Ülker 2010'da yeni bir global ortaklığa hazırlanıyor

Ülker Grubu 65. yılında yeni bir global ortaklığa daha imza atmaya hazırlanırken, ayrıca kağıt mendil, peçete, kağıt havlu ve tuvalet kağıdının da içinde yer aldığı kişisel bakım ürünleri kategorisinde de 100 milyon TL'lik yeni bir yatırımla büyüme planları yapıyor.

Ülker 2010'da yeni bir global ortaklığa hazırlanıyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 11.03.2010 - 13:25

2010 içinde gerçekleşmesi planlanan yeni ortaklığın hangi uluslar arası kuruluşla yapılacağı ve Türkiye'de yapılması planlanan bu yatırımın hangi sektörde olacağı da sır gibi saklanıyor. Ülker'in çatı kuruluşu Yıldız Holding'in Yatırımlar ve İş Geliştirme Grubu Başkanlığını yürüten Dr. Zeki Ziya Sözen, yatırımın 2010 yılı bitmeden gerçekleştirileceğini ve bu global oyuncunun Türkiye'de yatırım yapmak isteyen bir kuruluş olduğunu söylemekle yetindi.

Holding'in bu yıl 65. yaşını kutlayan ana markası Ülker'in ilk fabrikasında düzenlenen basın toplantısında kapsamlı bir değerlendirme yapan Yıldız Holding Yatırımlar ve İş Geliştirme Başkanı Dr. Zeki Ziya Sözen, Yıldız Holding'in 2009 yılı gıda faaliyetlerinden elde ettiği konsolide brüt cirosunun 8,8 milyar TL olarak gerçekleştiğini, cironun 1,4 milyar TL'lik bölümünün yurtdışı satışlardan elde edildiğini söyledi. Sözen, ciro artışının bir önceki yıla oranla yüzde 10.7 olmasına karşın, karlı bir yıl geçirdiklerini ve gıdadan elde edilen faaliyet karının 2008'e göre yüzde 52.9 artarak 428 milyon TL olarak gerçekleştiğini belirtti. Sözen, 2009 yılında Yıldız Holding şirketlerinin 2 bin 500 kişiye yeni istihdam olanağı sağladığını, 2010'da yapılacak yeni yatırımlarla bin 400 kişiye daha iş olanağı yaratmayı hedeflediklerini söyledi.

Türkie'de iki Godiva satış mağazası açılacak

Bir soru üzerine Sözen, Ülker'in 2008'de satın aldığı dünya çapındaki çikolata markası Godiva'nın Türkiye'de üretiminin söz konusu olmadığını belirterek "Ancak şu müjdeyi vereyim ki, Godiva'yı artık sadece havaalanlarında değil, şehir merkezinde de satın almak mümkün olacak. Türkiye'de Godiva için iki yeni satış mağazası açacağız ve bu gelişmenin yılın ilk yarısında olabileceğini öngörüyoruz" dedi.

"2010' da daha yüksek bir yatırım hedefliyoruz"

Sözen, 2008'de Godiva'nın satın alınması dolayısıyla yatırım rakamının daha yüksek gerçekleştiğini, o nedenle 2009'daki 274 milyon TL'lik rakamın da yüksek bir yatırım değeri olduğunu vurgulayarak " 2010 için şu aşamada bir yatırım rakamı telaffuz etmek istemiyoruz. Ancak 2009'un üzerinde bir yatırım planlıyoruz" diye konuştu.

2009'un Yıldız Holding açısından "global ortaklarla Türkiye'ye yatırım yapılan bir yıl" olarak kayıtlara geçtiğini ifade eden Sözen, "Alanlarında Avrupa'nın iki büyük şirketi Gumlink ve Laurens Spethmann Holding'i global ortaklarımız arasına kattık. Gumlink ile sakız ve şekerleme, LSH Holding ile de çay alanında yatırım yapmak için yola çıktık. Bir başka global ortağımız olan Hero Baby ile ise Türkiye'nin ilk ve tek püre bebek maması tesisini kurduk. 2009 yılında gıda sektöründe 274 milyon liralık yatırım gerçekleştirdi" dedi.

Yıldız Holding'in bugüne kadar işbirliği yaptığı tüm global ortaklarını Türkiye'ye yatırım yapmaya ikna ettiğini vurgulayan Zeki Ziya Sözen, "Biz yan yana durduğumuz global şirketlerle sadece Türkiye'de ürün satmaya yönelik anlaşmalar yapmıyoruz. Özellikle Türkiye'de tesis kurup üretim yapmaya, istihdama ve ekonomiye katkı sağlamaya özen gösteriyoruz. Yeni anlaşmalarla birlikte global ortak sayımız beşe yükseldi ve hepsiyle de Türkiye'de üretim tesisi kurduk. İlk uluslararası işbirliğimizi gerçekleştirdiğimiz 1992 yılından beri bu stratejimiz hiç değişmedi" şeklinde konuştu.

"Kişisel bakım büyüyecek, global ortaklıklar güçlenecek"

Holdingin 2010 yılına ilişkin öngörülerine de değinen Sözen, "Yıldız Holding gıda operasyonları konsolide cirosundaki büyümeyi yüzde 12 olarak bütçeledik. Ayrıca 2010'da yeni bir global ortaklığın daha gerçekleşmesi konusunda çalışmalarımız sürüyor. 2010'daki iç yatırımımız ise, kişisel bakım alanında olacak. Kişisel bakım kategorisinde 100 milyon liralık yatırımla tuvalet kağıdı, havlu, peçete ve kağıt mendil üretimine dönük yatırıma start vereceğiz" dedi.

"Sakızda henüz pazar payı mütevazi, hedef ilk üçe girmek"

Gumlink ortaklığı ile kurulan Continental Confectionery Company'nin (CCC) faaliyetleri hakkında ayrıntılı bilgi veren Sözen, şirketin Çorlu'da temellerini attığı üretim tesisinin işletmeye alındığını söyledi. Gumlink'in Avrupa'daki makine donanımının Türkiye'ye transfer edildiğine dikkat çeken Sözen, mevcut müşteri portföyünün ve yönetimin de CCC bünyesine aktarıldığını ifade etti. Toplamda 200 milyon lirayı bulacak yatırımla Çorlu'da kurulan fabrikanın bine yakın kişiyi istihdam edeceğini hatırlatan Sözen, şöyle devam etti: "Gumlink'in Ar-Ge uzmanlığı Türkiye'ye geldi. Yıldız Hoding'in mevcut sakız ve şekerleme faaliyetleri CCC bünyesine aktarıldı. Avrupa satış ekibi de CCC bünyesine dahil oldu. Böylece Türkiye'deki fabrika önümüzdeki yıldan itibaren 220 milyon dolarlık ihracat üssü haline dönüşecek."

Sözen, Ülker'in sakız pazarında henüz mütevazi bir Pazar payına sahip olduğunu ancak bu payın zaman içinde büyümesini öngördüklerini ve beş yıl içinde üç markadan biri olacaklarını kaydetti.

Hem siyah hem de çayı üretecek

2009 yılında Alman çay şirketi Laurens Spethmann Holding (LSH) ile başlanan görüşmelerin tamamlandığını açıklayan Sözen, yapılan anlaşmanın ardından siyah çay ve bitki çayı alanında faaliyet gösterecek olan Milford Yıldız şirketinin kurulduğunu söyledi. Milford Yıldız'ın yeni bir üretim tesisi kuracağını, Trabzon Arsin'de de bir çay alım ünitesi açılacağını belirten Sözen, "Böylece LSH, çay konusundaki gelişmiş teknolojisini ortaklığa aktaracak" dedi. Sözen, bu konudaki anlaşmanın çok yeni olduğunu ve 4 Şubat tarihi itibariyle bu anlaşmanın gerçekleştiğini bu nedenle henüz bu alana yapılacak yatırım rakamını açıklayamayacağını kaydetti.

Geçen yılın önemli yatırımlarından birinin de, holdingin bir diğer global ortağı olan Hero ile Ankara'da açılan püre mama tesisi olduğunu belirten Sözen, "Hero ile Türkiye'ye ilk ve tek püre mama tesisini kazandırdık. 20 milyon liraya mal olan tesis, püre mama konusunda bölgenin ihracat merkezi olacak ve yılda 50 milyon adet püre mama üretecek" diye konuştu.

Gruba, yeni katılan şirketlerin durumu

Yıldız Holding'in Türkiye'ye yatırımlarının bununla da sınırlı kalmadığını vurgulayan Zeki Ziya Sözen, yeni yatırım alanları ile ilgili de bilgi verdi. Süt alanındaki kuruluş olan Ak Gıda'nın, Pamukova ve Karaman'ın ardından Lüleburgaz tesislerini işletmeye alarak süt işleme kapasitesini günlük 3 bin tona çıkardığını anlatan Sözen, dördüncü tesisini ise Kahramanmaraş'ta yapmak üzere çalışmalara başlandığını ve hedeflerinin de 20 milyon liralık yatırımı 2011 yılında devreye almak olduğunu söyledi.

2008'in sonlarında Yıldız Holding bünyesine katılan Kerevitaş'ta ise, yeniden yapılanma çalışmalarının son hızla devam ettiğini söyleyen Sözen, "Geçen yıl 10 milyon liralık yatırımla özellikle unlu mamuller kapasitesi yüzde 50 artırıldı. Ambalajlar tamamen yenilendi ve 2010'da 15 yeni ürünle ürün yelpazesi genişletildi. Yeni yatırımlarla pazar payını yüzde 67'ye çıkaran Kerevitaş, alanındaki liderliğini sürdürdü" dedi.

Sözen kişisel bakım alanında Komili, Rozi ve Baby Star markalarımız pazarda hızlı adımlarla ilerlediğini belirterek,2010 yılı başından bu yana Komili markasıyla 73 yeni çeşidin lansmanının yapıldığını, Rozi'nin 2009 yılında pazar payının 1.5 kat artarak yüzde 7'ye ulaştığını, üretim ve satış adetleri iki katına çıkan Baby Star'ın da yüzde 7 pazar payını yakaladığını kaydetti.

Yıldız Holding'in en yeni ortaklıklarından biri olan Uno'nun paketli ekmek pazarının lideri olduğunu ve Komşu Fırın'ın da Türkiye'de üçüncü nesil fırıncılık anlayışının örneği olarak büyüme devam ettiklerini belirten Sözen "Perakende ve profesyonel kanalda satılan toplam 300'ü aşkın ürünü bulunan UNO'nun her tüketici ihtiyacına ve isteğine uygun bir çeşidi bulunuyor.2010 yılı başında her öğüne uygun UNO Sofra ve UNO Puf Sandviç'i Türk tüketicisinin beğenisine sundu. 2010 Mart ayı itibariyle 34 mağazası olan Komşu Fırın'ın ise 2010 hedefi 80 mağazaya ulaşmak" dedi.

"Ana markamız Ülker, 65 yılını mutlu anlarla kutluyor"

Yıldız Holding'in 65 yılda Türkiye'nin markası olma başarısını gösteren ana markası Ülker'in 65. yıldönümünü kutladığını da hatırlatan Zeki Sözen, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ülker, Yıldız Holding'in en önemli aktiflerinden biri. Bu toplantıyı özellikle bu fabrikada yapmak istedik. Burası Ülker'in bisküvi atölyesinden sanayiye adım attığı yer. Üç işçi ile Eminönü'nde yılda sadece 75 ton bisküvi üretirken, Topkapı'daki bu fabrikaya geçilerek bisküvi üretim kapasite üç katına çıkarıldı. Böylece, sadece İstanbul ve çevresine ürün veren Ülker, Anadolu'daki bakkalın ayağına nakliye farkı almadan ürün götürecek konuma yükseldi. Bugün Yıldız Holding'in rakamlarının arkasında Ülker Topkapı Fabrikası'nın çok önemli bir yeri var."

Ülker'in 65 yılda pek çok insana küçük mutlu anlar yaşattığını belirten Sözen, "Bu nedenle tüketicilerimize hayatlarındaki küçük mutlu anların kıymetini hatırlatmak istedik. Bu mutlu anları bütün yıl boyunca bazen marketlerde ürün aktiviteleriyle, bazen televizyonda reklam olarak, bazen de yaşamın içinde görmeye devam edeceksiniz" dedi.

"Şirket bazında halka açılma sürpriz olmaz"

Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Zeki Ziya Sözen, Yıldız Holding olarak halka açılma gibi bir planlarının olmadığını ancak, holding kapsamında bulunan şirketler için halka açılmanın söz konusu olabileceğini belirterek "Tek tek şirketlerin halka açılması gündeme gelebilir. Böyle bir karar sürpriz olmaz" dedi.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler