Satışlar hafriyatla arttı

Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, 3. havalimanı, 3. köprü gibi büyük projelerin ciddi bir akaryakıt tüketimi getirdiğini söyledi.

Satışlar hafriyatla arttı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 14.03.2018 - 23:04


Koç Holding’in yüzde 50 ortaklığının bulunduğu Türkiye’nin önde gelen akaryakıt şirketi Opet, gözünü yurt dışına dikti. Şu anda Sunpet dahil 1500’ü aşkın istasyonu bulunan Opet, yurtdışına açılmak için Orta ve Doğu Avrupa’da arayışlara başladı. Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, yurtdışında dağıtım şirketi arayışı içinde olduklarını belirterek, “Çok uzak yere gitmek istemiyoruz. Orta ve Doğu Avrupa diyebiliriz. Sıfırdan yatırım düşünmüyoruz. Şirket satın alma olacak. Ciddi olarak bakıyoruz. 2018 içinde bir sürpriz olabilir” dedi. Bölgede yayılma hedeflerinin bulunduğunu dile getiren Ağca, tek bir ülkede kalma niyetinde olmadıklarını açıkladı.

Zammı istemeyiz

Opet müşteri deneyimini geliştiren yaklaşımları ve yenilikçi hizmetleri nedeniyle ABD merkezli Frost & Sullivan piyasa araştırma ve danışmanlık şirketi tarafından “2017 Türkiye Akaryakıt Sektörü Uygulamalarında Mükemmellik - Müşteri Hizmetlerinde Liderlik Ödülü’ne layık bulundu. Londra’da düzenlenen ödül töreni öncesi gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ağca, 3. köprü, 3. havalimanı gibi büyük projelerdeki hafriyat araçlarıyla akaryakıt kullanımının ciddi oranda arttığını vurgulayarak, buralarda tüketilen akaryakıtın toplam akaryakıtın sürekli artan akaryakıt fiyatlarını da değerlendiren Cüneyt Ağca, “Yüksek fiyat tüketimi etkiliyor. Zam gelmesi de bizim hoşlandığımız bir şey değil. Çünkü zam geldi diye kârımız değişmiyor. Tam tersi fiyat arttığı zaman, işletme sermayesi ihtiyacım artıyor. Ben de isterim ki 3 lira olsun, 4 lira olsun çok daha fazla satılsın. Sürümden kazanayım” dedi.

Opet’e Mükemmellik Ödülü

Frost&Sullivan tarafından yapılan açıklamaya göre Opet’i 2017’de bu ödüle götüren çalışmalar ‘Teknoloji hizmetleri- Akıllı Dolum Sistemi’, ‘Çağrı Merkezi ve Bayi Uygulamaları’ ile ‘Sosyal Sorumluluk Çalışmaları - Temiz Tuvalet Kampanyası’ olarak belirtildi. Müşteriye sunulan hizmetlerin kalitesini ve müşteriye etkisini ölçümleyen, Türkiye akaryakıt sektöründe yaptığı son analize dayanarak Opet’i ödüle layık gördü. Frost&Sullivan’dan yapılan açıklamada, “Opet yaygın istasyon ağı ve tüketici ihtiyaçlarını gözeten katma değerli hizmetleriyle pazar payını artırırken, teknolojik altyapısıyla müşterileri için farklı hizmetler geliştiriyor. Bir yandan da sosyal sorumluluk projelerine odaklanan Opet’e bu gerekçelerle Uygulamada Mükemellik Ödülü’ne layık görüldü” denildi. 57 yıldır faaliyet gösteren Frost&Sullivan 40 ülkedeki şubeleri ve 1.800 analistiyle piyasa araştırmaları yapıyor.

Yüzde 5 büyüme

Bu yıl piyasanın yüzde 5 büyümesini beklediklerini açıklayan Ağca, “Biz Opet olarak yüzde 7 büyüme hedefliyoruz. 77 yeni istasyon ağımıza katacağız. 2017’de ciromuz 28.4 milyar TL oldu. Tüm satışlarda yüzde 17.8 pazar payıyla sektörün ikinci büyük şirketiyiz. Bu yıl pazar payımızı yüzde 18’e çıkarmayı hedefliyoruz” ifadesini kullandı.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon