Düşünme, bilme ve yaşama yolu olarak felsefe!
Prof. Dr. Yusuf Örnek’in, titiz bir çalışmayla derlediği, yayıma hazırladığı Felsefi Tartışma Çevreleri: Berlin-İstanbul (Türkiye Felfsefe Kurumu Yayınları), Takiyettin Mengüşoğlu’nun Berlin’de katıldığı Yanılmanın İşlevi (Güz Dönemi 1935/36) ve Kavramların Değişimi Hakkında (Bahar Dönemi 1937) başlıklı tartışma çevrelerinin yanı sıra, onun İstanbul’da düzenlediği Fikirlerin Soysuzlaşması Hakkında (Güz Dönemi 1962/63) başlıklı tartışma çevresinin notlarına yer veriyor. Okuru her an diri tutan, tartışmanın tadına varmayı sağlayan, hakikatin peşinde olmanın inceliklerini içeren bu çalışma, ülkemizdeki tüm felsefe öğrencilerinin, felsefeseverlerin ve bilgiseverlerin kaynak kitabı olma özelliği taşıyor.
Mustafa Günay’dan eğitim felsefesi üzerine iki kitap
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Günay Eğitim Felsefesi¹ adlı kitabında eğitim kavramına, eğitim felsefesinin diğer felsefe disiplinleri arasındaki yerine, özellikle “insan nedir?” sorusu eşliğinde yöneliyor.
Günay’ın eğitim kavramına ve bağlılaşığı durumunda olan kavramlara da ışık tutan diğer kitabı ise Eğitim Felsefesi Felsefenin Eğitimi² adını taşıyor. Çalışma “Eğitim Felsefesi Sorunları”, “Felsefe Eğitimi ve Öğretiminin Sorunları” ve “Eğitimle İlgili Kitaplar Üstüne” başlıklı üç bölümden oluşuyor.