Tüketici mahkemesinden emsal karar
Ataşehir'de bir kuru temizleme firmasında zarar gören ceketi için tüketici hakem heyetine başvuran müşteri haklı bulundu.
Heyet, raporunda "tüketicinin beklediği yararları sağlamayan hizmetin ayıplı" olduğunu belirterek, ilgili İTO mevzuatı gereğince firmanın kuru temizleme tutarının 10 katı tazminat ödemesine karar verdi
CEKET DELİNMİŞ
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, 21 Nisan 2014'te takım elbisesini alışveriş merkezindeki ünlü bir kuru temizleme firmasına verdiğini ve 2 gün sonra geri aldığını söyledi. Elbiseyi giymek için ambalaj naylonunu çıkardığında ceketin sağ yakasının alt bölümünde yaklaşık 1,5 milimetre ebadında bir delik bulunduğunu fark etiğini ifade eden Ağaoğlu, elbiseyi tekrar ambalajına yerleştirip kuru temizleme firmasına giderek durumu anlattığını aktardı.
Ağaoğlu, pek çok yerde zincir mağazaları bulunan temizleme firması çalışanlarının elbiseyi teslim alarak incelenmesi için genel merkezlerine gönderdiğini kaydederek, birkaç gün sonra temizleme firmasından aranıp inceleme raporunun geldiğinin bildirildiğini belirtti.
"Firma hatasını kabul etmedi"
Firmadan ilgili raporu ve elbisesini aldığında adeta şok geçirdiğini dile getiren Ağaoğlu, "Raporda usulüne uygun kuru temizleme yapıldığı ve incelenen üründe deformasyona rastlanılmadığı ifade ediliyordu. Oysa şikayet nedeni 'deformasyon' değil, kumaşta sigara kıvılcımın neden olabileceği küçük bir delinmeydi. Benim girişimlerime rağmen firma hatasını kabullenmedi. Ben de topluma yol gösterici ve örnek olması için hukuk mücadelesi başlatmaya karar verdim" dedi.
"Kuru temizleme firmasından zararımı karşılamak adına takım elbisenin faturasını gösterecektim ancak tüm aramalarıma rağmen faturayı bulamadım" diyen Ağaoğlu, çözümü İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) ilgili mevzuatında bulduğunu söyledi.
Ağaoğlu, Ataşehir Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurarak tazminat talebinde bulunduğunu kaydederek, firmanın heyete gönderdiği savunmasında "Standart kuru temizleme işlemi yapıldığı, müşterinin sağ göğüs bölgesi yaka altı kısmında 1 - 1,5 milimetre çapında yanık şikayetiyle ürünün incelenmesini talep ettiği, yapılan incelemede firmalarından kaynaklanan bir ütü yanığı ve deformasyon tespit edilmediğini" belirttiğini, bu nedenle talebin reddini isteyerek bilirkişi incelemesi yaptırılması talebinde bulunduğunu anlattı.
Dosyayı inceleyen Ataşehir Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'nin cekette oluşan hasara ilişkin fotoğrafları da incelediğini ifade eden Ağaoğlu, heyetin firmanın cevabında bu hasarın varlığını kabul etmesine rağmen sorumluluk almaması üzerine bilirkişi incelemesine gerek görmediğini dile getirdi.
Tüketici haklı bulundu
Heyet, İTO'nun kuru temizlemede zarara uğrayan mallarla İlgili Riayeti Mecburi Mesleki Kararı'nın 10. maddesinde yer alan "Bu kararın 7 ve 8'inci maddelerinde belirtilen hatalardan meydana gelen bozukluklar nedeniyle firma, bozulan eşyanın temizleme değerinin 10 katı tutarında tüketiciye tazminat öder" hükmünü uyguladı.
Karar gereğince temizleme bedeli olan 23,80 liranın 10 katı ücretin tüketiciye tazminat olarak ödenmesine hükmeden heyet, firmanın tüketiciye 238 lira tazminat ödenmesine ve tebligat ücreti olarak harcanan 27 liranın da firmadan tahsil edilmesine karar verdi.
"Örnek olsun"
Yaklaşık 10 ay süren bu mücadeleyi örnek olması için yaptığını dile getiren Ağaoğlu, kararın hemen sonrasında adliyedeki icra müdürlüğüne başvurup takip başlatmayı düşündüğünü, ancak firmanın merkezinden arandığını ve 238 liranın hemen ödeneceğinin bildirildiğini belirtti.
Firmanın böylelikle icra masrafları ve avukat ücreti ödemekten kurtulduğunu aktaran Ağaoğlu, şu ifadelerini kullandı:
"Ayrıca heyetin bilirkişi incelemesi yaptırmamasına da şükretmeliler. Çünkü haksız bulundukları için tebligat masrafları yanında bilirkişi ücreti de kendilerine yüklenecekti. Bir de dua etsinler elbisemin faturasını bulamadım, ünlü bir markadan indirimli dönemde aldığım elbisenin fiyatı tazminat olarak şimdi bana ödenecek bedelden daha yüksekti. Türkiye'nin 22 ilinde faaliyet gösteren ve şubeleri bulunan böyle büyük bir firmanın hatasını kabullenmeyip, müşterisine karşı üstünlük taslaması beni bu yola itti. Aslında işin başında özür dileyip, hatalarını kabul etmiş olsalardı belki konu bu kadar uzamadan kapanacaktı. Neyse kazandığım bu tazminat derneğin kasasına bağış olarak aktarıldı ve yine haklı tüketici mücadelelerinde değerlenecek."
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Türkiye'nin 'konumu' hakkında açıklama
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Kalın Colani'nin yolcusu!
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- Türkiye'den Şam Büyükelçiliği'ne atama!
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması