Pandemi Y kuşağını vurdu
Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan KPMG’nin yaptığı “Covid-19 Tüketicinin Nabzı” anketi, pandeminin en çok Y kuşağını (1981-1996 arasında doğanlar) vurduğunu ortaya koydu.
Buna göre, araştırmaya katılanların yüzde 44’ü pandemi nedeniyle gelirlerinin düştüğünü söylerken, Y kuşağının gelir kaybı ise yüzde 47.7’yi buldu.
ABD’de 1000 tüketiciyle yapılan ankette öne çıkan bulgulardan bazıları madde madde şöyle:
- Katılımcılar hızlı ekonomik toparlanma konusunda umutlu değil. Çoğunluk, toparlanmanın 6 ay ve 2 yıldan fazla bir süre arasında gerçekleşeceğini öngörüyor.
- Gelir kesintileri veya iş kaybı yaşayan grubun yüzde 23 olduğu belirtildi. Bu grubun yaş ortalaması ise 51 olarak öne çıktı.
- Harcamalarını dramatik bir şekilde değiştirmeyen tüketicilerin oranı ise yüzde 45. Bu katılımcıların yaş ortalaması ise 44 oldu.
- Evlerine sığınıp tasarrufa devam edenler yüzde 27 oldu.
- Harcamaya hazır grup ise yüzde 5 ile sınırlı kaldı. En genç grup, ekonomi ile daha az ilgili olmalarına rağmen kategoriler arası çok rahat harcama yapan tüketiciler. Yaş ortalamaları ise 33.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Colani’nin arabası
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu