Honda'dan rakiplere gözdağı

Honda’nın hedefi SUV pazarında dizel ve otomatik CR-V ile büyümek.

Yayınlanma: 02.02.2015 - 12:09
Abone Ol google-news

Dünyanın en popüler kompakt SUV’u olan CR-V, 1997 yılından bu yana 750 binden fazla müşteriye ulaşırken sadece 2014 yılında 50 bin adetlik satış gerçekleştirildi. Honda’nın Avrupa’daki başarısının temelini oluşturan dördüncü nesil CR-V, 2015 yılı için kapsamlı geliştirmelerle artık daha cazip özelliklere kavuştu. Yeniliklerin başında gelen daha güçlü 1.6 litrelik i-DTEC dizel motor, 9 ileri otomatik şanzımanla rakipsiz güçtüketim oranı sunuyor.

1.6 litrelik motor, yeni iki aşamalı turbodan yararlanarak daha yüksek güç ve daha iyi tork dağılımının yanı sıra üstün verimlilik seviyeleri ve önemli ölçüde azaltılmış CO2 emisyonu sunuyor. i-DTEC motorun iç sürtünme oranının yüzde 37 azaltılması sayesinde ortalama kullanımda 100 kilometrede 4,9 litrelik etkileyici yakıt tüketim değerine ulaşıldı. Motorun ürettiği 160 beygirlik maksimum güce eşlik eden 9 ileri otomatik şanzımanla birlikte CO2 salımı kilometrede 134 gram olarak gerçekleşiyor. Manuel şanzımanla 0-100 kilometre hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlayan CR-V 1.6 i-DTEC, 9 ileri şanzımanla 9.7 saniyelik değere ulaşıyor.

Yeni CR-V’nin tasarımında yapılan değişikliklerin başında dış tasarımdaki yeni radyatör ızgarasına akan yeniden tasarlanmış farlar geliyor. Buna ilave olarak yeni tampon CR-V’ye daha geniş bir görünüm verirken, ayrıca aracın görsel ağırlık merkezini de kısmen aşağıya çekiyor.

Şık yeni farların güçlü halojen lambaları, LED gündüz farları ve HID projektör farları tarafından destekleniyor. Arkadaysa LED teknolojili stop grubu CRV’ye daha akıcı ve üç boyutlu bir görünüm veriyor. Tüm bunlara ilave olarak dış tasarım yeni 17 ve 18 inç alaşım jantlarla destekleniyor. Kokpitte yeni Honda Connect sisteminin 7 inçlik dokunmatik ekranı kolay görünür ve erişilebilir bir konuma yerleştirildi.

Sürüş konforunun iç mekanda da desteklenmesine yönelik olarak gürültü azaltmaya yönelik yapılan çalışmalarla kapı yalıtımlarının kalınlığı iki katına çıkartılırken, araç tabanındaki halı, ön konsol, kapılar ve direkler içerisinde ses izolasyonu sağlayan malzemeler daha da geliştirildi. Tüm bu çalışmalarla yeni CR-V’nin kabini, önceki modelden yüzde 6 daha sessiz.

Honda, Gelişmiş Sürüş Yardım Sistemleri olarak bilinen sensör tabanlı aktif güvenlik sistemlerini kapsamlı olarak yeniledi ve “Honda SENSING” adlı yeni sistem artık kamera ve radar teknolojisini birleştirerek Çarpışma Hafifletme Fren Sistemi ve Uyarlanabilir Sabit Hız Kontrol Sistemi’nde iyileştirmeler yapıldı.

Gelişmiş Sürüş Yardımı Sistemi özelliklerini destekleyecek şekilde Honda SENSİNG; Önden Çarpışma Uyarısı, Şerit Koruma Destek Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Trafik Monitörü ve Uzun Far Destek Sistemi gibi Honda’nın Gelişmiş Sürüş Yardım Sistemleri artık opsiyonel olarak satın alınabilecek.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler