Vitrindeki albümler

Vitrinde bu haftanın albümleri...

12 Ocak 2020 Pazar, 02:00
Vitrindeki albümler
Abone Ol google-news

DANİSKA ‘MIŞ GİBİ’ (GARAJ MÜZİK)

Hep henüz reşit olmuş delifişek gençler olacak değil ya! Bu sefer de Ela, Defne, Ada, Serin ve Nil’in babaları bir araya gelmiş bir topluluk kurmuş. 

2016 yılında davulcu Gökhan, gitarcı Evren, klavyeci Hüseyin ve basçı Efe niyeti bozmuş. Tam 10 gün sonra Efe ile Gökhan yolda solo gitarcı Deniz’i görmüş, “gökte ararken yerde bulduk” diye yaka paça topluluğa dahil etmişler. Tesadüf Deniz de sahibi olduğu plak dükkânı Plakhane’yi Kadıköy’e taşımış bir iki hafta evvel. Hep birlikte çalışanı oldukları HaremS Stüdyosunda işler bittikten sonra kafalarına göre kayıtlar yapmaya başlamışlar. Kaydettikleri ilk iki parçayı YouTube’a koymuşlar, ardından her kaydettikleri parçayı dijitalden paylaşa paylaşa ilk albümdeki repertuvarı biriktirmişler. 

Daniska adıyla rakı masasında sohbet eder gibi şarkı yazıp söyleyen bu beş Kadıköy herifi, kalıplara sıkışmış, hep aynı yollara mahkûm müzik dünyamızın kelime haznesini ve hikâye dağarcığını genişletiyor. 

Şarkıların anti-kahramanları evlenmiş, çocuk yapmış, boşanmış; kendi mahremleriyle de alay eden, gizlisi saklısı olmayan, eski eşine gidip patlıcan közleyen orta yaşlı herifler, “genç kızların eniştesi...”

Arabeskten rock’a, poptan funk’a; Bir Kadıköy hikâyesi...

AYNASIZLAR ‘CÜMLE ALEM İSYANDA’

Aynasızlar’ı sadece “Kahpenin Piçi” şarkıları ile tanıyordum. Ancak 13 Aralık 2019 gecesi Rashit konseri öncesinde Kadıköy The Wall’da dinlediğimde çok keyifli çaldıklarına tanıklık ettim. Birkaç hafta sonra da elime beş şarkıdan oluşan “Cümle Alem İsyanda” geçince takip etmeye değer olduklarına hükmettim. 

Gitar ve vokalde Batınhan Altun, davulda Onat Hafız, basta Oğuzhan Çalışkan, saksofonda Cem Rızalar; yaş ortalamaları 21, gençliklerinin en hareketli devresinde dört acar çocuk. 

Topluluğun kökü Bursa’dan lise arkadaşları olan Batınhan ile Onat’ın kurduğu tek EP’lik Trio Kraker’e kadar uzanıyor. Batın’ın İstanbul’da Boğaziçi Üniversitesi’ne girişinin ardından diğer elemanların duhulüyle topluluğun adı da değişmiş. 

Başlarda herkes gibi kavır çalmışlar; “Mustang Sally”, “La Bamba” gibi eğlence partilerinin kafa parçalarını yorumlamışlar. İş kendi bestelerine gelince (elemanların her biri farklı bir türe gönül vermiş olsa da) daha önce çokça çaldıkları blues ve rock’n roll türüne sadık kalmışlar. Piyasa temayüllerine aldırış etmeksizin Türkçe sözlü gitar müziğinde karar kılmışlar, ama eğlenceyi elden bırakmamışlar. Aynasızlar, matrak ve hınzır ifadeleriyle Blues Brothers’ın yeni kuşaklardaki yerli temsilcisi...