Türklerin ayak numaraları büyüdü

Son yıllarda büyük numaralı ayakkabılara gösterilen talepte artış gözlemleniyor.

30 Aralık 2011 Cuma, 11:43
Abone Ol google-news

Rahat ayakkabıya gösterilen eğilimin artması ve genç neslin vücudunun daha hızlı
gelişmesi ayakkabı numaralarının büyümesini sağladı. King Paolo’nun 30 ayrı satış
noktasından edindiği bilgiler, kadınlarda büyük numara olarak tanımlanan 39 – 40 -
41 numaralarda yüzde 1,5 civarında artış yaşandığını gösterdi. Erkek ayakkabılarında
ise 43 – 44 - 45 numaralı ayak yapısına sahip tüketici sayısında yüzde 5’lik bir artış
yaşanıyor. İncelemede, 350 bin çift erkek ayakkabı ile 150 bin çift kadın ayakkabı
satışı baz alındı.

Yeni neslin ayak yapılarının daha geniş ve büyük olması, tüm ayak tiplerinde son
beş yılda yüzde 5 civarında büyümeye yol açtı. King Paolo, kadınlarda küçük veya
kibar ayak olarak adlandırılan 35 – 36 - 37 numaralardaki tüketici sayısının yüzde 4.4
azaldığını kaydederken, orta numaralar 37 ve 38’de yüzde 3, büyük numara şeklinde
bilinen 39 – 40 - 41 numaralarda yüzde 1.5 civarında bir artış görüldüğüne işaret
ediyor.

Erkek ayakkabılarında 39 – 40 - 41 numaralı ayakkabı tüketen kullanıcı sayısında
yüzde 6, orta numaralar olan 41 – 42’de yüzde 1.5 azalma görülürken, 43 – 44
- 45 numaralı ayak yapısına sahip tüketici sayısında yüzde 5, 46 – 47 numaralı
tüketicilerde ise yüzde 1 oranında artış kaydedildi.

Tüm dünyada erkeklerin ayakları büyüyor

Dünya ile karşılaştırıldığında Türk kadınlarının ayaklarının Avrupalı ve Amerikalılara
oranla biraz daha kibar ve küçük olduğu görülüyor. Türk erkeklerinin ayakları ise
Avrupalı ve Amerikalılara göre daha büyük ve kalıplı yapıya sahip.

Dünya genelinde insanların ayak yapısının incelenmesi için Wolverine ve
Hush Puppies markalarından alınan veriler, küçük ayaklı erkeklerin yüzde 6
azalmasına karşın büyük ayak numaralarının yüzde 8 arttığını gösterdi. Kadın ayak
numaralarındaki büyüme, ülkemizin aksine daha küçük bir artışla yüzde 2 civarında
seyrediyor. Kadın ayakkabılarında büyük numaralara gösterilen talep azalıyor.