Uzmanı anlattı: Bağışıklık için yazın tüketilmesi gereken 5 süper sebze

Koronavirüsün (Covid-19) olumsuz etkisine karşı sağlıklı yaşam yollarını arayan yurttaşlar sıcak havalarda vücut direncini en yüksek seviyede tutmanın yollarını arıyor. Peki, yazın yenmesi gereken sebzeler neler? Uzmanı anlattı...

29 Mayıs 2021 Cumartesi, 00:00
Uzmanı anlattı: Bağışıklık için yazın tüketilmesi gereken 5 süper sebze
Abone Ol google-news

Vücut direncini artırmak için mevsim sebzeleri ve meyvelerini atlamamak gerekiyor. Özellikle yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde yurttaşlar, bağışıklık sistemini güçlü tutmanın yollarını arıyor. Yazın vücudun su kaybetmesi, vücut direncini artıran bazı sebzeler sayesinde mümkün.

İşte Dr.Fevzi Özgönül'e göre yaz aylarında tüketilecek birbirinden faydalı 5 sebze...

ENGİNAR

Karaciğer dostu olarak bilinen enginar, yapılan araştırmalar sonucunda içerdiği vitamin ve mineral yoğunluğu ve anti toksin özelliği ile birçok hastalıkta destek tedavi olarak da özellikle yapraklarından gıda desteği olarak faydalanılmaktadır. Enginar aynı zamanda mide ve sindirim sistemi dezenfektanı olarak da bilinmektedir. Bunun dışında kalp hastalıklarında, romatizma ve gut da, safra kesesi ve karaciğer rahatsızlıklarında faydalıdır. Enginar yemeği yaparken sadece taban bölümü değil, yapraklarının da pişirilip dip kısmının sıyrılarak yenmesi tavsiye edilir.

BEZELYE

Protein, lif ve nişasta açısından zengin bir sebzedir. A, C ve B vitaminlerinin yanı sıra demir, potasyum ve fosfor gibi mineralleri de içinde barındıran besleyici bir sebzedir. Bezelye bir çok yemek çeşidinde kullanılabilir, ayrıca soğuk yemeklerde ve çorbalarda da kullanılabilir.

BAKLA

Protein ve vitaminler açısından son derece zengin bir sebze olan baklanın taneleri tazeyken yeşil, kuruyunca açık kahverengidir. Kuru bakla, taze baklaya göre daha besleyicidir. Kuru baklanın 100 gramında yaklaşık olarak 25 gr. Protein, 60 gr. Karbonhidrat vardır. Ayrıca bakla B1, B2, B6 ve K vitaminlerinin yanı sıra potasyum ve magnezyum mineralleri açısından da oldukça zengindir.

ISPANAK

Demir deposu olarak bilinen ıspanak ayrıca A, B, C ve E vitaminlerinden, magnezyum, fosfor ve iyot mineralleri ve protein açısından da çok zengin bir sebzedir. Bu nedenle vücudun direncini arttırır, özellikle bahar aylarında nükseden hastalıklara karşı vücudu korur. Kemik ve dişleri de güçlendirir. Diş çürümelerine karşı da koruyucudur.

Ispanağı salata olarak, kıymalı veya zeytinyağlı yemek olarak hatta atıştırmalıklar içerisinde bile kullanabiliriz.Tüm bu faydalarının yanında ıspanak gut hastalarına, eklem iltihabı olanlara, böbrek taşı şikayeti olanlara tavsiye edilmez.

HAVUÇ

Salatalarda, her türlü et ve sebze yemeklerinde ayrıca taze sıkılmış sebze suyu olarak kullanılabilir. Unutkanlığa karşı kullanımı yaygındır. Son yıllarda erken bunama, Alzheimer, kap krizi, kronik baş ağrılarında, deri ve akciğer kanserine karşı kullanılmaya başlanmıştır.