Koton 17 binden fazla kadını işgücüne dahil ediyor
Türkiye’nin en çok kadın istihdamı sağlayan şirketleri arasında en üst sıralarda yer alan ve 10 binin üzerinde çalışanı bulunan Koton, 6 bin 500 kadın çalışanıyla iş dünyasında kadının varlığını ve etkisini güçlendiriyor. Yüzde 63 kadın çalışan oranıyla AB ortalamasının üzerinde yer alan Koton’un yönetici kadrosunda ve üst yönetiminde görev alanların ise yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor. Koton, sosyal sorumluluk projeleri ve tedarik zinciri ile birlikte toplamda 17 binin üzerinde kadının ekonomik sisteme katılımına imkan sağlıyor.
27 ülkede, 506 mağazası bulunan Koton, kadın odaklı istihdam politikası, sosyal sorumluluk yaklaşımı ve müşterilerine modayı erişilebilir kılma vaadi ile pek çok yönden kadınlara hitap ediyor. Kadınların, ekonomik yaşamın içinde yer alabilmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzalayan ilk şirketlerden biri olan Koton, bünyesinde çalışan ve sosyal sorumluluk projeleri üzerinden istihdam sağladığı kadınların yanı sıra tedarik zincirinde iş imkanı sağladığı kadın çalışanlarla da kadınların işgücüne katılımına destek oluyor.
Türkiye’nin kadın istihdam oranı son 10 yılda yüzde 6,5 artarken, Koton’un kadın çalışan oranı 2016’dan bu yana yüzde 7’nin üzerinde artış gösterdi. 27 ülkede, 10 binin üzerinde çalışanı olan Koton’da çalışanların yüzde 63’ü, yöneticilerinin ise yüzde 50’si kadın çalışanlardan oluşuyor. 6.500 kadın çalışanı bulunan Koton’un yurt dışı operasyonlarda yönetici konumunda bulunan kadın çalışan oranı ise yüzde 85’in üzerinde.
Koton’un merkez ofis kadın çalışanlarının yüzde 80’i ticari, yüzde 20’si ise destek fonksiyonlarında görev alıyor. Koton’a yapılan iş başvurularında da kadın adayların ağırlığı dikkat çekiyor. Yapılan iş başvurularının yüzde 55’ini kadın adaylar oluşturuyor. Kadın istihdamı konusundaki yaklaşımını tedarik zincirine de yansıtmayı hedefleyen Koton’un 600’ün üzerindeki tedarikçi firmasında da yaklaşık 10 bin kadın çalışan bulunuyor.
‘El Emeği Projesi’ 600’den fazla kadını iş ve gelir sahibi yaptı
Koton’un Kapsayıcı İş Modeli çerçevesinde hayata geçirdiği, işgücünün dışında kalan yüzlerce kadının yer aldığı El Emeği Projesi, kadınların ekonomik sisteme dahil edilerek yaşam koşullarının iyileştirilmesini hedefliyor. ÇATOM kanalıyla Şanlıurfa, Gaziantep, Mardin, Adıyaman, Batman, Çanakkale illerinde; Kadın Girişimi ve Pazarlama Kooperatifi kanalıyla Soma’da yürütülen projede 600’den fazla kadın düzenli olarak işgücüne katılma ve gelir elde etme imkanı buluyor. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın Business Call to Action Platformuna kabul edilen ‘Elle Yapılıp Kalple İşlenen Koton El Emeği Koleksiyonu’, her sezon yüzlerce mağazada geniş kitlelerle buluşuyor. El emeği projesi kapsamında bugüne kadar toplam 120 binden fazla ürün üretildi. Projede görev alan kadınlar için bu ürünlerle 1 milyon TL’nin üzerinde gelir sağlandı.
Aynı zamanda Yeniden Biz Platformu’na da üye olan Koton, iş yaşamına ara vermiş kadınların tekrar istihdam edilmesine ve alternatif iş modelleri üretilmesine destek oluyor.
Gülden Yılmaz: “21. Yüzyıl kadınların çağı olacak”
Türkiye’nin önde gelen kadın girişimcileri arasında yer alan Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Kadınlar Günü vesilesiyle iş yaşamında kadın varlığının önemine dikkat çekiyor. Koton olarak binlerce kadına istihdam sağlıyoruz. El Emeği projemizle de Anadolu’da yaşayan kadınların ekonomik sisteme katılmasına destek oluyoruz. Proje kapsamında oluşan El Emeği Koleksiyonunu da yüzlerce Koton mağazasında moda severlerle buluşturarak kadınların isteyince neler yapabileceğini gözler önüne seriyoruz. Kadınların iş ve sosyal yaşamının gelişmesine katkı sağlayacak tüm projelerde yer almaya ve kadın istihdamını desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Bir ülkedeki çalışan kadın sayısının o ülkedeki eşitlik, özgürlük, demokrasi, adalet ve barışın göstergesi olduğunu belirten Gülden Yılmaz, “Kadının gücü ve bu konuda artan farkındalıkla yüzyılımıza kadınların damga vuracağını ve çağımızın en büyük devrimlerini kadınların yapacağını düşünüyorum. Kadınların son yıllarda yazdığı başarı hikayeleri fırsat eşitliğinin dışında kalan kadınlara da ilham veriyor, örnek teşkil ediyor. Dijitalleşen dünyada kadının çok daha güçlü ve etkin şekilde konumlanacağına, kadınların küresel ölçekli bir dayanışmayla toplumsal yaşama, iş dünyasına ve siyasete damga vuracağına inanıyorum. 21. Yüzyılın ilk yarısında kadınların iş dünyasında asırlardır mücadele ettiği eşitsizlik duvarını yıkacağını, sosyal haklar, yönetim kademelerinde yer bulma, eşit ücretlendirme gibi alanlarda büyük kazanımlar elde edeceğini düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Koton Kadınları için Mor Oda
Gülden Yılmaz, şirket içinde farkındalığı artıracak projeler geliştirdiklerini söyleyerek, bu konuda üstendikleri sorumluluğun Koton çalışanlarından toplumun geneline açılan bir yelpazede genişlemesini hedeflediklerini belirtti. 8 Mart haftası boyunca çeşitli etkinlikler ve projelerle hem şirket içinde hem de şirket dışına dönük olarak kadının iş hayatındaki önemini ve sorunlarını gündeme taşıyacaklarını ifade eden Yılmaz, “Şirket içinde bir Mor Oda oluşturduk. Bu odada 1-8 Mart tarihleri arasında kadın çalışmaları ve toplumsal alanda kanaat önderi olan farklı alanlardan önemli kanaat önderleri ile kadın çalışanlarımızı buluşturuyoruz. Bu buluşmalara yıl içinde farklı konuşmacılarla devam edeceğiz. Amacımız, kadınlarımızın kendi güçleri, hakları ve potansiyelleri konusunda daha fazla bilgi ve farkındalık sahibi olması” şeklinde konuştu.
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Emekliye iyi haber yok!
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi
- 'Seküler müdür kalmadı'