Bakan Uraloğlu'ndan AJet itirafı: 'Kiralanan uçaklar var'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, "Bir geçiş süreci yaşanıyor. Kiralanan uçaklar var ve bu uçaklarda olması gerekenden fazla arıza söz konusu oldu. Yaz sezonunda her zaman rötarlar olur ama bu sefer biraz fazla oldu" diyerek Ajet'te yaşanan sorunları itiraf etti.
Bakan Uraloğlu, "Ekonomim" internet haber sitesine verdiği röportajda AJet'e ilişkin şikayetlere yönelik soruya verdiği yanıtta yer alan ifadeler dikkat çekti. Bakanlığın, Pegasus, Sun Express, Corendon havayolları ile hukuku ne ise THY ve AJet’le de hukukunun aynı olduğunu vurgulayan Uraloğlu, "Hepsiyle illiyet bağımız aynıdır. Fark şu; THY ve AJet kamu şirketi olduğu için oradaki her türlü şikayet bize daha yoğun yansıyor" dedi. Uraloğlu, "AJet yeni bir yapılanma süreci yaşıyor, sıkıntıların giderilmesi için temas halindeyiz, önerilerimiz var, gerekli müdahaleleri yapıyoruz" ifadelerini kullandı. Sabiha Gökçen Havaalanı'nın yönetiminin Savunma Sanayii Başkanlığı'nda olduğunun altını çizen Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Hava trafiği her halükarda bizde ama orayla ilgili şikayet geldiğinde burayı ‘Ben yönetmiyorum’ deme lüksümüz yok. Fiyat konusunda da bizim bir düzenleme yetkimiz yok. Tavan fiyatı belirlerken onlarla aşağı yukarı bir mutabakat sağlıyoruz. Bir tavan fiyat belirliyoruz ve ona uyuyorlar. Uymasalar bir yaptırımı var mı? Yok. Bunu resmi olarak açıklamıyoruz, gayri resmi ve uyuyorlar. Şunu söylemek lazım; yurtdışı uçuşlarda çok net bir şekilde kâr ediyorlar, yurtiçi uçuşlarda yerine göre kâr ya da zarar ediyorlar."
'GEÇİŞ SÜRECİ YAŞANIYOR'
AJet'e ilişkin gazetemizin de gündeme getirdiği sorunları itiraf eden Uraloğlu, "Bir geçiş süreci yaşanıyor. Kiralanan uçaklar var ve bu uçaklarda olması gerekenden fazla arıza söz konusu oldu. Yaz sezonunda her zaman rötarlar olur ama bu sefer biraz fazla oldu" dedi. Uraloğlu, "'Bu konunun biraz daha üzerinde durun', dedik. THY ile Anadolu Jet’in CIP imkanı vardı. Anadolu Jet’te bunu kaldırdılar. Pegasus’un yolcu başına maliyeti 3 birimse, THY’nin 7-8’dir. Anadolu Jet’in 6’lar civarında. Bunu 5’lere düşürme ile ilgili bir refleksti bu. Mesela 'CIP’leri kullandıracaksınız' dedik, başta kabul etmediler ama sonra kullandılar" ifadelerini kullandı.
'YATIRIMLAR PAHALI'
Kamu şirketi olunca yurttaşların daha cesur bir şekilde eleştirebildiğini kaydeden Uraloğlu, şunları kaydetti:
"Doğrudan bizlere yönlendirebiliyor. Ulaşımla ilgili yatırımlar gerçekten pahalı. Bunları mutlaka tam kapasiteli kullanabilmek lazım. İstanbul Hava Limanı’nda şu anda üç tane birbirine paralel pist var, kuzey-güney yönünde. Doğu-batı yönünde de bir dördüncü pistin inşaatı başladı. Onu sadece kalkışlar için kullanacağız. Şu anda iki tane paralel pist aynı anda operasyon yapılabiliyor. Üç pistin de aynı anda operasyon yapılabilmesiyle ilgili arkadaşlarımız şimdi Amerika’da. İGA (İstanbul Havalimanı işletmesi) ve bizim Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafı. Avrupa’da bu operasyon yok, sadece Amerika’da var. Biz de inşallah onu yapacağız. Kapasiteyi artıracağız."
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü