Sürücüsünden bağımsız işleyen zekâsı var

Volvo V40 R-Design’la test sürüşüne önce oğlum Cem’le çıktım. Sonra ertesi sabah ekibimize Hollandalı ama bizim buralı gezgin televizyoncu Wilco’yu da kattım

14 Mart 2016 Pazartesi, 07:16
Abone Ol google-news

VOLVO V40 R-DESIGN

Motor.................................... 1.6 D2
Motor Hacmi:................... 1.560 cc
Yakıt Tüketimi:................ 4.0 litre

“Hemen eve dönüp deri ceketlerimizi ve güneş gözlüklerimizi alalım. Çünkü bu çok havalı” dedi Cem, Volvo V40 R-Design’ı görür görmez ve tam da ikimiz ona ilk kez binmek üzereyken. Otomobille uyum içinde olalım istedi. Cem 10 yaşında.

“Havalı” en önemli kelimeleri arasında.

Dönüp deri ceketlerimizi giydik. Neredeyse saçlarımızı da jöleleyecek, Greace’teki Olivia Newton John’la John Travolta’ya dönüşecek, yılmadan dans üzerine dans edecektik. Ama güneş gözlüğü konusunda zor ikna ettim onu. Gözlük gereksizdi; çünkü geceydi. V40’la derin sularda açıldıkça açıldık, İstanbul sınırlarını aştık.

İlk kez gece araba kullanmaktan hoşlandım ey araba sevdalısı okur! Aktif Ön Far sistemi sayesinde nasıl da rahat ettim. Uzun mu kısa mı, hangi far yanacak? Kim kimin gözünü alıp, kazaya yol açacak? Halbuki kafa patlatma sen, bu akıllı otomobilin kendisi bütün bunları yapacak! Yaptı da. Derken ertesi gün Cem’le ekibimize fotoğrafçı, aşçı, televizyoncu Wilco Van Herpen’i de kattık. 1 ben, 1 çocuk, 1 Hollandalı, takır takır döverken sakince ama hışımla dalgalar kumsalları, Kilyos’a ulaştık.

Wilco 1990’dan beri Tükiye’de yaşıyor, yıllardır birbirinden güzel gezi programları yapıyor, bana memleketimi benden çok daha güzel anlatıyor. Sırf İz TV’de karavanla yaptığı 125 bölümlük programla bile kimbilir kaç kilometre yol katetti. Biz belgesel peşinde koşanlar, uzun yol şoförleriyizdir aynı zamanda. Günler ve geceler boyunca şeritler akıp giderken önümüzde arkamızda, otomobillerle paylaşırız sırlarımızı.

Bu yüzden arabaları hissederiz. Wilco da direksiyona geçer geçmez V40-R Design’ın ruhunu bir çırpıda okudu. Virajları dönerken keskin yol tutuşuna bayıldı. Sonra otomobili kenara çektik, dört bir yanını kurcalayıp, inceledik.

Değil bana, dünyanın öbür ucundaki sağır sultana da sorsan “Volvo deyince ne geliyor aklına” diye. “Güvenli, sağlam, taş” der. Onun senden bağımsız işleyen bilge bir zekâsı var. Yolda senin göremediğin tehlikeleri görüyor, dört bir yanını kolluyor, önlemler alıyor, hatta çarpma ihtimaline karşı dışında yoldaki yaya için dahi hava yastığı bulunduruyor. Pes daha ne olsun. Buyurun, detayları ek kutularda.

Bazı güvenlik önlemleri

City Safety (Şehirde Güvenlik): 50 km/saat’e kadar hızlarda, aracın çarpışmak üzere olduğunu algılayabilen lazer tabanlı bir teknoloji. Bu sistem, fren yapamazsanız sizin için fren yapıyor ve gazı kesiyor.

BLIS (Kör Nokta Bilgi Sistemi): Kör noktanıza bir araç girdiğinde sizi uyarıyor.

CTA (Yan Trafik Uyarısı): Geri geri çıkarken sizi yanlardan gelen trafiğe karşı uyarıyor.

ACC (Yoğun Trafik Destekli Adaptif Hız Sabitleyici): Otomatik vitesli araçlarda 200 km/saat’e kadar hızlarda, öndeki araçlarla ayarlanmış mesafeyi korumanıza yardım ediyor.

Otomatik Frenli Çarpışma Uyarısı ile Yaya ve Bisikletli Algılaması: Sesli veya görüntülü uyarılara tepki göstermezseniz ve çarpışmak üzereyseniz, tam güçle frenleme devreye giriyor.

Diğer teknik özellikler

Akıllı ECO fonksiyonu motoru, otomatik şanzımanı ve klima sistemini optimize ederek yakıt tüketimini yaklaşık % 5 daha düşürebiliyor. Aktif TFT kristal ekran, bluetooth ile kablosuz müzik yayını, elektronik klima, adım adım navigasyon sistemi, hassas tepkiye sahip direksiyon, özel deri ve nubuk kaplama, spor pedallar, kabin içi LED aydınlatması, katlanabilir 60/40 arka koltuk, bagaj ağı ve bagaj elektrik prizi, mavi dijital sürücü bilgi sistemi de diğer özelliklerinden bazıları.