"Kamuoyu yanlış yönlendiriliyor"

Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Ali Ziya Yılmaz, ''yurtdışında, yetkili olduğunu iddia eden kişilerce, kazanın nedenine ilişkin sürekli, kamuoyunu yanlış yönlendirici beyanlarda bulunulmasının, kendilerini bu acılı günde üzdüğünü'' belirtti.

Abone Ol google-news
Yayınlanma: 27.02.2009 - 15:14

Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Ali Ziya Yılmaz, dernek merkezinde 2. Başkan Mete Dane ve Genel Sekreter Savaş Şen ile basın toplantısı düzenledi.

Meslek olarak taraf olmalarından dolayı kaza sonuç raporu açıklanmadan Hollanda'daki uçak kazasının detayına ilişkin açıklama yapmama prensibinde olduklarını kaydeden Yılmaz, ''Ancak iç ve dış basın aracılığıyla yurtdışında, yetkili olduğu iddia edilen kişilerce henüz hiçbir şey belli değilken sürekli farklı ve kamuoyunu yanlış yönlendirici beyanlarda bulunulması üzüntüyle karşılanmaktadır'' dedi.

''Kazanın oluşundan itibaren bizler de kazanın oluş sebepleri hakkında birtakım bulgulara ulaşmış bulunmaktayız'' diyen Yılmaz, kaygı duydukları konularla ilgili kamuoyu ile paylaşacakları bu sorulara cevap aradıklarını söyledi.

Yılmaz, ellerindeki bulguları açıklamaya yardımcı olacağını belirttiği bazı faktörlerle ilgili şu sorulara cevap aradıklarını kaydetti:

-TK 1951 sefer sayılı THY B737/800 tipi uçak yaklaşma kontrolden, kule kontrolüne devredildiğinde uçak Schipol kule ile temasa geçmiş midir?

-TK 1951 uçağın Schipol Havalimanı 18R pistine yaklaştığı sırada yaklaşma yapan önünde başka uçak var mıdır?

-Eğer TK 1951 uçağının önünde yaklaşan uçak var ise bu uçak wake turbulance kategorisi yüksek, geniş gövdeli bir uçak mıdır?

-Eğer wake turbulance kategorisi ifade edildiği gibi yüksek olan bir uçak TK 1951'in önünde yaklaşma yaptıysa, hava trafik ünitesince aralarında kaç millik ayırma yapılmıştır?

-Eğer wake turbulance kategorisi yüksek bir uçak TK 1951'in önünde yaklaşma yaptıysa hava trafik ünitesi tarafından pilotlarımıza gerekli ikaz yapılmış mıdır?

-Kaza olduktan sonra kokpit ekibine, kurtarma ekibi tarafından ne kadar süre içerisinde müdahale edilmiştir. Kokpit ekibi, kurtarma ekiplerince kaza olduktan ne kadar süre içerisinde kokpitten çıkarılmıştır?

-11 Eylül olayından sonra uygulamaya konulan kokpit kapı sistemlerinin acil bir durumda nasıl açılacağı konusunda kurtarma ekipleri yeterli bilgiye sahip midir?

-Yabancı basında çıkan olumsuz, karalayıcı ve ispatlanmamış muhtemel sebeplerle uçağın düştüğüne dair haberler, acaba dünya havacılık sektöründe hızla ilerleyen, dünyada söz sahibi olma noktasına ulaşmada emin adımlarla yürüyen Türk Sivil Havacılığı ve THY üzerinde, ticari kaygılardan oluşan bir karalama kampanyasına mı dönüşmektedir?


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler