Krizle ‘sağlıklı’ mücadele

2019’un ilk yarısında yüzde 9.5 küçülen beyaz eşya sektörü krizi, sağlıklı ürün teknololojileri geliştirerek aşmaya çalışıyor. Firmalar tüketici elektroniği fuarı IFA 2019’da bu kategoriye yönelik ürünlerini sergileyecek.

05 Eylül 2019 Perşembe, 23:03
Abone Ol google-news

Berlin’de her yıl düzenlenen tüketici elektroniği fuarı IFA 2019, yapay zeka, sesli komut ve 5G’li ev aletlerini ziyaretçilere sunmak için kapılarını açtı. Bu yıl 59’uncusu düzenlenen fuar, 6-11 Eylül’de ziyaretçilerini ağırlayacak. Geçen yıl 1.814 firma ve 244 bin tüketicinin katıldığı fuarda bu yıl ise 1.939 firma yeni teknolojilerini sergileyecek.

Küresel tüketici elektroniği pazarının bu yıl geçen yıla göre yüzde 1.8 düşerek yıl sonunda 740 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sektör Türkiye’de de ekonomideki küçülmenin etkisiyle 2019’un ilk 6 ayında yüzde 9.5 daraldı. Beyaz eşya sektörünün yerli oyuncularının çıkarma yapacağı fuarda bu yılki odak noktası, satışları artıracağı öngörülen çevre dostu ve sağlıklı yaşam teknolojileri oldu.

HarvestFresh’i tanıttı

Küresel sağlık ürünleri pazarının 4.2 trilyon dolar olduğunu söyleyen Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, bu yıl stratejik olarak sağlıklı yaşam ürünlerine odaklandıklarını açıkladı. Dinçer, sağlık ürünleri pazarında yiyecekleri doğru pişiren ve tazeliğini koruyacak teknolojilere odaklanacaklarını söyledi. Bu kapsamda Arçelik, gün ışığı döngüsünü taklit eden ve 2020’de pazara sunulacak HarvestFresh teknolojili buzdolabını ilk kez IFA’da tanıttı.

Arçelik Üretim ve Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Öztürk, “Bu teknoloji ile meyve ve sebzeler tarladan koparıldığı gibi taze saklanabiliyor ve vitaminleri daha uzun süre korunuyor. Daha önce geliştirdiğimiz buzdolaplarındaki mavi ışık yalnızca C vitaminini korumaya yönelik iken gün boyu güneş ışığını ölçerek geliştirdiğimiz yeni ürünümüz mavi, yeşil, sarı ışıklarıyla hem A hem C vitaminlerinin daha uzun süre korunmasına yardımcı oluyor” dedi.

Küçülmeye Ar-Ge çözümü

Beyaz eşya sektörünün yılın ilk 6 ayında yüzde 9-9.5 küçüldüğünü anımsatan Can Dinçer, “Üçüncü ve dördüncü çeyreklerde bu küçülmenin bir miktar daha artmasını bekliyoruz. Ancak biz, ilk 6 ayda ciro bazında yüzde 30 büyüdük. 

Bu büyüme sektör ortalamasının 10 puan üzerinde. Ar-Ge’nin çok büyük faydasını gördük.
Bu büyüme de, erken Ar-Ge, inovasyon ve insan kaynağına yaptığımız yatırımlar sayesinde oldu” dedi.

Vestel bulaşık makinesinde sebze yıkattıracak

Bu yıl IFA’da 29. kez boy gösterecek olan Vestel, 8 yeni ürün ile tüketici karşısına çıktı.

Çevre dostu teknolojilere odaklanan şirket, bulaşık makinesinin içine konulan bir hazne yardımıyla sebzelerin direkt şebeke suyuyla yıkanacağı yeni teknolojisi VegiWash’ı tanıttı. Bu ürünle sebze ve meyvelerin bulaşık makinesindeki suya temas etmeden yıkanmasının mümkün olduğunu anlatan Vestel Dış Ticaret Genel Müdürü Seda Kaya, “Bir evde sebze yıkanırken yılda ortalama 18 ton su harcanıyor. Tüketicilerimizin özellikle ıspanak, pazı, yeşillikler gibi topraklı gıdaları akan musluk altında yıkanmasının önüne geçerek tasarruf yapmalarına yardımcı olacağız” diye konuştu.

Türkiye’de milli gelirin yüzde 15’nin israfa gittiğini belirten Kaya, “Bu yüzde Ar-Ge ekibimizle çevre dostu ürünlere öncelik veriyoruz. Az enerji harcayan ürünlerle 100 TL’lik bir elektrik faturasının 35 TL’sinden tasarruf sağlamak mümkün. Biz de buna odaklanarak yüzde 50 daha az enerji harcayıp daha hızlı pişiren fırın geliştirdik” dedi.

Vestel’in bu yıl IFA’da tanıtığı ürünler arasında alkali su pınarı da bulunuyor.