Test sürüşü 30 Mayıs'ta

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan ve büyük kısmı tamamlanan Kadıköy-Kartal metrosunun test sürüşünü, 30 Mayıs Pazartesi günü yapacak.

26 Mayıs 2011 Perşembe, 14:34
Abone Ol google-news

Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamaya göre, güzergah uzunluğu yaklaşık 22 kilometre, çift hatta toplam tünel uzunluğu 44 kilometre olan Kadıköy Kartal Metrosunun Kozyatağı-Kartal arasında ray döşenmesi tamamlandı.

Ray döşenmesi işinin yaklaşık yüzde 90'ı bitirilirken, Kozyatağı-Kadıköy arasındaki ray döşenme çalışmaları da hızla sürüyor. Günde 250 metro ray montajlanıyor. Başbakan Erdoğan, 30 Mayıs Pazartesi günü Kadıköy Kartal metrosunun tamamlanan Kartal-Kozyatağı arasında test sürüşünü gerçekleştirecek.

İstasyon sayısı 16 olan Kadıköy-Kartal metrosu için şehir içinde açılan dünyanın en hızlı tünel çalışması gerçekleştirildi. Günde 150 metreyi bulan rekor hızda tünel kazılar yapıldı.

Toplam ray uzunluğu 48 bin 572 metre olan Kadıköy-Kartal metrosunun 15 istasyonunda elektromekanik ve ince işler başladı. Hat için temin edilen vagon sayısı, hattın Kaynarca'ya uzatılması sebebiyle 120'den 144'e çıkarıldı. Ocak ayında başlayan sevkıyat sürecinde, bugüne kadar 16 vagon sahaya geldi.

Vagonların yolcu kapasitesi 4'lü tren dizisinde toplam 1084, 8'li tren dizisinde toplam 2 bin 168 yolcu. Daha yüksek kapasiteli vagonlarla daha fazla yolcu taşıma imkanı sağlandı.

Tüm araçlar, sürücüsüz kullanım özeliğine uygun. Bu sayede geceleri parklanma, tamir-bakım atölyesine intikal gibi operasyonlar, kontrol merkezindeki bir operatör vasıtasıyla ve sürücüsüz yapılacak. Bu, işletmeye ekonomi ve esneklik sağlayacak. Vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları mevcut. Bu sayede yolcuların 4 vagondan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olacak.

Tüm vagonlarda ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemi bulunuyor. Yolcu güvenliği için araç içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek. Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeler olacak.

Vagonların içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren ''Dinamik Yol Haritası'' bulunuyor. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi de yer alıyor.

Her araçta yolcuları bilgilendirmek ve reklam amaçlı kullanılmak üzere 8 adet yolcu bilgilendirme ekranı (LCD ekran) ve araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital ''OK'' göstergesi bulunuyor.

Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip. Yolcular ile makinist arasında aktif iletişim sağlanabilecek. Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu ile yangın izolatörleri de ihmal edilmedi.

Kadıköy-Kartal metro hattı ile Marmaray Projesi ve Yenikapı-Hacıosman, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları gibi yapımı devam eden diğer hatlar tamamlandığında Kartal'dan metroya binen bir yolcu için yolculuk süresi Kadıköy için 29 dakikaya, Üsküdar için 35 dakikaya, Yenikapı için 47 dakikaya, Taksim için 55 dakikaya, Otogar için 66 dakikaya, Hacıosman için 79 dakikaya, Atatürk Havalimanı için 79 dakikaya ve Olimpiyat stadı için 89 dakikaya inecek.