Koç'a bir darbe daha!
En büyük şirketi Tüpraş’a vergi ve denetim elemanları gönderilen Koç Grubu’nun Ocak ayında kazandığı Türkiye’nin ilk milli savaş gemisi yapımı ihalesi de iptal edilme olasılığı ile karşı karşıya. İhaleden sonra bazı katılımcıların itirazı üzerine başlatılan incelemenin olumsuz sonuçlandığı belirtiliyor.
En büyük şirketi Tüpraş’a vergi ve denetim elemanları gönderilen Koç Grubu’nun başına ikinci bir sorun daha çıktı. Koç Grubu şirketi RMK Marine’in kazandığı 1.5 milyar avroluk Türkiye’nin ilk milli savaş gemisi MİLGEM ihalesi için yürütülen incelemenin hızlandırıldığı ve bu hafta içinde yapılması planlanan Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantısına yetiştirileceği ve iptal yoluna gidilebileceği belirtiliyor.
MİLGEM için Türkiye’nin iki büyük tersanesi RMK Marine ve Dearsan yarışmış ve 3 Ocak 2013’te kesinleşen ihaleyi Koç Grubu tersanesi kazanmıştı. Ancak ihaleye katılamayan diğer firmalar geçtiğimiz şubat ayında Başbakanlık’a başvurunca Teftiş Kurulu, haziran ayında inceleme başlatmıştı. Söz konusu incelemenin en az 3 ay sürmesi bekleniyordu. Ancak son günlerdeki aktüel gelişmelerin de etkisiyle incelemenin oldukça hızlı yapıldığı, önümüzdeki hafta içinde yapılacak toplantıya yetiştirileceği ileri sürülüyor. Konu hakkında “uygunsuz” görüş bildirmesi beklenen Başbakanlık Teftiş Kurulu, sadece iki firmanın katıldığı ihaleyle ilgili öneri raporunu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a sunacak. İhalenin iptal edilip edilmeyeceğine ise Savunma Sanayi İcra Komitesi’nde karar verilecek. Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel ve Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz katılacak. Başbakanlık Teftiş Kurulu'nun ihalenin iptali yönünde görüş bildirdiği rapor bu toplantıda değerlendirilecek.
RMK Marine tarafından gerçekleştirilen projenin ilk gemisi “F 511 TCG Heybeliada”, 2008’de denize indirildi. İkinci gemi “Büyükada” ise henüz TSK envanterine girmedi.
RMK Marine, 1978 yılında çelik, alüminyum ve kompozit üzerine Haliç’te kuruldu. Bu yıllarda, özellikle lüks motor yatların yapımı ile uluslararası piyasalarda tanınmaya başladı. 1984’te Tuzla’ya taşındı. 1997’de Koç Holding’e katıldı. Zamanla büyük tonajlı tanker ve gemilerin üretimine geçti.
En Çok Okunan Haberler
- Son anket: AKP eridi, fark kapanıyor
- Adliyede silahlı saldırı: Ölü ve yaralılar var!
- Ayşenur Arslan’ın Colani ile ilişkisi
- Serdar Ortaç: 'Ölmek istiyorum'
- Hatay’da yaşayan Alevi yurttaşlar kaygılı
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- NATO Genel Sekreteri'nden tedirgin eden açıklama
- İBB'den 'Pınar Aydınlar' açıklaması: Tasvip etmiyoruz
- İmamoğlu'ndan 'Suriyeliler' açıklaması
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'