1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü işçileri: Antika denilen söndürme uçaklarını yapabiliriz

Türk Harb-İş Sendikası Eskişehir Şubesi, Türk Hava Kurumu'nda 'atıl' durumda bırakılan yangın söndürme uçaklarının doğru bakımlar yapılması halinde ilk günkü performanslarıyla kullanılabileceği açıklamasını yaptı. Açıklamada, 1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü işçilerinin bu sorumluluğu almaya hazır olduğu vurgulandı.

03 Ağustos 2021 Salı, 10:12
1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü işçileri: Antika denilen söndürme uçaklarını yapabiliriz
Abone Ol google-news

Yurdun dört bir yanında meydana gelen orman yangınlarında ortaya çıkan yangın söndürme uçağı yetersizliği ile ilgili Türk Harb-İş Sendikası'ndan önemli bir çağrı geldi.

Sendikanın şube başkanı Hasan Atak, Akdeniz ve Ege sahillerinde 12 milyon hektar ormanlık alan bulunduğunu ve ülkemizde her yıl meydana gelen dört bin orman yangınında 10 bin hektar alanın zarar gördüğünü belirterek “Meydana gelen yangınların en önemli kısmı olan yangın uçaklarının temini ve idamesi. Daha önce yaşanan orman yangınlarında da bizzat Tarım ve Orman Bakanımız Sayın Bekir Pakdemirli ‘Türkiye’de hizmet verecek bir uçak filosu bulunmadığını’ ifade etmiştir” dedi.

"1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü olarak, Türk Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan dünyanın en önemli uçaklarının motorlarına yıllardan beri müdahale ettiklerini" ifade eden Atak, sözlerini şöyle sürdürdü;

“Eskişehir Türk Harb-İş üyeleri olarak her türlü yangın uçaklarının bakım, onarım ve idamesini yapabileceğimizi, Türkiye’ye hizmet verecek uçak yangın filosu oluşturabileceğimizi buradan duyurmak istiyoruz.”

"ESKİŞEHİR BU SORUMLULUĞUN ALTINDAN KALKAR"

"Uçaklarda ömür kavramının parça bazında olduğunu" hatırlatan Atak, gerekli bakımları yapıldığı takdirde yangın söndürme uçaklarının da yıllarca sorunsuz bir şekilde kullanılabileceğini söyledi. Hava İkmal olarak bilinen 1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde pek çok jet uçağının ve helikopterin bakımlarının yapıldığının altını çizen Atak, sözlerini şöyle noktaladı:

"Envanterimizde bulunan; T-38 uçaklarının yaşı 59 dan (1962 model), F-4 uçaklarının yaşı 48 den (1973 model), F-16 uçaklarının yaşı 35 den (1986 model) başlamaktadır. Tüm jet ve pervanenin, motorların bakım onarımı, Casa tipi uçaklar ve Couger Helikopter motor bakımları yapılmaktadır.

Halen bu uçaklar bakımları yapılarak uçurulmakta ve daha uzun yıllar da uçurulacaklardır. Yaşlarına bakıp antika denilecek olan bu uçaklar uygulanan doğru bakımlar ile ilk günkü performanslarıyla kullanılabilmektedir. Fabrikamızda FASBAT faaliyetleri ile bu başarı sağlanabilmektedir. Jet ucaklarında gösterilen bu başarı yangın söndürme uçaklarında da çok rahat gösterilebilir. Yıllardır ülkemizin tamamının uçuş hattına destek sağlayan teknikeri, teknisyeni mühendisi ile 1. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü (Hava İkmal) işçileri olarak Eskişehir’in söz konusu sorumluluğun altından gerekli ortam ve şartlar sağlandığı takdirde rahatlıkla kalkabileceğini Tüm Kamuoyuna saygı ile duyururuz"