Elektrikli araçların satışı artıyor, maliyeti düşüyor
Elektrikli otomobillere olan ilgi gün geçtikçe biraz daha artıyor. Uluslararası Enerji Ajansı’nın “Küresel Elektrikli Araç Görünümü 2018 Raporu” verilerine göre, geçen yıl 1 milyon 148 bin elektrikli taşıt satışı gerçekleşti. Artan bu satışlarla dünya genelinde trafikte olan elektrikli taşıt sayısı geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 55 artarak 3 milyon 109 bin 50’ye ulaştı.
Elektrikli otomobillere olan ilgi gün geçtikçe biraz daha artıyor. Uluslararası Enerji Ajansı’nın “Küresel Elektrikli Araç Görünümü 2018 Raporu” verilerine göre, geçen yıl 1 milyon 148 bin elektrikli taşıt satışı gerçekleşti. Artan bu satışlarla dünya genelinde trafikte olan elektrikli taşıt sayısı geçen yıl, bir önceki yıla göre yüzde 55 artarak 3 milyon 109 bin 50’ye ulaştı.
Küresel çapta geçen yıl satılan 1 milyon 148 bin aracın yarısından fazlası (Yaklaşık 580 bin) Çin’e gitti. Satışların yüzde 72 yükseldiği Çin’de elektrikli otomobiller tüm piyasanın yüzde 2,2’sini oluşturdu. Çin’i 198 binle ABD ve 62 bin 180 taşıtla da Norveç izledi. Norveç’te, 2017 itibariyle satılan yeni araçların yüzde 39’unu bu tip araçlar oluşturuyor. Hemen arkadan gelen İzlanda ve İsveç’te satışların sırasıyla yüzde 11,7 ve yüzde 6,3 kadarı elektrikli araçlardan oluşuyor. Türkiye’de ise 2017 yılında toplam 77 adet elektrikli araç satılırken, bu yılın ilk çeyreğinde 48 adet elektrikli araç trafiğe çıktı. Bu rakam geçen yılın ilk çeyreğinde sadece 3’tü.
Elektrikli taşıt satışının artmasında hükümetlerin izlediği çevreci politikalar ve elektrikli araçların pazarda maliyet açısından daha rekabetçi hale gelmesi etkili oldu. 21 Avrupa ülkesinin B ve C segmenti otomobillere toplam sahip olma maliyetlerini kapsayan LeasePlan’in her yıl yayımladığı Otomobil Maliyet Endeksi raporuna göre (yakıt, amortisman, vergiler, sigorta ve bakım gibi maliyet kalemleri de hesaba katılarak) elektrikli araçlar Norveç ve Hollanda’da dizel veya benzinli araçlardan daha ucuz hale geldi. Belçika ve İngiltere’de elektrikli araçların makası hızla daralttığı görülürken, İtalya’nın elektrikli araç kullanmak için en pahalı Avrupa ülkesi olması dikkatleri çekti. Avrupa’da bir otomobile sahip olma maliyetinin aylık ortalama 616 Avro olarak ortaya koyulduğu raporda, elektrikli araca sahip olmanın maliyeti ise 819 Avro oldu.
LeasePlan raporunda ayrıca, Türkiye’de benzinli bir otomobile sahip olmanın aylık maliyetinin 492 Avro, dizel bir otomobile sahip olmanın aylık maliyetinin ise 519 Avro olması dikkatleri çekti. Yakıt maliyetlerinin de yer aldığı raporda, Avrupalı sürücüler benzinli bir otomobil için ortalama 110 Avro, dizel için ise 78 Avro tutarında bir aylık harcama gerçekleştiriyorlar. Elektrikli araçlar ise ortalama 39 Avro elektrik harcayarak bir kez daha yakıtta büyük tasarruf sağladığını ortaya koyuyor.
Şarj istasyonları ağı kuracak
Enerjisa Enerji, şarj istasyonları satışı ve sarj istasyonu ağı kurulumu alanında faaliyet gösteren ve bu alanda Türkiye’de pazar lideri konumunda bulunan Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş. hisselerinin büyük çoğunluğunu satın aldı. Türkiye’de 2008 yılında faaliyete geçen Eşarj, şarj istasyonları satışı ve sarj istasyonu ağı kurulumu alanında faaliyet gösteriyor. Eşarj’ın bugün itibarıyla Türkiye’de 80 şarj istasyonu ve 1.000 müşterisi bulunuyor. Büyük bir hızla gelişen elektrikli araçlar sektörüne yönelik ulusal istasyon ağı ve işletim sistemlerinde lider konuma sahip olan Eşarj, şarj ünitelerinden oluşan ulusal istasyon ağı ve hizmet modelini güçlendirerek Türkiye’nin her noktasında şarj çözümleri sunmayı hedefliyor.
En Çok Okunan Haberler
- Op. Dr. Dericioğlu başında poşetle ölü bulundu
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Apple'dan 'şifre' talebine yanıt!
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Suriye'nin yeni başbakanından ilk açıklama
- ‘Hepinize test yapalım, bakalım kim ne kadar geçiyor!’
- Erdoğan'ı protesto eden gençlere işkence iddiasına yanıt