"15 günde 292 kg altın buharlaştı mı?"
Rıza Sarraf’ın, yasadışı altın ticaretiyle ilgili savcılık gümrük personeli hakkında takipsizlik kararı verdi. Bu dosyayla ilgili ayrıntılar açıklayan CHP’li Umut Oran, yeni bir iddiayı gündeme getirdi. Umut Oran, "ULS Havayollarının kargo uçağında 1,5 ton altın varken altın durduğu yerde çekti mi, 15 günde 292 kg altın buharlaştı mı nereye gitti?" diye sordu.
CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, geçen hafta Varan-1 diyerek bazı ayrıntılarını açıkladığı 1,5 ton altın taşıyan gizemli uçakla ilgili Gümrük Bakanı Hayati Yazıcı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye ikinci soru önergesini de sundu.
Önergesinde, 1 Ocak 2013 tarihinde saat 06.40’da Gana’dan havalanan ve Babek Zencani tarafından kiralanan ULS Havayollarına ait TC-ABK KZU755 sefer sayılı kargo uçağının Atatürk Havalimanı'na (AHL) indiğini anımsatan Umut Oran, “Uçakta şüphe üzerine yapılan arama sonrasında 1500 kg altın olduğu beyan edilmiş ancak bu tarihte bu altının kime ait olduğunu gösteren özet beyan, konşimento veya hiçbir fatura ilgili gümrük müdürlüğüne sunulamamıştır” dedi. CHP’li Umut Oran’ın Gümrük Bakanı Hayati Yazıcı’ya yönelttiği sorular şöyle:
Dışişleri Bakanı 7 gün sonra neden devreye girdi?
- 10 Ocak 2013 tarihinde sizin adınıza Daire Başkanı Önder Göçmen imzasıyla düzenlenen 74428289.120.02.GH sayılı bir yazıda Dışişleri Bakanlığı’nın 08.01.2013 tarihli 9747144 sayılı yazısında eksik ve sahte evrak nedeniyle Atatürk Havalimanında tutulan 1,5 ton altın taşıyan uçak ile ilgili bakanlıklarında gerçekleştirilecek bir görüşmede ele alınmak üzere bakanlığınızda bulunan tüm bilgilerin talep edildiği ifade edilmektedir. Dışişleri Bakanlığı eksik veya sahte evrak nedeniyle mühürlenen her uçak hakkında özel bir toplantı yapıp sizden bilgi istemekte midir?
- Dışişleri Bakanlığı 2002 – 2013 yılları arasında eksik veya sahte evrak nedeniyle alıkonulan kaç uçak hakkında Bakanlığınızdan bilgi istemiştir?
15 günde 292 kg altın buharlaştı mı?
- 16 Ocak 2013 tarihinde AHL Kargo Gümrük Müdürü Selvet Kaplan imzasıyla İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü’ne yazılan B.21.04.BMD.0.11.46.04.120.99 [2013/ULS] – 172 – 1786 sayılı yazıda, aynen “ULS Airlines Cargo firmasına ait uçağa gidilmiş ve fiziki muayene sonucu eşyanın cins, nevi ve nitelik itibariyle beyana uygun olduğu görülmekte beraber eşyanın ağırlık olarak 1500 brüt kg beyan edilmesine rağmen 1283 brüt kg geldiği, 1500 kg net kg beyan edilmesine rağmen 1208 net kg olduğu tespit edilmiştir” denilmektedir. 1 Ocak ile 16 Ocak 2013 tarihleri arasında altın çekmiş midir? Altın çekebilen bir materyal midir? Geçen süre içerisinde 292 kg altın çürüyerek buharlaşabilir mi? Bu 292 kilo altına ne olmuştur?
Herşey ortada Kargo Müdürlüğü’nün tereddüdü neden?
- Aynı tutanakta “14.01.2013 tarihli, 118/1311 sayılı yazımızla firmadan istenilen konsolosluk tastikli mahreç ülke çıkış beyannamesi, konşimento, fatura 16.01.2013 günü saat 17.00 itibariyle müdürlüğümüze sunulamamıştır ve halen uçak AHL apron sahasında bekletilmektedir” denilmekte daha sonra da hangi yönde işlem yapılacağı hususunda “tereddüt” hâsıl olduğu için Bölge Müdürlüğü’nden talimat beklendiği bildirilmektedir. Tarihsiz ve sahte olduğu yönünde ciddi şüphe uyandırıcı konşimento sunan, daha sonra farklı bir konşimento ortaya çıkartan, 1500 kilo beyan ettiği altın “çekmek suretiyle” 1208 kiloya düşen, 292 kilo akıbeti belirsiz altın olduğu ve bu altınların kaçak olarak yurda sokulduğu şüphesi uyandıran, malın satıcısı ve alıcısı konusunda tereddüt hâsıl olan ve Konsolosluktan bu belgelerin gerçekliğini gösteren hiçbir belge sunamayan bir taşıyıcı firmaya ne yapılacağı hususunda nasıl bir tereddüt bulunmaktadır? Son derece sıradan ve hukuken belirli işlemler yapılması gerekirken, bu konuda tereddüt hâsıl olduğu için işlem yapamayan Gümrük Müdürü hakkında hangi adli veya idari işlem tarafınızca başlatılmıştır?
Bu kadar usulsüzlük varken uçağa hareket izni nasıl verilebildi?
- 17 Ocak 2013 tarihli İstanbul Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Tevfik Usta imzalı, 76107777-120.02 [2013-3357] sayılı AHL Kargo Gümrük Müdürlüğü’ne hitaben yazıla cevabi yazıda ULS Airlines Cargo firmasına ait TC-ABK tescil işaretli KZU-755 sefer sayılı uçağa “Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu’na temas eden bir hususa rastlanmadığından” hareket izni verilmesi talimatı verilmiştir. Sahte evrak sunan, 1500 kilo altın taşıdığını beyan etmesine rağmen muayenede içinden 1208 kilo altın çıkan bir uçağa hareket izni veren bölge müdürü hakkında tarafınızca hangi işlem yapılmıştır? Evrakta sahtecilik, kaçakçılık gibi çok ciddi ve savcılıkça incelenmesi gereken suç şüpheleri ortada dururken bütün delilleri ve soruşturmanın sıhhatini yok edecek böyle bir emrin verilmesinin sebebi nedir? İlgili Bölge Müdürü’ne uçağa hareket izni verilmesi yönünde sizin veya müsteşarınızın yazılı veya sözlü bir talimatı olmuş mudur? Bu talimat sizin veya müsteşarınız bilgisi dahilinde mi verilmiştir?
Varan-1’de ne vardı?
Oran geçen haftaki soru önergesinde de Yazıcı’nın olaydan bir ay sonra verdiği soruşturma talimatında müfettişi yönlendirecek biçimde “uçağın transit eşya taşıdığını, Dubai’ye gittiğini, akaryakıt ikmali için İstanbul’a iniş yaptığı” ifadelerine yer verdiğini açıklamıştı. Oran, Gana’dan Dubai’ye gidecek uçağın neden İstanbul aktarmalı uçarak 4 bin 53 km fazladan yol yaptığının da açıklanmasını istemişti.
En Çok Okunan Haberler
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Esad'a ikinci darbe
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- Polis müdürlerine gözaltı: 'Cevheri Güven' ayrıntısı
- ‘Yumurtacı müdire’ soruşturması
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!
- ABD basınından Esad iddiası