Kalite ve eşitlik gündemde yok!
2017, eğitimde sürgünler, yurt yangınları, ihraçlar, skandallarla dolu bir yıl olarak tarihe geçti.
2017, eğitimde AKP’nin iktidarda olduğu bütün yıllar gibi “başarısız bir yıl” oldu. Bilimsellikten, çağdaşlıktan, laiklikten biraz daha uzaklaşıldı, çocuklar yangınlarda pisi pisine öldü, yurtlarda, okullarda istismara uğradı, cemaatlerin insafına bırakıldı. Yerli ve milli ABİDE’de ortaya çıkan sonuçlar, eğitim sisteminin içinde bulunduğu açmazları ve çıkmazları bir kez daha gözler önüne serdi. Özellikle matematik ve fen bilimlerinde, çocukların elde ettikleri puanlarla ailenin gelir düzeyi arasındaki ilişki kimsenin umurunda olmadı. Yani eğitimde kaliteyi artırmaya ve fırsat eşitliğini sağlamaya sıra hiç gelmedi.
Eğitim İş Sendikası Genel Başkanı Orhan Yıldırım, eğitimde bir yılı şöyle değerlendirdi:
MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ: Eğitim sistemini ileri götürmek yerine bulunduğu yerden geriye götürecek bir müfredat uygulamaya konuldu
TEOG’UN KALKMASI: Sınavı kaldırıyoruz diye yeni bir sınav getirdiler. ‘Bundan iyisi yok’ dedikleri sistemi bir anda kaldırdılar.
YURTLARDA YAŞANAN REZALETLER: Cemaat ve vakıf yurtlarını devletin kontrol etmemesi, devletin kendi yurtlarını yapmaması.
VAKIFLARLA İMZALANAN PROTOKOLLER: Vakıflarla, cemaatlerle uzun yıllara karşılık gelen protokollerle çocuklar, kim olduğu bilinmeyen öğreticilere teslim edildi. Bu uygulama 2018’de ciddi sıkıntı yaratacak.
KARMA EĞİTİMDEN UZAKLAŞMA: Kız çocuklarının ilkokul, ortaokul, lise, üniversiteye gitme oranlarının düşmesi. Bazı illerde, bazı okullarda karma eğitim sisteminden uzaklaşılmaya başlanması.
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN SORUNU: MEB’in aldığı öğretmenlerin tamamı sözleşmeli olarak atandı.
AÇIĞA ALINAN ÖĞRETMENLER: Açığa alınan öğretmen sayısı 20 binin üzerinde. 2017 Eylül’ünde öğretmen ihraçları ve sürgünler nedeniyle okullar öğretmensiz açıldı.
KİTAPLAR YETİŞMEDİ: Kitap basımı okulların açılmasına yetişmedi, çocuklar kasıma kadar ders kitapsız kaldı.
Bakandan yılın gafı
Eğitim İş Genel Başkanı Yıldırım, yılın gafının Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın “niteliksiz okullar” ifadesi olduğunu belirterek, “Okulların yüzde 90’ını küçümseyen, kötüleyen, eğitimcilerin yüzde 90’ını aşağılayan, zekâsıyla alay eden bu ifade yılın potudur” dedi.
Hatalar zinciri
Eğitimde bir yılı değerlendiren Eğitim uzmanı Alaattin Dinçer de, müfredat değişikliğinin yılın ilk aylarının en yoğun tartışma konuları arasında yer aldığını belirterek, “Programa yönelik eleştiri konuları arasında bulunan evrim, Atatürkçülük ve din referanslı değerler eğitimi ile güncellenen programlara göre hazırlanan ders kitaplarında oluşan hatalar zinciri bu listenin ilk sırasında yer aldı” dedi.
Müfredatın arkasında “gelecek nesilleri ideolojik ve kültürel kodlar üzerinden formatlama” niyetinin gizli olduğu eleştirisini hatırlatan Dinçer, TEOG’un kaldırılmasıyla ilgili de şunları söyledi:
“TEOG ve YGS’nin değiştirilmesi ile ilgili Cumhurbaşkanı’nın eylül ayında yaptığı açıklamaların ardından başlayan tartışma ve çalışmalar sonunda getirilen düzenlemeler gündemin arka sıralarına düşmüş olsa da hâlâ taşların yerli yerine oturmadığı görülmektedir.
Hiçbir hazırlık ve bilimsel altyapı çalışması yapılmadan sırf Cumhurbaşkanı öyle istiyor diye getirilen adrese dayalı ortaöğretimden yükseköğretime geçiş modeli yeni sorunları bünyesinde barındırma potansiyeli taşımaya devam etmektedir.”
En Çok Okunan Haberler
- Emekliye iyi haber yok!
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği