Yılbaşının rengi yine değişmedi

Türkiye'de Park Bravo Group tarafından temsil edilen La Senza'nın Marka Müdürü Ceyda Öntuna, yılbaşına yaklaşan dönemde kırmızı iç çamaşırlarının özellikle de külotların diğer zamanlara oranla tam 10 kat daha fazla satıldığını söyledi.

Yılbaşının rengi yine değişmedi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 27.12.2009 - 10:53

Türkiye'de Park Bravo Group tarafından temsil edilen La Senza'nın Marka Müdürü Ceyda Öntuna, Kanada asıllı olan La Senza markasının şu anda dünya çapında 430'dan fazla mağazası olduğunu belirterek, Türkiye'de mağaza sayısının 18'e ulaştığını bildirdi.
Türk tüketicilerin pazara olan ilgisinin 2005 yılında ilk mağaza açıldığından bu yana çok değiştiğini vurgulayan Öntuna, Türkiye pazarında iç giyim konusunda bayanların bilgilerinin sınırlı olduğunu gördüklerini ve şu anda tüketici alışkanlıklarının 3 yıl öncesine göre çok değiştiğini dile getirdi.

Öntuna, yılbaşı için satış beklentilerinin çok yüksek olduğunu belirterek, ''Yılbaşına yaklaşan dönemde kırmızı iç çamaşırları özellikle külotlar diğer zamanlara oranla tam 10 kat daha fazla satılmakta. Yeni yılda şans getirdiği inancından ve fiyatının makul olmasından dolayı bu dönemde rağbet görüyor'' diye konuştu. Yılbaşı için özel olarak tasarlanan pijama setleri de olduğunu ifade eden Öntuna, bunların desenleri ve renklerinin tamamıyla yılbaşını andırdığını ifade etti.
 

Yılbaşından Sevgililer Günü'ne hediye çeki

Öntuna, pijama ve sabahlıkların üzerinde Şubat ayında sevgililer günü döneminde kullanmaya hazır bir indirim çeki de verdiklerini ifade ederek, daha iddialı ürünlerden hoşlanan müşteri için de sınırlı sayıda özel yılbaşı koleksiyonunda Noel Baba kostümü, hizmetçi kız kostümü ve kabare kızı kostümü de sattıklarını belirtti. Ceyda Öntuna, 2008 yılında 16 milyon lira olarak gerçekleşen cirolarını 2009 yılında 22 milyon liraya çıkaracaklarını dile getirerek, 2010 yılında ise 25 milyon liralık ciro hedeflediklerini söyledi.

''Hedefimiz Türkiye'nin iç giyim için en fazla tercih edilen markası olmak'' diyen Öntuna, kriz döneminde tüketicilerin sektöre yönelik alışveriş davranışlarını şöyle değerlendirdi:
''Bayanlar ne olursa olsun alışveriş yapmaktan vazgeçemiyor. Bu noktada doğal olarak kriz döneminde de olsa alımdan vazgeçilmeyince mecburen daha uygun fiyatlı ürüne bir yönelme oluyor. İnsanların para harcamamak adına dışarı çıkma oranları düştü. Evde daha çok geçirilen vakit ise ev giyimi için olan ihtiyacı artırdı ve artık bilinçlenen müşteri evinde de şık görünmeye önem vermeye başladı. Genç nesil zaten trendleri daha fazla takip ediyor ve dış giyim seçerken -ki tercihlerini artık iç giyimi ve ev giyimine de yansıtıyor- biz de marka olarak farklı tarzlara göre alternatif koleksiyonlarla müşterinin hayallerini ona sunabiliyoruz. Müşteri uygun fiyata kendi tarzına hitap eden ürünlerden kolay kolay vazgeçmiyor, örneğin dantelli bir sutyen yerine pamuklu bir sutyene fiyat avantajından dolayı kolayca geçiş yapmıyor. Erkekler bir bayan iç giyim mağazasında kendilerini fazla rahat hissetmiyorlar. Bu hissin sebebi 'mağazada ürün bakan bayanlar acaba içeride bir erkek müşteri olmasından rahatsız olur mu' düşüncesi. Bu hissi yıkmak çok zor ama biz de bunun önüne geçmek için erkek müşterilere onların rahat edeceği şekilde sonuç odaklı ve hızlı servis verilmesini sağlıyoruz ki, onlar da en memnun şekilde mağazamızdan ayrılsınlar. Erkek müşterilerin iç giyim alışverişi esnasında beklentileri tamamıyla farklı bizde de buna yönelik özel çalışmalar mevcut.''
 

'Ücretsiz sutyen ölçüm servisi'

Öntuna, 2010 yılı için de projelerinin şekillenmeye başladığını belirterek, 2010 Yaz koleksiyonunda bikini modellerini de çıkaracaklarını ifade etti. Yaptıkları araştırmalara göre, müşterilerinin eğitim durumlarının yüksek olduğunu dile getiren Öntuna, yüzde 70'inin üniversite veya daha yüksek bir eğitim seviyesine sahip olduğunu ve yüzde 50'sinin 25 ile 35 yaşları arasında bulunduğunu kaydetti. Bayan tüketicilerin yüzde 70'inin doğru sutyen bedenini bilmediğini ifade eden Öntuna, ''Bu sebeple mağazalarımızda ücretsiz sutyen ölçüm servisi veriyoruz'' dedi.

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler