Pistten çıkan uçak neden 3'e bölündü?
İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolları'na ait Boeing 737-800 tipi uçağın pistten çıktıktan sonra parçalanması akıllara bazı soruları getirdi. Bunların başında kaza yapan uçağın neden 3’e bölündüğü sorusu geliyor.
ÖLÜMLÜ KAZALARIYLA GÜNDEME GELDİ
Boeing 737, ilk uçuşunu 9 Nisan 1967’de yaptı ve 1968 yılından beri üretiliyor. Bugüne kadar 140 Boeing 737 kazasında, yaklaşık 3 bin 900 kişi yaşamını yitirdi. Ölümlü kazaların önemli bölümü iniş sırasında gerçekleşti.
NEDEN 3’E BÖLÜNDÜ?
Boeing firması, uçaklarını 3 parça şeklinde tasarlıyor. Kokpit, gövde ve kuyruk kısımları yapım aşamasında birleştiriliyor. Bundan dolayı özellikle iniş sırasında yaşanan kazalarda, Boeing 737 modeli uçakların parçalanması dikkat çekiyor.
2009 yılında İstanbul-Amsterdam seferini yapan yolcu uçağı, inişte piste ulaşamadan tarlaya düşmüş ve 3 parçaya ayrılmıştı. Yine 2010 yılında Bogota-San Andres seferi yapan Boeing 737 tipi yolcu uçağı da inişe geçtiği sırada düşmüş ve 3’e bölünmüştü.
UÇAĞIN ÜRETİCİSİ ARAŞTIRMA YAPACAK
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda uçağın pistten çıkmasıyla meydana gelen kazayı araştırmak üzere Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi tarafından komisyon oluşturuldu.
Buradaki uzmanlarla çalışmak için ABD'nin sivil havacılık otoritesi ile Boeing firması yetkililerinden oluşan heyet de Türkiye'ye gelecek. Heyet uçakta imalattan kaynaklı bir hata olup olmadığını araştıracak. Kazaya ilişkin ön raporun 1 ay içinde çıkması bekleniyor.
En Çok Okunan Haberler
- Emekliye iyi haber yok!
- Dönmek isteyen gençler için şartını açıkladı
- Devrim Muhafızları'ndan Suriye çıkışı
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Seküler müdür kalmadı'
- ‘Kartlar bloke edilebilir’ uyarısı!
- CHP'nin ilçe başkanından açıklama!
- Üniversite öğrencisi, trafikte öldürüldü
- İkinci elde 'Suriyeli' hareketliliği