Fotoğraftaki hüzün!
Hıfzı Topuz’un Önce Elveda Afrika, Hoşça Kal Paris (Remzi Kitabevi) kitabında bir fotoğraf dikkat çekiyor: Ressam Avni Arbaş ve eşi Henriette, Nâzım Hikmet ve Vera Tulyakova, Hıfzı Topuz ve eşi Nezihe Topuz, Paris’te bir lokantada...
Nâzım Hikmet’in, Vera’nın, Avni Arbaş’ın, Hıfzı Topuz’un yer aldığı bir masada tarihe tanıklık eden, bir daha kesinlikle tekrarlanması olanaksız böylesi bir fotoğraf, edebiyat tarihimizin ve çağdaşlaşma uğraşının sıradan bir ayrıntısı olarak mı kalacak?
Daha önemli soru ise şu: Bu fotoğrafın Paris’te değil de İstanbul’da çekilebilmesini engelleyen zihniyetle savaşım daha ne kadar sürecek?
Ayşe Övür’den ‘Zamanın Kapıları’
Yazılım dünyasının dâhi ismi Sinan, gizemli bir kitabın yazarıdır. Sinan’ın herkesten sakladığı kapalı yaşamı, Nevra’yla tanışınca değişir. Ünlü bir politikacının kızı olan Nevra’nın da sırları vardır. Arkadaşlıkları ilerledikçe açtıkları her kapının ardında beklenmedik olaylarla karşılaşırlar. Yıllar önce işlenmiş cinayetlerin öznesi olduklarını anladıklarında ise artık tüm kimliklerinden sıyrılıp bambaşka insanlar olurlar.
Ayşe Övür’ün üçüncü romanı Zamanın Kapıları (Remzi Kitabevi), Maslak’daki plazalardan, Yedikule’ye, sur dibindeki bostanlara, yer altı efsanelerine uzanan, Bizans İstanbul’undan günümüze gizemli bir İstanbul romanı.
Ayşe Övür ile Sahra 1911 ve Botter Apartmanı’nın işlediği temalar bir başka boyutta devam ettiği Zamanın Kapıları’nı konuştuk.