NASA, uzaya 'çıplak insan' resmi gönderecek mi?

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), tarafından desteklenen uluslararası bir araştırma ekibinin, dünya dışındaki olası yaşam formlarına ulaşmayı hedeflediği ve bilim insanlarının uzaya çıplak insan resmi göndereceği iddia edilmişti. Ancak basında yer alan iddia asılsız çıktı.

Yayınlanma: 05.05.2022 - 16:30
NASA, uzaya 'çıplak insan' resmi gönderecek mi?

İnsanlığın uzayda değişik yaşam formlarına yönelik arayışı sürerken, kamuoyunun ilgisini çekecek gelişmeler yaşanmaya devam ediyor.

Önceki günlerde The Sun gazetesinde yer alan bir habere göre; NASA tarafından desteklendiği öne sürülen bir uluslararası bir araştırma ekibinin, "galaksideki işaret" isimli bir proje kapsamında; uzaya, uzayda yaşayan olası akıllı canlı formlarına insan anatomisini anlatmak için çeşitli tasvirlerde insan figürlerini göndermeyi planladığı iddia edildi.

Yapılan açıklamaya göre, gönderilmesine henüz karar verilmeyen figürler arasında; DNA dizilimlerinin yanında erkek ve kadın figürleri olacağı öne sürüldü.

Ancak iddia asılsız çıktı.

İDDİA NASIL YAYILDI?

Arama motorunda “NASA naked photos” anahtar kelimeleri aratıldığında, haberin ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri'nde The US Sun isimli bir gazetede 3 Mayıs 2022 tarihinde yayımlandığı bilgisine ulaşılıyor. Haberin başlığında “NASA, uzaylıları çekmek umuduyla insanların çıplak fotoğraflarını uzaya gönderecek” ifadeleri yer alıyor. Haberin yayımlanmasının ardından pek çok sosyal medya ve haber sitesi de iddiayı paylaştı.

İnternet sitesinin haberinde uzaya pikselleştirimiş kadın ve erkek görsellerinin yanı sıra DNA tasviri de gönderileceği belirtilmiş. Haberin kaynağı olarak da “Beacon in the Galaxy' (BITG) başlıklı proje gösterilmişti.

UZAYA ÇIPLAK İNSAN FOTOĞRAFLARI GÖNDERİLECEK Mİ?

2 Nisan 2022 tarihinde yayımlanan “A Beacon in the Galaxy: Updated Arecibo Message for Potential Fast and SETI Projects” başlıklı açık kaynak arşiv sitesi arxiv.org’da yayımlanan makaleye ulaşılıyor. Bu sitede bilimsel çalışmaların ön basımları yayımlanıyor ve bir hakem değerlendirmesinden geçmiyorlar.

Makalede uzaydaki olası yaşam formlarına ulaşması için yeni bir mesaj gönderme potansiyelleri araştırılmış. Bilim insanları, iki insan figürü içeren görselin uzaylıların insanların nasıl görünüşe sahip olduklarını bilmeleri için tasarlandığını ve fiziksel tasvirin ilgi çekici olabileceğini düşündüklerini vurgulamışlar.

Uzaya gönderilmek amacıyla tasarlanan görsel insan DNA profilinin ve insan formunun sayısallaştırılmış hâlini gösteriyor. Tasarlanan bu görselin uzaya gönderilmesine henüz karar verilmedi.

İDDİA YANLIŞ ÇIKTI

Doğruluk Payı'nın aktardığına göre; dünya basınında yayılan iddianın asılsız olduğu kesinleşti. Söz konusu araştırma NASA’nın denetlediği ve sağladığı bir araştırma değil. İddia, bir araştırmaya dayanarak gezegenin ötesinde yaşamla bir iletişim kurmanın yolunu tanımlamak için yayımlanmış.

Olası bir durumda uzak galaksilerle iletişim kurmak için fiziksel bir fotoğraf değil rakamlardan oluşan mors dizisini kullanmayı düşündüklerini araştırmacılar açıkladı.