Kremlin Balesi Tiyatrosu

07 Eylül 2008 Pazar

2007-2008 kültürel ve sanatlar sezonunda, özellikle yeni kuşaklara önem veren ve Atatürkün önerdiği evrimlere ışık tutan etkinliklere ağırlık verilmesine dikkat edildi. Bu yolda kültürel ve estetik değerler ile bütünleşen programların düzenlenmesi, periyodik çalışmalar ile bize ait olan kültür ve sanat dünyasında da laik, demokratik, sosyal kavramların yerleşmesine dikkat edilmesi istenmiş ve önemsenmiştir. Sanat alanında çokseslilik ve çoğulculuk ön plana alınmıştır.

Bu yolda İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültürel ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı az çok ayrıntılara giren ve yeniliklere açık olan emek vermektedir.

Geçtiğimiz mevsim açısından, izleyebilmiş olduğumuz bazı etkinlikleri tekrar anımsamayı yararlı bulmaktayız. Tekrarlayalım:

9 ülkeden 22 bilim adamının katıldığı Modern Çağ ve İbn-ül Arabi Uluslararası Sempozyumuakademik koordinasyonunu Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanlığının üstlendiği Uluslararası İbn-i Sina Sempozyumu”. Yakın siyasal tarihimizin önemli aşamalarından 2. Meşrutiyetin 100. yılı dolayısıyla İRCICA ile ortaklaşa, 100. Yılında 2. Meşrutiyet Uluslararası Kongresi.

Kültür ve sanat hayatımızda İstanbulun şiir üzerinde ayrıcalığı vardır. İstanbul hep şiire eğilimlidir. Tarihi boyunca şiir için İstanbul daima güçlü bir çekim merkezi olmuştur. Bu konuda Uluslararası Şiir Festivali etkinlikleri önemli olmuştur. Türk şiirinin önde gelen temsilcilerinden Ahmet Haşim ölümünün 70. yılında özel bir programla anılmıştır.

Kremlin Bale Tiyatrosu, günümüzde önem kazanmış, bale sanatının temsilcilerinden olan Kremlin Bale Tiyatrosunu İstanbulda sahneye koymuştur. Sanat yönetmenleri Rusya ulusal sanatçılarından Andrey Petro genel yönetmen Peter Shaboltai, başkoreograf Prof. Ekaterina Maksimova, repetitörler: N. Semizorova, A. Kondratov, V. Ryzhov, L. Charskaja, V. Koshslev, V. Kremensky. Konser yönetmeni: T. Rozanova. Ses: V. Kachesov, Işık: V. Melnikov. Kostüm: L. Chelyaheva. Program: Adam, Leo Delibes Le Corsaire”. Libretto Saint-George L. Masille. Koreografi: M. Petipa, G. Perro, A. Petrovun koreografik versiyonundan bale süiti... P.I. Çaykovskiden Prenses Auroranın dört şövalye ile Adagiosu, Uyuyan Güzel Koreografi: M. Petipa, P. I. Çaykovski Pas de deux-Kuğu Gölü Koreografi: M. Petipa, P.Ovaiannikof: Pas de deux Katia ve Siyam Prensi”. Koreografi: A. Petrov, P.İ. Çaykovski Adagio Kuğu Gölü”. Koreografi L. L. İvanov, C. Puni: Pas de deux. Venedik Karnavalı”. Koreografi: M. Petipa. G. Massenet: Elegey”. Koreografi: A. Petrov, L. Minkus: Pas de deux Don Kişot”. Koreografi: M. Petipa. P.i. Çaykovski: Scherzo (6. Senfoniden). Koreografi: V. Vasiliev. Kremlin Bale Tiyatrosu Program: L. Minkus: Don Kişot”. Libretto: M. Petipa. Koreografi: M. Petipa, A. Gorsky: A. Petrovun koreografik versiyonundan bale süiti. Ara Divertissement P.İ. Çaykovski: Prenses Auroranın şövalye ile Adagiosu Uyuyan GüzelKoreografi: M. Petipa. P.İ. Çaykovski: Pas de deux from ballet Kuğu Gölü”. Koreografi: M. Petipa. P. Ovsiankov: Pas de deux Katia ve Siyam PrensiKoreografi: A. Petrov P.İ. Çaykovski: Adagio Kuğu GölüKoreografi: L. İvanov C. Puni: Pas de deux Venedik KarnavalıKoreografi: M. Petipa. S. Prokofief: Balkon sahnesi Romeo ve JülyetKoreografi. J. Grigorovich. A. Adam: Pas de deux Le CorsaireKoreografi: M. Petipa. P.İ. Çaykovski: Scherze (6. Senfoni) Koreografi: V. Vasiliev.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Müzikal Beyin 9 Şubat 2009
Arif Hikmet Koyunoğlu 26 Ocak 2009

Günün Köşe Yazıları