Hizmet piş, ağzıma düş
Başak Taşpınar 6 yıl önce kurduğu armut.com’u Türkiye’nin en popüler online pazar yerlerinden biri haline getirdi.
Kurduğu armut. com’u kısa sürede Türkiye’nin en popüler online girişimlerinden biri haline dönüştüren genç bir kadın Başak Taşpınar Değim. 2011’de kurulan armut.com, bugün aylık 500 bin ziyaretçi ile Türkiye’nin tüm illerinden teklif alınıp verilen bir pazar yeri. Hizmet almayı “hizmet piş, ağzıma düş” kadar kolaylaştırdık diyen Başak Taşpınar, ev temizliğinden boya badanaya, tadilata, mimarlık işlerinden nakliyat’a kadar türlü alanda hizmet almak isteyen ile vermek isteyeni buluşturuyor. Taşpınar ile buluştuk, armut’u ve başarının ardındaki sırrı konuştuk.
Armut’un kuruluş öyküsü hayli ilginç. Taşpınar Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendistiği’nden mezun olup, Koç Üniversitesi’nde MBA’nın ardından bir süre Türkiye’de çalıştıktan sonra eşi ile birlikte şansını ABD’de denediklerini ancak oğullarını doğumunu ardından aile çevresinde olmayı tercih ederek Türkiye’ye dönüş yaptıklarını anlatıyor. Armut’u kurma fikri ise eve yerleşme aşamasında nakliyeden boyacıya kadar yaşadığı sıkıntılar sonucu doğmuş.
Peki armut.com nasıl çalışıyor?
Bu soruyu da şöye yanıtladı Taşpınar: Diyelim ki evinizi taşıyacaksınız ve bir nakliye şirketine ihtiyacınız var. Armut’a geliyorsunuz ve ihtiyacınızı belirtiyorsunuz. Karşınıza nakliyeye özel bir form geliyor. Soruları yanıtlayarak talebinizi bırakıyorsunuz. Bizim nakliye şirketleri üyelerimizden uygun olanlara teklifi gönderiyoruz. Onlar da hizmet isteyene bir teklif veriyor. X nakliyat bin lira diyor, Y nakliyat bin 200, Z nakliyat 800 diyor. Bazen eşyalarınızı görmek için gelmek istiyorlar. Siz istediğinizi seçiyorsunuz. Aslında net fiyat, bu aşamada belirleniyor. Ardından siz gelip sisteme şirketle ilgili değerlendirme yapıyorsunuz. Hizmet veren bir işi kazandığı zaman, onun karşılığında bir hizmet bedeli alıyoruz diyen Taşpınar “ O da büyük işlerde, işin yüzde 0.25’ine falan tekabül ediyor. Küçük işlerde de işin yüzde 10’u kadar bir komisyon alıyoruz” diye ekliyor. Bugüne kadar müşteri memnuniyeti yüzde 98 olmuş.
En Çok Okunan Haberler
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği