112'i Acil'i ihtiyacı olan dışında herkes arıyor

Denizli İl Sağlık Müdürü Dr. Erdoğan Taş, ücretsiz olarak hizmet veren 112 Acil Ambulans Servisi hattına gelen çağrıların çok büyük bir bölümünün asılsız ihbarlardan oluştuğunu, bazı kişilerin yeni aldıkları cep telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için bile 112'yi aradıklarını söyledi.

112'i Acil'i ihtiyacı olan dışında herkes arıyor
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 15.01.2010 - 11:21

Denizli İl Sağlık Müdürü Dr. Erdoğan Taş, Denizli 112 Acil Servisi'ne bağlı ambulansların 2009 yılında 21 bin 583 vakaya müdahale ettiğini bildirdi.

Vaka sayısının bir önceki yıla oranla yüzde 9 artış gösterdiğini belirten İl Sağlık Müdürü Taş, şu bilgileri verdi:
''Servise bağlı 10 adet (A) tipi acil sağlık istasyonu ve hastanelerimize bağlı 7 adet (B) tipi acil sağlık istasyonu var. Bu istasyonlarımız yardımıyla, il genelindeki ihbarlara en kısa sürede ulaşmaya çalışıyoruz. Bu yıl müdahalede bulunan vakaların 14 bin 27'si tıbbi, 3 bin 480'i trafik kazası, 2 bin 444'i ev ve iş kazası gibi olaylardır. Bunlardan 3 bin 221'i yerinde müdahale ile sonuçlandırılırken, 12 bin 175 vaka hastaneye nakledilmiş, 3 bin 124 vaka hastaneler arası nakille neticelendirilmiştir.''

Dr. Taş, 112 Acil Servisi'nin en büyük sorununun asılsız ihbarlar olduğunu, her gün ortalama 2 bin 500 ihbar geldiğini, ancak bunun sadece 60'ının doğru çıktığını ifade etti.


Cep telefonunu denemek için arayan bile var

Bazı kişilerin ücretsiz olan 112 Acil Servisi arayarak hem hattı hem de çalışanları meşgul ettiğini anlatan Dr. Erdoğan Taş, ''Öyle ki bazıları yeni aldığı cep telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için arıyor. Çünkü cep telefonlarına sim kart yerleştirilmeden dahi 112 Acil Servis aranabiliyor. Bu tür gereksiz ve asılsız ihbarlar gerçekten yardıma ihtiyacı olan hastaya ulaşılmasını geciktiriyor. Hattı meşgul edenler, bir gün acil sağlık yardımına ihtiyacı olabileceklerini unutmamalıdır'' diye konuştu.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler