Yeni hızlı tren hattı yolda... İstanbul - Edirne arası 1 saate inecek


Türkiye’nin Bulgaristan’a ve bu yolla Avrupa’ya açıldığı sınır kapısı Kapıkule’ye uzanan ‘Halkalı Kapıkule Demiryolu’ hattı, rotasına eklenen yeni duraklarla hızlı tren olarak yeniden hayata geçiyor. Yeni hızlı trenin hizmete girmesiyle İstanbul - Edirne arası 1 saate inecek.

2011 yılı yatırım programına alınan ancak aradan geçen zaman içinde hala ihalesine bile çıkılamayan hızlı tren projesinin teknik detaylarının yer aldığı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu açıklandı. 2 milyar 750 milyon TL bedel biçilen proje gelecek ay ‘İnceleme Değerlendirme Komisyonu’nda (İDK) değerlendirilecek.

Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet veren hat yenilenerek bazı kısımlarda rotası değiştirilecek. İstanbul Halkalı İstasyonu’ndan başlayan yaklaşık 229 km’lik hızlı tren hattı, Avrupa’ya giriş noktalarından biri olan Edirne Kapıkule İstasyonu’nda son bulacak. Kapıkule’den sonra Bulgaristan sınırına bağlanacak demiryolu hattının başlangıç noktası olan Halkalı istasyonun ise Marmaray hattı ile entegre olması planlanıyor. Projeye göre Kırklareli’nde bulunan Büyükkarıştıran İstasyonu’ndan Tekirdağ Limanı’na, Tekirdağ Limanı’ndan ise feribot taşımacılığı ile Derince ve Bandırma limanlarına aktarılabilecek. Ayrıca Çerkezköy istasyonunda sadece yolcular değil, Çerkezköy Bölgesinde yer alan sanayi tesislerinin yükleri de taşınacak.

11 adet istasyonun bulunacağı hatta, halihazırda bulunan Halkalı, Çerkezköy, Edirne ve Kapıkule istasyonları kullanılmaya devam edilecek. Halkalı, Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule istasyonlarının yer aldığı rotada, saatte 200 km hıza ulaşacak tren elektrikli ve çift hatlı olacak. Demiryolu hattının 73 km’lik kısmı İstanbul, 40 km’lik kısmı Tekirdağ, 62 km’lik kısmı Kırklareli ve 54 km’lik kısmı Edirne sınırları içerisinden geçecek.

İnşaatın, projelendirme çalışmalarının ve ihalesinin ardından 3 yıllık süre içerisinde tamamlanması bekleniyor. ÇED raporundaki proje detaylarına göre, tren hattı için 6 viyadük, 23 köprü, 2 tünel, 7 yeni istasyon inşa edilecek. Hattın, Halkalı–Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmının TCDD’nin özkaynakları ile, Ispartakule–Çerkezköy arasındaki kısmın ulusal fonlardan, Çerkezköy–Kapıkule arasında kalan kısmın ise Avrupa Birliği hibesiyle yapılması planlanıyor.

Hızlı Trenin en fazla etkileyeceği illerden biri olan Edirne’nin Belediye Başkanı Recep Gürkan, projenin kente sağlayacağı katkıyı şu sözlerle dile getirdi: “Projeyi hem ticari, hem turistik hem de ulaşım açısından olumlu görüyoruz. Bu hattın Kapıkule’den sonra Avrupa’ya uzanması Edirne’nin hem turistik bir destinasyon olması, hem de daha çok ziyaretçi almamız açısından önemli katkılar sağlayacaktır. Edirne özellikle İstanbul ve çevre illerinden çok sayıda turist alıyor. Yıllık turist sayısı 3 milyona ulaşıyor. Bu 3 milyonun hepsi karayoluyla geliyor. Tren hem bu sayı arttıracaktır, hem de trafik yoğunluğunu azaltacaktır” dedi.

Projenin geçeceği bir diğer nokta olan Çatalca’nın Belediye Başkanı Cem Kara ise demiryolu taşımacılığını desteklediklerinin altını çizerek, “Ne kadar yol, ne kadar köprü yaparsanız yapın bütün yükü karayoluna yıkarsanız bunun altından kalkamazsınız. Demiryolu taşımacılığı doğru bir yatırımdır. Hem ucuz hem de çok daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olacaktır" ifadelerini kullandı.
En Çok Okunan Haberler
-
İmamoğlu'ndan YÖK raporuna suç duyurusu!
-
Hukuksuzluk bitti, gazetecilik beraat etti
-
İktidarın 'anayasa' hesapları
-
Çakarlı cipin sahibi ne kadar vergi ödedi
-
Özel'den TBMM Başkanı Kurtulmuş'a 'süreç' çağrısı
-
Okuyan'dan kritik değerlendirme
-
O şartı sağlayanların aylıkları artacak!
-
‘Savunmasına katılmazsam namerdim’
-
Yılmaz Erdoğan'dan Bahçeli'ye 'teşekkür' telefonu
-
163 bıçak darbesiyle öldürdü, 'gülerek' savunma yaptı