Sürat devri
Şu haliyle biz mobil telefonları bisiklet konumunda kullanıyoruz. 4.5G ihalesi ile yüksek sürat yapmaya müsait otoyolların açılışını yaptık. 1800 MHz’in en çok arzu edilen frekans olmasının nedeni otoyolun solunda ve geniş olması.
Ajanslardan gelen bilgi söyle: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan IMT-Advanced (4.5G) yetkilendirme ihalesinde mobil geniş bant elektronik haberleşme hizmetlerinin sunumuna yönelik olarak 800, 900, 1800, 2100 ve 2600 MHz frekans bantlarında toplam 390.4 MHz frekans kaynağı satışı gerçekleştirildi.
Hayırlı olsun da, bizim hayatımızda ne fark edecek? Bu derece teknik bilgi sanki sadece doktor ve eczacıların anlayacağı bir ilaç prospektüsü gibi; insan bu ilaç neye iyi gelecek, ne işe yarayacak onu öğrenmek istiyor.Burada da tam da onu yapacağız işte!
Tek cümleyle özetleyecek olursak olay sürat; cep telefonumuz çok daha hızlı, çevik, akıllı olacak. Şu haliyle biz mobil telefonları bisiklet konumunda kullanıyoruz, bilgi yollarımız da bisiklet yolundan farksız.
4.5G ihalesi ile yüksek sürat yapmaya müsait otoyolların açılışını yaptık. Halihazırda cebimizde taşıdığımız (ve bisiklet süratinde kullandığımız) cep telefonlarımız yakında -sanki sihirli değnek değmişçesine- son model sürat otomobiline dönüşüp bunun bütün avantajlarını sergilemeye başlayacaklar.
En az 10 kat hızlanacağız, yani bugün 10 km ile giderken yarın 100 kilometre ile gideceğiz. İnternet üzerinden cep telefonuna bir filmi indirmek için bugün saatlerce beklerken İlkbahar’dan itibaren bunu 10 saniyeden daha kısa bir sürede yapabileceğiz.
Sadece kişisel boyutta düşünmeyin, nesnelerin birbirleriyle internet üzerinden haberleştiği bir dönemdeyiz... SIM kartı takılı onbinlerce mobese kamerasını aynı anda kontrol etmek ve yönlendirmek bu yeni koşullarda elbette çok daha kolay olacak ve belki de süratli internet daha etkin güvenlik olarak yansıyacak.
Doktorlar binlerce kilometre uzaktan “tele-ameliyatlarla” hayat kurtaracak robotları büyük bir hâkimiyetle kullanacak.
Yeni ihale ile oluşan imkânlar sadece sürat boyutuyla kalmıyor. 4.5G kapsama alanı açısından da çok daha geniş bir coğrafyaya yayılan otoyol görünümünde, bunun ilk akla gelen avantajı olası bir deprem durumunda, “iletişim hatları göçtü, yardım ulaşamıyor koordinasyon sıkıntısı var” korkularımızın sona ermesi.
İhalenin çeşitli frekanslara dilimlenerek ayrı ayrı bantlar şeklinde açık artırmaya çıkması dikkatinizi çekmiştir. Bu frekansları otoyolun şeritleri olarak düşünebilirsiniz .1800 MHz’in en çok arzu edilen ve kıran kırana pazarlık konusu frekans olmasının nedeni, otoyolun solunda (sürat şeridi ve geçiş üstünlüğü) özelliğiyle geniş boyutlu olma (çok trafik kaldırabilme) özelliğini bir arada barındırması.
Çevirmeli telefondan dijital santrale geçtiğimiz gibi nihayet veri hızında da dünyayı yakalamaya başlıyoruz... Hayırlı olsun.
En Çok Okunan Haberler
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Esad'a ikinci darbe
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Naci Görür'den korkutan uyarı
- Erdoğan'a kendi sözleriyle yanıt verdi
- Kurum, şişeyi elinin tersiyle fırlattı
- 21 kişinin daha hastanelik olduğu ortaya çıktı