'BDDK çözüm üretmiyor'
Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği Başkanı Fuat Engin, kanunun düzenleme ve denetleme yetkisi verdiği Bankacılık Düzeleme ve Denetleme Kurumu'nun sorunlara çözüm üretme niyeti olmadığını ileri sürerek, niyetin oluşma ihtimaline bile, bankaların izin vermeyeceğini ileri ifade etti.
Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği Başkanı Fuat Engin, BDDK'nın tüketicilerin, tüketici örgütlerinin görüş ve önerilerin almaya gerek bile duymadan, bir yıl içinde 3 kez asgari ödeme yapmayan tüketicinin nakit çekim yapmasını yasaklayan ve limiti 10 bin TL üstünde olan kredi kartlarında asgari ödemeyi yüzde 30'a çıkaran düzenlemeyi Merkez Bankası ve Hazine'nin görüşüne sunmasını eleştirdi.
TÜBİDER Genel Başkanı Fuat Engin yaptığı açıklamada, yeniden yapılandırmalar başta olmak üzere, kredi kartıyla ilgili birçok çalışmanın sonucundan da anlaşılacağı gibi, yaşanan sorunlardan dersler çıkarılmadığını bildirdi. Kanunun düzenleme ve denetleme yetkisi verdiği BDDK'nın sorunlara çözüm üretme niyeti olmadığını ileri süren Engin, niyetin oluşma ihtimaline bile, bankaların izin vermeyeceğini bildiklerini ifade etti. Engin, "Borçların yeniden yapılandırılmasına ilişkin yapılan düzenlemelerin çözüm üretmediği gerçeğinin, ekonomi yetkilileri tarafından nihayet kabul edilmiş gibi yapılarak, banka kartları ve kredi kartları yönetmeliğinde, kısa bir süre önce başlattıklarını açıkladıkları değişiklik öngören çalışma ile kredi kartından nakit çekimin yasaklanacağı öngördüklerini kamuoyuna açıklamışlardı" hatırlatmasında bulundu.
Geçen kısa süre içerisinde, BDDK'nın açıklamalarına bankaların tepki koyması üzerine de "dağ fare doğurmuştur" diyen Engin, "BDDK nın tüketicilerin, tüketici örgütlerinin görüş ve önerilerin almaya gerek bile duymadan, bankaların izni ve onayı ile hazırladığı yönetmelik değişikliği ile limiti 10 bin TL üstünde olan kredi kartlarında asgari ödemenin yüzde 30 a çıkarıldığı, bir yıl içinde 3 kez asgari ödeme yapmayan tüketicinin nakit çekim yapmasının yasaklanmasına karar verildiği ve Merkez Bankası ve Hazine Müsteşarlığı'nın görüşüne sunulduğu açıklanmıştır" dedi.
'Kredi kartı sorunu görmezden gelinerek çözüm üretilemez'
Engin açıklamasında şu noktalara dikkat çekti: "Her geçen gün boyut kazanarak artan kredi kartı sorununa görmezden gelinerek, bu bakış açısıyla çözüm üretilemeyeceği bilinmesine karşın, kredi kartı negatif bilgilerini web sitesinde düzenli olarak yayınlama görevi olan Merkez Bankası, 2010 yılında bu uygulamanın düzenini bozarak, ya bankalar bilgi aktarmadığı için, ya da kamuoyunu bilgilendirme sorumluluklarından yasaya aykırı biçimde vazgeçtikleri için 31 Temmuz 2010 tarihi itibariyle, hala Nisan 2010 ayına ait kredi kartı bilgilerini yayınlamaya devam etmeleri anlaşılır gibi değildir."
'Merkez Bankası'nın kredi kartı bilgilerini yayınlamaması, sorunu artıracak'
Yaklaşık 26 milyon tüketicinin kullandığı 46 milyonu aşkın kredi kartından, 10 milyonu aşkın kredi kartı hesap özetinde belirtilen borcun, yüzde 20 si olan zorunlu asgari ödemesi yapılarak borç ötelenmeye çalışıldığına değinen Engin, "Bu durum başta bileşik faiz uygulaması olmak üzere birçok haksız uygulama nedeniyle tüketici mağduriyetinin artmasına neden olmaktadır. Tüm bu gerçekler karşısında, BDDK'nın yönetmelik değişikliğinde yer alan uygulamaları ile, Merkez Bankası'nın kredi kartı bilgilerini yayınlamaması Türkiye'deki kredi kartı sorunun artmasına katkı yapmaya devam edecektir. BDDK ve Merkez Bankası yetkilileri, kredi kartından kaynaklı mağduriyetlerin sorumlusu olmaya devam etmektedirler" dedi.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'