'Fashionable' 23 Ekim'de

New York, Milano ve Paris gibi moda dünyasının kalbinin attığı yerlerden sonra ilk kez Türkiye'de düzenlenecek ''Fashionable'', ''İstanbul by Avea'' adıyla 23-25 Ekim tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek.

24 Eylül 2009 Perşembe, 12:18
Abone Ol google-news

Baykam & RBM adlı Türk organizasyon şirketi ve dünyanın en önemli moda organizasyon şirketlerinden IMG Fashion'un işbirliğiyle düzenlenen 'Fashionable İstanbul by Avea' etkinliğinde, 3 gün boyunca Salvatore Ferragamo, Vivienne Westwood, Roberto Cavalli, Gianfranco Ferre gibi ünlü modacıların yeni koleksiyonları dünyaca ünlü top modellerin sunumuyla İstanbul'da beğeniye sunulacak.

Ritz Carlton Oteli'nde etkinliğe ilişkin olarak Fashionable İstanbul by Avea'nın ''yüzü'', ünlü top model Bar Rafaeli'nin de katıldığı bir toplantı düzenlendi. Toplantıda konuşan Baykam & RBM'nin ortaklarından Raif İnan, etkinliği uzun bir sürede ve Avrupa'nın en iyi ekipleriyle birlikte hazırladıklarını belirterek, ''Fashionable İstanbul by Avea'' ile Türkiye'yi moda dünyasının önemli oyuncularından biri yapmak üzere yola çıktıklarını dile getirdi.
İnan, yola çıkış noktalarının Türkiye'yi ön plana çıkaracak, aynı zamanda ticari başarı sağlayacak bir etkinlik düzenleme isteği olduğunu vurguladı.

Baykam & RBM'nin ortaklarından Hakan Baykam da Türkiye'yi her zaman yurt dışında tanıtmak istediğini ve bunu bu etkinlikle başardığına inandığını aktardı. Baykam, ''Bu etkinlik, dünyanın en prestijli moda etkinliklerinden biri olacak. Uluslararası moda dünyasını 3 günlüğüne İstanbul'a taşıyarak ünlü markaların koleksiyonlarını burada buluşturacak. Dünyaca ünlü tasarımcıların buraya gelmeleri, Fashionable İstanbul by Avea'nın ne kadar büyük ve prestijli bir etkinlik olduğunu gösteriyor'' diye konuştu.

Cavalli, Ferragamo, Missoni, Ferre ve Westwood gibi ünlü tasarımcıların daaha önce hiçbir yerde sergilenmeyen koleksiyonlarını Türkiye'de sergileyeceklerinin altını çizen Baykam, İstanbul buluşmasının bu markalar için de son dönemde yükselen Çin ve Orta Doğu piyasalarına açılan bir kapı işlevini göreceğini anlattı.
 

'İstanbul, moda dünyasının eksik parçasıydı'

IMG Fashion Avrupa Başkanı Maia Guarnaccia da İstanbul'u ''geçilip gidilecek bir köprü'' olarak değil, aslında kalınacak, yaşanacak bir yer olarak gördüklerini ifade ederek, şirketleri hakkında bilgi verdi. Dünyanın en önemli tasarımcılarının İstanbul'a gelmeyi kabul etmelerinin büyük bir mutluluk olduğunu söyleyen Guarnaccia, ''İstanbul'un zaten tekstil ve imalatta dünyada her zaman önemli bir yeri olmuştur. Biz, artık 'Neden İstanbul?' sorusunu sormuyoruz. 'Keşke daha önce gelseydik' diyoruz. İstanbul eksik bir parçaydı moda dünyasında. Bu eksik parçayı nihayet bulduk. İstanbul modada hak ettiği yeri alıyor'' diye konuştu.

İtalya Turizm Konseyi Başkanı Matteo Marzotto da ilk defa 1976 yılında 9 yaşındayken geldiği Türkiye'nin kendisi için hep ayrı bir yeri olduğunu dile getirdi. Türkiye gibi büyük bir ülkede moda ile turizm arasında yakın bir bağ bulunduğuna ve modanın turizm açısından ciddi bir potansiyel barındırdığına işaret eden Marzotto, ''İstanbul çok önemli bir varış noktası, dünya modası için son derece önemli yeri olan bir şehirdir'' dedi.

Avea müşteri ilişkilerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat da Avea'nın hedeflerinin sektörde her türlü yeniliğe imza atmanın yanında diğer sektörleri de desteklemek olduğuna vurgu yaptı. Türkiye'nin Avrupa Birliği pazarı ve diğer pazarlarda yerini alması için kendi markalarını yaratması ve markalaşmayı teşvik etmesi gerektiğini anlatan Onat, ''Biz de Türkiye moda sektörünün büyümesine katkı sağlamak ve Türk markalarını dünya devleri arasına taşımak amacıyla Fashionable İstanbul'a destek oluyoruz'' dedi.

Etkinliğin medya sponsoru Doğan Medya Holding'i temsilen toplantıya katılan gazeteci Mehmet Ali Birand da ''Bu kadar güzel insanı Türkiye'ye getirdikleri için'' Avea yetkililerine teşekkür ederek, ''Bu kadar kamera ve foto muhabiri olması herhalde bizden dolayı değil, Bar Refaeli'den dolayı'' diye espri yaptı. Birand, CNN Türk olarak etkinliğin başından sonuna kadar defilelerde ve kulislerde olacaklarını belirtti.

Ünlü top model Bar Rafaeli de İstanbul'da müzisyenden aktöre pek çok değişik meslek grubundan insanın bir arada bulunduğu çok renkli bir çevreyle karşılaştığını ve kentin gerek gece hayatını gerek tarihi dokusunu mükemmel bulduğunu anlattı. Refaeli, ''Ben, İstanbul'un dünyanın en büyük moda başkenti olacağına eminim. Fashionable İstanbul beni seçtiği için de çok mutluyum. Bundan sonra Türkiye'ye sürekli gelmek isterim'' şeklinde konuştu.
 

2,5 milyon Avro'luk bütçe

Raif İnan ve Hakan Baykam'ın verdiği bilgiye göre, etkinlik için yaklaşık 2,5 milyon avroluk bir bütçe ayrıldı. ''Fashionable İstanbul by Avea'' etkinlikleri, Dolmabahçe Sarayı'nın ana girişinde oluşturulacak 800 kişi kapasiteli bir çadırda gerçekleştirilecek. İlk etkinlik, Roberto Cavalli defilesi olacak. Etkinlikte Türk modacılar ve genç Türk tasarımcılar da yer alacak. Ayrıca Almanya, İngiltere, İspanya ve Rusya gibi çeşitli ülkelerden moda editörleri de etkinliği izlemek üzere İstanbul'a gelecek. Toplantıda, ''Fashionable İstanbul by Avea''nın Bahadır Karataş'ın yönettiği ve Bar Refaeli'nin oynadığı reklam filmi de izlettirildi.