Böyle çökmüş
TCDD Genel Müdürlüğü’nün 2002’de 36 bin 626 olan personel sayısı 2018’de 13 bin 769’a düşmüştü. 2015’te 90 hareket memuru kadrosu iptal edilmiş ve yol bekçisi kadrosu da kaldırılmıştı. Uzmanlar ve sendikalar kazanın gerekçeleri arasında, hattın tamamını gezen yol bekçilerinin kaldırılmış olmasını göstermişti.
Tekirdağ Çorlu’da 25 kişinin hayatını kaybettiği tren faciasının ihmal sonucu meydana geldiği, bakım ve onarımdan sorumlu dört görevlinin ifadesiyle gözler önüne serildi. Asli kusurlu bulunan dört görevli mahkemede verdiği ifadede kendilerini savunurken raylarda düzenli bakım yapmak gibi bir yükümlülükleri olmadığını belirtti.
<haber-dikey:1113439>
Gözle yapılan muayene
750 kilometrelik hattan ve 250 köprü ile 2 bin 500 menfezden sorumlu köprüler şefi Çetin Yıldırım, “Yaptığımız muayane gözle yapılan muayenedir. Bilirkişi raporunda bahsedilen turne raporunda belirtilen yağışlardan önce yol kontrolü ve denetimine ilişkin belirtilen uyarı ve emirler benim görev tanımım içerisinde yoktur. Ben ancak deprem sel, gibi doğal afetler sonrası muayene yapmakla yükümlüyüm. Her yağmur ihbarında benim yaklaşık 250 köprü ve 2 bin 500 menfezi kontrol etmem söz konusu değildir” dedi.
<haber-dikey:1020836>
‘İhbar gelmedi’
Yol bakım memuru Celalettin Çabuk ise ifadesinde, “Muhtarlardan ihbar gelir, biz de gidip bakarız. O gün kazanın olduğu yerde yağmur olduğuna dair herhangi bir ihbar tarafımıza gelmedi. Amirim kaza günü aradı eve gitmemi istedi. Sonra gece yarısı, bir vagon taş yükleyip kazanın olduğu yere işçilerle birlikte gelmemi söyledi. Kaza mahalline gittiğimizde getirdiğimiz taşları indiremedik. Olayın ertesi günü Edirne’den gelen balaz diye tabir ettiğimiz taşları işçilerle ve Edirne’den gelen ekipteki kişilerle amirlerimizin emirleri doğrultusunda boşalan rayın altına dolgu yaptık” dedi.
‘Denetim yaptıramayız’
Demiryolu bakım müdürü Turgut Kurt da, “Görevim ayda iki defa otodirezin ile hattı gezmek ve göz ile muayene etmektir. Bir kez de lokomotif veya tren ile muayenesini yapmaktır. Kazanın oluş sebebi o menfeze kısa sürede taşıyamayacağı kadar yağmur ve sel suyu gelmesi sonucu suyun üstten aşıp yolun altına boşalmasına sebep olmasıdır. Bana o gün bu konuda bir ihbar gelmemişti. İhbar olmadığı için böyle bir kontrol ve denetim yaptırma durumumuz olmamıştır” ifadesini kullandı.
Kazanın ardından Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı’nın oluşturduğu bilirkişi heyetinin hazırladığı raporda, Yol Bakım ve Onarım Şefliği’nin hat üzerinde yapması gereken kontrolleri yapmadığı ve kaza günü vuku bulan aşırı yağmurlardan sonra gerekli hat muayenesini yaptırmadığı görüşü yer almıştı. Raporda olayla ilgili TCDD 1. Bölge Müdürlüğü Halkalı 14. Demiryolu Bakım Müdürlüğü Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Çerkezköy 143 Yol Bakım Şefliği Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Köprüler Şefi Çetin Yıldırım ve Hat Bakım Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ‘asli kusurlu’ bulunmuştu. 4 görevli “adli kontrol” şartıyla serbest bırakılmıştı. |
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- 'Seküler müdür kalmadı'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi