Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?

Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
15 Ağustos 2016 Pazartesi, 10:57
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Son dönemlerde sıkça kullanılmaya başlanan göz takibi (eye tracking) teknolojisi insanların fotoğraflarla etkileşimini ele veriyor. Gerçekleştirilen göz takibi araştırmaları erkekler ve kadınların reklam ve ürünlerden etkilenme biçiminin ne kadar farklı olduğunu ortaya koyarken, tasarım anlayışlarının nasıl olması gerektiğine dair önemli ipuçları sunuyor. İşte Business Insider sitesinin derlediği göz takibi araştırmaları ve ortaya çıkan çarpıcı sonuçlar...
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu reklam afişinde herkesin Scarlet Johansson'un yüzüne bakması, markayı ise neredeyse görmezden gelmesi dikkat çekiyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu reklam örneğinde ise bir erkek ile kadının 'bakış açısı' arasındaki fark ortaya çıkıyor. Solda erkeklerin reklamdaki kadına odaklandığı görülürken kadınların reklamdaki kadının yüzünün yanı sıra metinleri okuduğu ortaya çıkıyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu ayakkabı reklamında ise kadınlar resimdeki kadının ayakkabılarına odaklanırken ayakkabı erkeklerin ilgisini zerre çekmiyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Hz. İsa'nın Son Akşam Yemeği resminde ise gözler Hz. İsa'ya ve havarilerine odaklanıyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Süpermarketler de bu deney için çok uygun. Göz tarama araştırmaları gösteriyor ki müşteriler üründen çok fiyat etiketleriyle daha çok ilgileniyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu örnekte ise müşterilerin şampuan reyonuna sağ üst köşeden bakmaya başladığını, ardından aşağı raflara ilerlediği görülüyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Otomobil reklamından çarpıcı örnek. Neredeyse kimse otomobilin kendisiyle ilgilenmiyor daha çok reklamın metniyle ilgileniyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Beyzbol maçı izleyen erkeklerle kadınların ilgisi çok farklı. Solda erkeklerin sağda ise kadınların vuruş yapılırken odaklandıkları bölgeler görülüyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Elektronik ürünler satan bir mağazanın girişinde orta ve sol taraftaki ürünler en çok dikkat çekenleri oluyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
New York Times'ın ana sayfası ne kadar yazı ağırlıklı olursa olsun resimler ve büyük puntolu başlıklar ilk ilgi çeken öğeler oluyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Saç boyası reklamı reklamda güzel bir kadının yer almasının yeterli olmadığını gösteriyor. Göz taraması teknolojisine göre sola doğru bakan kadın, objektife bakan kadından daha çok ilgi çekiyor!
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Reklamda güzel kadının yer alması her zaman ürünü arka planda bırakamıyor. Bir içecek firmasının reklamında içecek en az kadının yüzü kadar ilgi çekiyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu örnekte saat ve yüzükler kadın ve erkeğin gözleri ve dudaklarından neredeyse daha çok ilgi görüyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
İnternet sitelerinde ana yazı en çok ilgi gören yer olurken kenardaki öğeler görmezden geliniyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Google'da arama sıralamasında ilk 5 yer almayan sitelerin işi zor!
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Facebook ana sayfasında en çok dikkat çeken şey ise profil fotoğrafı.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
İşte bir başka kadın-erkek bakış açısı farkı. Bu resimde kadınlar daha çok yüz ve gövdeye odaklanıyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Aynı resme erkekler ise daha çok kasık bölgesine odaklanıyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Las Vegas fotoğrafı gösterildiğinde ise insanlar hep uzaktaki binalarla ilgileniyor
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Peki CV'lerde durum nasıl. 6 saniye içinde işverenler CV'deki isim, eski ve mevcut iş pozisyonları ve eğitime odaklanıyor. Diğer bilgilerle ilgilenmiyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Bu billboardda görüldüğü gibi reklamda büyük bir erkek fotoğrafı kullanılsa da insanlar daha çok sloganı merak ediyor.
Kadınlar erkeklerde en çok hangi bölgeye bakıyor?
Peki futbol maçı seyrederken durum nasıl? Bir taç atışı yapıldığında topun gönderileceği bölgedeki hareketlilik, taç atışı yapan oyuncudan daha çok dikkat çekiyor.