BTS: Ana hat şebekesinin yüzde 20'si yolcu taşımıyor
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Genel Başkanı Yusuf Akıl, TCDD anahat şebekesinin yaklaşık yüzde 20'sinde yolcu taşımacılığı yapılmadığını belirterek, bugün mevcut 11 bin kilometre demiryolu hattının işlevsiz bir duruma getirildiğini kaydetti.
BTS Genel Başkanı Yusuf Akıl, yaptığı yazılı açıklamada, 1950'li yıllardan bu yana uygulanan karayolu ağırlıklı ulaşım politikaları sonucu demiryollarının devamı olarak ihmal edildiği belirtilerek, gelinen süreçte, diğer ulaştırma modları karşısında demiryolunda yolcu taşımacılığının payı her geçen gün azaldığını söyledi.
Akıl, toplam 11 bin 5 kilometre demiryolunun mevcut olduğunu, bunun 2 bin 306 kilometresinin tali hatlar olup, ana hattın 8 bin 699 kilometre olduğunu ifade ederek, "Bunun 156 bin 244 kilometresi hiç kullanılmamakta, atıl olarak bulunmaktadır. 1 milyon 581 bin 484 kilometrelik kesimde ise yolcu taşımacılığı yapılmamaktadır. Yani toplam 1 milyon 737 bin 728 kilometrelik demiryolu yolcu trenine hasrettir. Böylece TCDD anahat şebekesinin yaklaşık yüzde 20'sinde yolcu taşımacılığı yapılmamaktadır" dedi.
Bugün mevcut 11 bin km demiryolu hattı ulaştırma sisteminin içerisinde işlevsiz bir duruma getirilmiş olduğunu vurgulayan Akıl, "Son 7 yıl içinde 'demiryollarının devlet politikası haline getirdiğini' her fırsatta ifade eden AKP döneminde 198 kilometrelik Esenkent-Hasanbey arası hızlı tren işletmeciliğinin önüne çıkardığı, 11 bin kilometre konvansiyonel mevcut demiryolunun ise kendi kaderine terk edildiği bir süreci yaşamaktayız" dedi.
TCDD 28 Aralık'ta 8 yolcu treninin seferine son vermişti
TCDD Genel Müdürlüğü'nün 28 Aralık 2009 tarihli yazısıyla "verimsiz işletildikleri" ve "işletildikleri parkurlarda yol çalışmaları yapacağı" gerekçesiyle 8 yolcu treninin seferine son verdiğini hatırlatan Akıl, "Daha önce yine benzer gerekçelerle bir dizi trenin seferinden kaldırılmış olduğu, hiç yolcu taşımacılığı yapılmayan hatlar arasında yeni hatlar katılmıştır" dedi. Yolcu trenlerinin seferlerden kaldırılmasının "Demiryollarının Yeniden Yapılandırılması" adı altında uygulanan politikaların yansımasından başka bir şey olmadığını vurgulayan Akıl, açıklamasında şöyle dedi:
"Bir süredir, Booz-Allen&Hamilton Şirketi'nin 1995 yılında hazırladığı 'TCDD'nin Rehabilitasyonu, Yeniden yapılandırılması ve Finansman' başlıklı raporu ile 2002 yılında hazırlanan Canac Raporunda belirtilen önermeler demiryolu yöneticileri tarafından bir emir olarak telakki edilmiştir. Rapordaki istemler siyasi iradenin bu yönündeki karalılığı ile denk düşerek, bir bir hayata geçirilmektedir."
En Çok Okunan Haberler
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği