Bakan Kasapoğlu: "Hedefimiz, Türk futbolunu bütün parametrelerde zirveye taşımaktır"

Bakan Kasapoğlu yönetimsel ve finansal olarak kulüplerin istikrarlı olması gerektiğini belirterek, "Kulüplerimiz sportif mücadele ekseninden çıkmamalı ve spor dışı gündemlerle süreç yönetme çabalarını bırakmalı" dedi.

Bakan Kasapoğlu:
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 27.10.2021 - 14:00

Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, hedeflerinin Türk futbolunu bütün parametrelerde zirveye taşımak olduğunu söyledi. Bakan Kasapoğlu ayrıca yönetimsel ve finansal olarak kulüplerin istikrarlı olması gerektiğini belirterek, "Kulüplerimiz sportif mücadele ekseninden çıkmamalı ve spor dışı gündemlerle süreç yönetme çabalarını bir tarafa bırakmalı. Futbolun eğlence sektörü parametrelerinden sapmamasını temin etmek durumundayız" dedi.
Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Uluslararası Futbol Ekonomi Forumu’nda (UFEF) açıklamalarda bulundu. Tüm dünyanın son 2 senedir pandemi sürecinde olduğunu hatırlatan Kasapoğlu, "Pandemi gerçeğinin sosyal, kültürel, ekonomik, endüstriyel, ticari ve sportif anlamda hayatımızın her yönüne etkileri oldu ve olmaya da devam ediyor. Spor ise belki de bu süreçten en fazla etkilenen olguların başında geliyor. 2020 yılı içerisinde pandemi tedbirleri nedeniyle dünyanın en önemli, en büyük spor organizasyonları düzenlenmedi. Ertelenen Avrupa Futbol Şampiyonası kısıtlı seyirciyle gerçekleştirilirken, Tokyo 2020 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları sıkı tedbirler altında, seyircisiz olarak organize edildi. Türkiye olarak biz de bireysel ve takım sporları branşlarının tamamını seyircisiz oynatma kararı almıştık. Maalesef ülkemizde en çok ilgi duyulan futbol branşı da seyircisiz olarak oynandı. Etki alanına baktığımızda futbol, dünya tarihinde en geniş sınırlara ulaşmış olgudur” diye konuştu.

"FUTBOL EN KÜRESEL SPOR"

Futbolun en küresel spor olduğunu vurgulayan Bakan Kasapoğlu, "Bugün Birleşmiş Milletler’in 193 üyesi varken FIFA’nın 207 üyesi var. Ekonomik anlamda dünyanın en büyük futbol kulüplerinin ve futbol liglerinin taraftarlarının çoğu, kendi ülkesi dışında. Barcelona’nın toplam 1.300 taraftar oluşumunun 800 tanesi İspanya dışında. Bir Premier Lig maçını dünyanın tüm coğrafyaları aynı anda izliyor. Dolayısıyla bu devasa olgunun işleyişine yönelik alınmak zorunda olunan pandemi tedbirleri, etkilerin de çok fazla hissedilebilir ve derin olmasına yol açtı. Küresel anlamda futbol, pandemi sürecini en ağır şekilde geçirmeye çalışan branşların başında geliyor. 2021 yılında, Avrupa’nın en önde gelen futbol kulüplerinin toplam değeri, 2018 yılındaki seviyelerine geriledi. En önde gelen 32 Avrupa futbol kulübünün kurumsal değerlerinin, 2021 yılında ilk defa yüzde 15 düştüğü kaydedildi. Bir yıl önce 32 seçkin Avrupa kulübü arasında 20 karlı kulüp varken, bu yıl 7 kulüp kar bilgisi yayınladı. Dünyanın en karlı liglerine baktığımızda İngiliz Premier Lig’in diğer branşlarla karşılaştırılmasında 5. sırada, İspanyol La Liga’nın 8. sırada, İtalyan Seria A’nın 9. ve Fransız Lig 1’in 10. sırada olduğunu görüyoruz. Ulusal Amerikan Futbol Ligi sıralamada 1. Ulusal Amerikan Beyzbol Ligi 2. Ulusal Amerikan Basketbol Ligi NBA 3. ve Hindistan Kriket Premiere Lig’i 4. Sırada bulunuyor. Ulusal Amerikan Futbol Ligi NFL’nin değeri, İngiliz Premier Lig’in neredeyse 3 katı. Veriler gösteriyor ki futbol endüstrisinde küresel bir daralma var" ifadelerini kullandı.
Yapılan araştırmalarda, dünyadaki tüm spor kulüpleri baz alındığında bugün ve gelecekte karşılaşılabilecek en büyük sorunlarından bir tanesinin, gençlerin kendilerini taraftar olarak nitelendirmiyor oluşu olduğunu söyleyen Bakan Kasapoğlu, "Bu durum spor liglerinin izlenme oranlarını büyük ölçüde düşürüyor. Güncel bir raporlamada gençlerin yüzde 40’ının hayatlarında hiç spor müsabakası izleyemediği ortaya çıktı. Dünya genelinde spora ve spor müsabakasına erişim gerçeğinin bir rakamı büyük ölçüde arka planda etkin olduğunu düşünsek bile, bu oran tüm dünya spor liglerinin geleceği açısından önem arz eden bir çıktı. Bilimsel verilerin ışığında kulüplerimizin ve Süper Lig’imizin gençlere yönelik stratejik projeler hayata geçirmesi gerektiği görülüyor. Ligimizin gençler tarafından ilgiyle izlenmesinin sürekliliği için marka değerimizi yükseltmek durumundayız. Süper Lig’in imaj yönetimine, markalamaya ve tanıtıma önem vermeli, tüm paydaşlar olarak eşgüdüm halinde bu hususlara riayet etmeliyiz. Yönetimsel ve finansal olarak kulüplerimiz istikrarlı olmalı. Kulüplerimiz sportif mücadele ekseninden çıkmamalı ve spor dışı gündemlerle süreç yönetme çabalarını bir tarafa bırakmalı. Futbolun eğlence sektörü parametrelerinden sapmamasını temin etmek durumdayız" ifadelerini kullandı.
Sporcu yetiştirmede sürdürülebilirliğin önemli olduğunu belirten Bakan Mehmet Muharrem Kasapoğlu, "Sportif yatırımlarda, Finansal konularda Sahada oynanan oyunlarda sürdürülebilirlikten asla ama asla geri durmamalıyız. İstikametimiz uluslararası başarılarda sürdürülebilirlik olmalı. Son iki senedir görüyoruz. Daralan pasta sebebiyle dünyada bonservis harcamalarının düşmesiyle kulüpler, öz kaynaklara dönüş refleksi gösteriyor. Sporcu yetiştirme ve altyapı içerdiği önemi, özellikle pandemi sürecinde daha fazla gözler önüne serdi. Bugün UEFA’ya bağlı 31 futbol liginde Ajax’tan yetişme 82, Real Madrid’den yetişme 62, Porto’dan yetişme 45 tane futbolcu var. Önceleri bizde yanlış bir anlayış vardı. Bazı futbol kulüplerimiz ’Burası yarışmacı seviye, yetiştirici değil’ diyerek yıllarca öz kaynak sistemine sırtlarını dönmüşlerdi. Bugün bu anlayışın geride bırakıldığını görüyoruz ancak çalışmalar maalesef hala yeterli düzeyde değil. Yetiştirmek en önemli konu ancak gençlere forma vermek de bir o kadar önem arz ediyor. Süper Ligimiz şu anda kendi altyapısından gelen oyunculara en az forma veren liglerden biri. Futbolda da benzer bir yaklaşımı göreceğimize inanıyorum. Fırsatı elde eden gençler kendilerini gösterip yurtdışında bilinir kulüplere transfer olduklarında hem içinden çıktığı lig için, hem yetiştiği kulüp için, hem de ülke tanıtımı için olağanüstü bir katma değer yaratıyor. Misal Bugün Portekiz için Cristiano Ronaldo’dan daha etkili bir tanıtım aracı var mıdır? Bu sayıyı daha da artırmak hepimizin elinde. Türkiye genç nüfusuyla, yetenekli gençleriyle, sahip olduğu altyapıyla ve futbola olan tutkusuyla potansiyeli çok yüksek bir ülke. Kendi sınırlarımızda yaşayan vatandaşlarımıza ek olarak Avrupa’da yaşayan soydaşlarımızı ve akraba topluluklarını da dahil edersek 100 milyondan fazla bir kitleyi temsil ediyoruz. Bu potansiyeli doğru ve etkili kullanmalıyız" dedi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, tüm spor branşlarında Türkiye’yi dünyada hak ettiği seviyeye gelmesi için İstanbul Belediye Başkanlığı döneminden bu yana en etkili çalışmayı ortaya koyduğunu vurgulayan Bakan Kasapoğlu, "Futbolun içinden gelen, futbola duyduğu tutkuyu her fırsatta dile getiren, sporla yaşayan bir Cumhurbaşkanımız var. Cumhurbaşkanımız, Gerek spor politikalarında, gerek tesislerde, gerekse de sporcu yetiştirme aşamalarında sürekli bilgi alıyor, konuları yakından takip ediyor.İşte tüm bu bileşenler, dünyada adından söz ettiren bir spor ülkesi olma hedefimize bizi her geçen gün daha da yaklaştırıyor" ifadelerini kullandı.

"HEDEFİMİZ, TÜRK FUTBOLUNU  ZİRVEYE TAŞIMAKTIR"

Hedeflerinin Türk futbolunu zirveye taşımak olduğunu belirten Bakan Kasapoğlu, "Hepimiz, bütün paydaşlarla birlikte bir ekosistemin parçasıyız. Paydaşlarımızla, federasyonumuzla, spor kulüplerimizle, spor medyamızla, sponsor markalarla ve en büyük gücümüz olan taraftar organizasyonlarımızla birlikte, her daim el ele vererek, ortak ve akıllıca hareket ederek hayallerimizi bir bir gerçeğe dönüştüreceğiz. Dünyada sporun yükselen trendini iyi analiz edip, günlük aksiyonlar yerine orta ve uzun dönem stratejilere odaklanacağız. Huzurlu ve sürdürülebilir bir futbol iklimini daimi kılmak için hep birlikte üzerimize düşen sorumlulukları yerine getireceğiz. Bugün de burada bulunan herkesle hedefimiz aynı, hayallerimiz aynı, hassasiyetlerimiz aynı. Hepimiz Türk sporunun, Türk futbolunun hak ettiği yerlere gelmesi için aklımızı ve gönlümüzü koyarak var gücümüzle çalışıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.


İlgili Haberler