Bitmeyen demiryolu

88 yıllık Samsun-Sivas Kalın demiryolu hattında, 4 yıl önce başlatılan modernizasyon çalışmalarında hala sona gelinemedi. 2018 Yılı Sayıştay Denetim Raporu’ndaki verilere göre, iki yıllık gecikme nedeniyle “ülkenin 72 milyon Avro kayba uğradığı” belirtildi. Öte yandan, demiryolu yönetmeliğinde, günlük taşıt geçiş kapasitesi 30 binden fazla olan yollara “hemzemin geçit” yapılamayacağı belirtilmesine karşın, günde 70 binden fazla aracın geçtiği bulvara hemzemin geçit yapılarak, yönetmelik dikkate alınmadı.

Bitmeyen demiryolu
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 13.12.2019 - 09:32

Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün, 21 Eylül 1924’te ilk kazmayı vurarak çalışmalarını başlattığı ve 1931’de tamamlanan 378 kilometrelik Samsun-Sivas Kalın demiryolu hattındaki “modernizasyon”, 4 yıldır son bulmadı. AB hibe desteğiyle başlatılan proje kapsamında, demiryolu hattı 29 Eylül 2015 kapatıldı. AB ile imzalanan ortaklık sözleşmesine göre 2017’nin aralık ayında son bulması ve 1 yıllık deneme sürüşünün ardından 2018’de ulaşıma açılması gereken demiryolu hattında, deneme sürüşüne dahi başlanamadı. 2018 Yılı Sayıştay Denetim Raporu’nda, “demiryolu hattındaki gecikmeler nedeniyle ülkenin 72 milyon avro kayba uğradığı” belirtildi. Raporda, “Projede yaşanan bu gecikme nedeniyle 2018 yılı içerisinde projeye ilişkin ara ödemelerin tamamı merkezi yönetim bütçesinden karşılanmıştır” ifadelerine de yer verildi.

KENTİN TRAFİĞİNİ FELÇ EDECEK

Deneme sürüşlerine bu ay başlanacağı açıklanan demiryolu hattında ise bir gelişme daha yaşandı. Hemzemin geçit yapımı ve işletilmesine ilişkin yönetmeliğe göre günlük araç geçiş kapasitesi 30 binin üzerinde olan yollara “hemzemin geçit yapılamayacağı” belirtilirken, günlük geçişi 70 bin aracın üzerinde olduğu belirtilen Kılıçdede Kavşağı hemzemin geçidinde, yönetmelik dikkate alınmadı. Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun-Sivas Demiryolu hattının İlkadım ilçesi Atatürk Bulvarı Kılıçdede Kavşağı hemzemin geçidinde tren geçişinin kent trafiğinde büyük tıkanmalara yol açacağını belirterek, acil çözüm bulunması için TCDD 4. Bölge Müdürlüğü’ne 2 Aralık’ta yazı gönderdi. Yazıda, geçidin açılmasıyla, karayolu trafiğini en iyimser olarak 2 dakika, normal senaryoda 3-4 dakika, tren sayısı ve vagon sayısının artması halinde 6-8 dakika kesileceğinin saptandığını vurgulanarak, bu gecikmenin kentin birçok caddesini de etkileyeceği vurgulandı. Yazıda, çözüm olarak ise, “Çok seviyeli kavşakla (alt ya da üst geçit) kesintisiz geçişin sağlanmasını, alışveriş merkezi ve küçük sanayi sitelerinin trafik sirkülasyonuna engel olunmayacak kesintisiz geçişin sağlanması için çok seviyeli (alt ya da üst geçişli) bir sistemin uygulanması” gerektiğini belirtildi.

YAĞMUR SUYU KANALI UNUTULMUŞ

Öte yandan, deneme sürüşüne başlanması planlanan hatta, geçen hafta da şehir içi geçişinde örülen koruma duvarlarının yıkıldığı görüldü. Samsun şehir içinde 10 ayrı yerde yağmur kanalı unutulduğu ortaya çıkan projede, eksikliğin giderilmesi için koruma duvarları yıkılarak, yağmur kanalı çalışması yapılıyor. Duvarlar yıkılarak yağmur suyu kanalı ve drenaj uygulaması yapıldığı belirtilen çalışma sırasında, hattın sinyalizasyon hatlarının da koparıldı belirtiliyor. SAMSUN


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler