgesinde sektörünün en güçlü
oyuncusu haline geldi. Yatırımı kapsamında 18 kilotonluk lastik kord bezi fabrikası ve 14 kilotonluk üçüncü ve dördüncü nesil polyester HMLS iplik fabrikaları yer alıyor. Java adasının batı sahilinde yer alan Bogor-Citeureup’taki her iki fabrikada toplamda 250’den fazla yeni personel istihdam edilecek.

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, açılış töreninde yaptığı konuşmada, 1973’ten beri yeni başarılar ve yeni açılımlarla Kordsa Global’in sadece ticari değil teknolojik olarak da sektör lideri olmasından gurur duyduklarını dile getirdi.

“Sürdürülebilir ve kârlı bir liderlik için, mevcut ve potansiyel lastik üreticisi müşterilerimizi takip ediyoruz ve üretim artışının güçlü olduğu bölgelerde bulunmak istiyoruz. Her anlamıyla, üreticinin yanında olmamız başarımızın anahtarıdır” diyen Sabancı, Kordsa Global’in küresel bir şirket olduğunu ve 8 ülkede bulunan 10 üretim tesisiyle 5 kıtaya yayıldığını söyledi. Sabancı Holding’in vizyoner hedeflerinin uluslararası olmaya ve teknolojiyle büyümeye odaklandığını aktaran Sabancı, “Endonezya Sanayi Bakanı’na bugün burada bulunduğu için teşekkür ediyoruz. Kendimizi burada, Endonezya’da güvende hissediyoruz. Yedi yıldır buradayız. Bugüne kadar 200 milyon dolardan fazla yatırım yaptık. Kordsa Global olarak sektörümüzün lideriyiz. İleri teknolojilere yatırım yapıyoruz. Müşterilerimizi takip ediyoruz. 41 yıllık bir hikâyesi olan Kordsa Global’in değerlerini gittiğimiz her yere taşıyoruz. Burada da mükemmel bir tesisgörüyoruz. Bunu yaratan başta Endonezyalı çalışanlarımız olmak üzere herkese teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.

En büyük yatırım

Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun, Kordsa Global’in Endonezya’daki ikinci yatırımının Türkiye dışındaki en büyük kapasiteli yatırım olduğuna dikkati çekti.

Yol boyunca olana hayat denir

Kordas Global’in açılışına katılan bir grup gazeteciyle bir araya gelen Güler Sabancı iş yaşamındaki bazı dönüm noktalarını da paylaştı. Grup içinde işe ilk başladığı yerin Kordsa olduğunu hatırlatan Sabancı’nın sorulara verdiği yanıtlar özetle şöyle; Ben, Hasan Güleşçi ile büyüdüm. Kendisine “Hasan Abi” derdim. Onlardan çok şey öğrendim. 1996’da imzalanan Gümrük Birliği Anlaşması Türkiye için çok önemli bir hareketti. Kordsa ile ilk kez buraya da rahmetli Sakıp (Sabancı) Amcam ile gelmiştik. Benim holdingin başına geçmem düşünülmüyordu elbette… Aslan gibi 5 amcam vardı. Yol boyunca başka şeyler oluyor, onun adına da hayat deniyor…

Kompozitte liderlik bekliyorum

Bu bir yolculuktu ve yolculuğun kahramanları var. Hepsine teşekkür ediyorum. Onlardan kompozitte bir liderlik bekliyorum şimdi. İnovasyon çok önemli. 90’lı yıllarda Türkiye için kapasite yolculuğu ne idiyse bugün de inovasyon yolculuğu aynı. Her dönemin zorluklarını yenmek için hiç bitmeyen bir yolculuk yapmak gerekiyor.

Standartlar da taşındı

Kordsa Global Üst Yöneticisi (CEO) Cenk Alper de yapılan yatırımın firma olarak lastik endüstrisine güçlü inançlarının bir göstergesi olduğunu ifade etti. Endonezya’daki organizasyonları hakkında da bilgi veren Alper, “Bugün, biri 18 bin ton lastik kord bezi tesisi ve diğeri 14 bin ton üçüncü ve dördüncü jenerasyon polyester HMLS iplik tesisi olmak üzere iki yeni tesisin açılışını yapıyoruz. 2007’de Asya- Pasifik’e yatırım yaptığımız ilk andan itibaren yerel ve global ekiplerimiz, tüm paydaşlarımıza değer katmak üzere Kordsa Global’in standartlarını bölgeye getirerek kalite, hizmet seviyesi ve maliyetlerimizi iyileştirmekiçin azimle çalıştılar” değerlendirmesinde bulundu.

Cenk Alper, Kordsa Global olarak sahip oldukları inovatif toplam çözümlerin maliyetiyle rakipleriyle başarılı bir şekilde rekabet edebileceklerini ifade etti.