‘25 yıllık sorunlar artık çözülüyor’

Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, 25 yıldır ilçenin sorunlarının çözülemediğini belirterek “Sayın Ekrem İmamoğlu’nun İBB başkanı seçilmesi ile birlikte ilçede kangren haline gelen altyapı sorununun çözümü için düğmeye bastık” dedi. Yüksel, Cumhuriyet’in sorularını yanıtladı.

28 Şubat 2021 Pazar, 02:14
‘25 yıllık sorunlar artık çözülüyor’
Abone Ol google-news

Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, 25 yıldır ilçenin  sorunlarının çözülemediğini belirterek, "Sayın Ekrem İmamoğlu’nun İBB başkanı seçilmesi ile birlikte ilçede kangren haline gelen altyapı sorunun çözümü için düğmeye bastık. Bir çok noktada başladığımız projelerimiz tamamlandı yada çalışmalar sürüyor. Daha dirençli ve daha canlı bir Kartal  meydana çıkıyor” dedi.

Yüksel, Kartal’ın gencinden yaşlısına kadar herkesin kendisini sağlıklı, güvenli ve yetiştirebildiği bir yer olması için gece gündüz mücadelesini verdiklerini söyledi.

Cumhuriyet’in sorularını yanıtlayan Gökhan Yüksel şu yanıtları verdi;

-Kent için kalıcı çözümler sunsa bile altyapı gibi görünmeyen yatırımlara yöneticiler genelde mesafeli yaklaşıyor; ancak siz “Kartal’da kangren haline gelmiş 25 yıllık sorunu çözeceğiz” diyerek bir yıl önce İBB ile birlikte büyük bir altyapı hamlesi gerçekleştirdiniz. Bundan biraz bahseder misiniz?

Biz Kartal’ı canlandırmak için yola çıktık. Yıllarca anakentten alacağı olan ilçemizi, geleceğe taşımak için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile omuz omuza verdik. Bir kenti tasarlarken, ona estetik ve değer katacak projeler hazırlarken, değişen iklim koşulları ve zamanla meydana gelen nüfus yığılmasının ortaya koyduğu altyapı yetersizliğini göz ardı edemezsiniz. Altyapıya yaptığınız yatırım, kentin uzun vadede canlanmasıyla, güçlenmesiyle doğrudan ilişkilidir. Yapılması planlanan projeler bir yana, kentsel dönüşümün gündemde olduğu bir kentte bu asla atlanmaması, ihmal edilmemesi gereken bir konu. Zira kentin uzun vadede direnci, bu yatırımlar sayesinde güçlenir.

Kartal’da 25 yıldır ihmal edilen altyapı sorunları hem kentin hem de vatandaşların kanayan yarasıydı. Su baskınlarının sıklıkla yaşandığı sahil kesimindeki esnafımızın her yağmur yağdığında kafasını kurcalayan “İş yerimi su basacak mı?” kaygısının ne kadar yıpratıcı olduğunu biliyorum. Genelde siyasetçiler yerin altına yatırım yapmayı çok tercih etmeyebiliyor; ancak biz komşularımızın ihtiyaçlarını göz ardı edemezdik. Bu yüzden de kangren haline gelmiş sorunları bütüncül bir yaklaşımla ele alan İBB Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu ile birlikte bir yıl önce Kartal’daki altyapı çalışmaları için düğmeye bastık. Neticesi de, elbette, daha dirençli, canlı bir Kartal oluyor.

-Tamamlanan altyapı düzenlemesi Kartal’ın hangi bölgelerini kapsıyor?

İlçemizin en büyük ve trafik yönünden en hareketli bölgelerinden Tecerdağı ve Köroğlu caddelerinde ve Dikey/Atılgan Sokak, Cengiz Topel, Spor, Üsküdar, Hükümet, Savarona, Şehzade ile Çırçır caddelerinde; Egemenlik Bulvarı, Neyzen Tevfik Meydanı ve Kartal Meydanı’nda; Soğanlık Yeni Mahalle’de bulunan 14 sokak ve caddede çok kısa bir süre içinde çalışmalarımızı tamamladık.

Yağmursuyu ve atık suyu borularının çapını artırırken, su hatlarını uzattık. Savarona Caddesi, sahil yolunun bulunduğu alan ve balıkçı limanı tarafından olmak üzere 2 farklı koldan dere kesitinde inşa ettiğimiz altyapı sayesinde de en yoğun yağışlara rağmen Kartal’da o eski su baskını manzaralarının artık yaşanmadığını büyük bir memnuniyetle gördük. Bunların yanı sıra özellikle sokağa çıkma kısıtlamalarının olduğu süreçte boşalan cadde ve sokaklarda altyapısı yenilenen bölgeler başta olmak üzere üst yapı çalışmalarına ağırlık verdik.

Yoğun bir mesai ile ilçemiz genelinde asfaltlama çalışmaları, cadde ve sokak aydınlatmaları ile kentimizi daha modern ve canlı bir görünüme kavuşturduk. İlçenin genelini kapsayacak şekilde ördüğümüz sağlam altyapı ağı, çok uzun yıllar Kartalımızın ihtiyacını karşılayacak; kente güç verecek.

-Komşu İletişim Merkezi (KİMER) hangi ihtiyaca cevap vermesi amacıyla ve nasıl kuruldu?

Biz yurttaş ve kurum iletişimini yeni bir boyuta taşımak için tüm kenti dinleyen özel bir proje ortaya koyduk. Genç bir yerel yönetici olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki değişim ve gelişmelere kolaylıkla uyum sağlayabilmek, bu dinamikleri bir yerel yönetim anlayışına dönüştürebilmek, beklentilerin hızlı ve olumlu bir şekilde karşılık bulmasını sağlıyor. Geleneksel yönetim anlayışındaki ‘makamdan yönetme’ günleri bugünün dünyasıyla uyuşmuyor. Bunu görüp, çağın teknolojik gelişmelerini en iyi şekilde kullanarak yeni bir yerel yönetim modeli oluşturmak gerekiyor. O sebepledir ki göreve gelir gelmez kentsel ve toplumsal sorunların çözümünde dayanışmayı, hoşgörüyü, kent yönetiminde vatandaşların aktif katılımını, diyaloğu ve ulaşılabilirliği esas alan anlayışı yönetim modelimizin merkezine oturttuk ve tüm çalışmalarımızı bu bağlamda hayata geçirdik. Komşu İletişim Merkezimiz (KİMER) de sözünü ettiğim değişen ve diyaloğa önem veren yönetim anlayışımızın bir gereği olarak oluştu. KİMER aracılığıyla komşularımızın dertlerini doğrudan onlardan dinliyor; sorunları yerinde anlayıp yerinde çözüm üretiyoruz. Dolayısıyla da daha güçlü, ihtiyacı karşılayan ve dirençli projeler üretebiliyoruz.

-KİMER’in işleyişi hakkında bilgi verir misiniz? Vatandaşlarla olan iletişimde ihtiyacı karşıladığını düşünüyor musunuz?

Çözüm odaklı bir yaklaşımla komşularımızın istek, öneri ve şikâyetlerini 7/24 görev yapan Çağrı Merkezi ekibimiz ile aracısız olarak kayıt altına alıyor ve sonuçlandırıyoruz. Acil kodlu talepler dışında kalan şikâyetlerin çözümü veya akıbeti konusunda vatandaşa ortalama geri dönüş süremiz 48 saat. Özellikle pandemi döneminde sürekli artan binlerce çağrı, komşularımızla olan iletişimde KİMER’in ne denli büyük bir ihtiyaca cevap verdiğini gösterdi. Bunun dışında yine aynı merkeze bağlı çalışmalarını sürdüren bir saha ekibimiz var. Bu ekip, komşularımızın talep, öneri ve sorunlarını yerinde dinleyip çözmek için sahaya indi. Alanında uzman personelden oluşan ve vatandaşların sorunlarını bizzat yerinde dinleyerek kayıt altına alan ekiplerimiz, şimdiden binlerce haneye ulaştı, anketlerini yaptı, hijyen kitlerini dağıttı. Amacımız 100 binden fazla haneyi ziyaret etmek. Saha çalışmalarına kendim de sık sık katılıyorum. Pandemi öncesi mahalle toplantılarımız oluyordu, orada da komşularımızı yönetime dahil ederek, fikir, öneri ve sorunlarını konuşuyorduk. Şu sıkıntılı süreci atlattığımızda bu toplantılarımıza da yeniden başlayacağız. Amacımız; şeffaf, katılımcı ve sorgulanabilir yönetim anlayışını sağlam bir şekilde oturtmak. Elbette bunun doğrudan sonucu da daha gerçekçi ve güçlü bir yerel yönetim modeliyle daha canlı, dirençli bir Kartal’ı var etmektir.

“AŞEVİ PROJEMİZ TAMAMLANDIĞINDA GÜNLÜK 10 BİN KİŞİYE, ACİL DURUMLARDA 20 BİN KİŞİYE SICAK YEMEK VERECEĞİZ”

Yardımlaşma, dayanışma geleneğimizin doğal bir parçası olarak aşevleri de kültürümüzde önemli bir rol oynuyor. Toplumdaki birlik ve beraberlik ruhunu vurgulamak, paylaşmanın bereketini yeniden yaşatmak için kadim kültürümüzün zenginliklerinden besleniyoruz. Bu düstur ile sosyal belediyeciliğin bir gereği olarak Kartal’da bir ilki gerçekleştiriyoruz: Esentepe Mahallemizde yer alan Füsun Sokak’ta temelini attığımız ve yakın zamanda hizmete sunulacak olan “Aşevi ve Gıda Bankası” projemiz ile bir yandan Kartal'da sıcak yemek ihtiyacı duyan komşularımızın ihtiyaçlarını karşılayacağız, bir yandan da depolanan gıdaların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmasını sağlayacağız. Aşevimiz açıldığında günlük 10 bin kişiye yemek verme kapasitesine sahip olacak ama acil durumlarda bu sayı 20 bin kişiye kadar çıkabilecek. Gıda bankasıyla da aylık 2 bin 500 kişiye kuru erzak yardımı yapabileceğiz. Hiçbir komşumuzu yalnız bırakmayan dayanışma kültürümüzü yaşatarak, daha dirençli ve canlı bir Kartal’ı var etmek için attığımız önemli bir adım olacak bu.

-“Kartal’ı, kültür ve sanatın ışığında şekillendireceğiz” mottosu ile yola çıktınız. Bu amaçla özellikle son zamanlarda öne çıkan projelerinizden bahseder misiniz?

Kültürel ve sanatsal faaliyetleri Kartal geneline yayarak komşularımızın bu faaliyetlere kolaylıkla erişmesini sağlayacak, şu anda planlama ya da yapım aşamasına olan birçok projemiz var. Bunlardan bir tanesi aynı zamanda seçim vaatlerimiz arasında yer alan Yalı Yunus ve Topselvi Kültür Merkezi. Geçtiğimiz haftalarda temelini attığımız proje ile Yalı, Yunus ve Topselvi Mahallesi’nin 40 yıllık beklentisine cevap vermiş olacağız. 7 katlı olarak inşa edilecek kültür merkezinin içinde çok amaçlı salonlar, toplantı salonları, kütüphane, idare odaları, 11 adet atölye sınıfı, Kartal Akademi için 11 adet derslik, mutfak, taziye evi ve çatı katında açık teras olacak. Tesis ile beraber bölge sakinlerinin eğitim, üretim ve sanatsal faaliyetleri desteklenecek. Cumhuriyet Mahallemizde tamamlamak üzere olduğumuz Mustafa Necati Etüt Merkezi ve Kız Yurdumuz var. Etüt merkezi kapsamında Kartal Akademi faaliyet gösterecek ve sınavlara hazırlık kursları verilecek.  Kız yurdumuzda ise 5'i engelliler için olmak üzere 345 yatak kapasitesi, her katta birer mutfak, kütüphane, bilgisayar odası, revir, kuaför, müzik odası, yemekhane, çamaşırhane, ütü odası, cep sineması ve çok amaçlı salon bulunacak. Ayrıca, “Çocuklar için öğrenmeyi daha eğlenceli bir hale getirebilir miyiz” diye kendimize sorarak açtığımız Eğlenceli Çocuk Kütüphanemiz de var. Gümüşpınar Mahallesi, Gözlem Sokak'ta faaliyet gösteren ve her yaştan çocuğun, ücretsiz bir şekilde faydalanabildiği Eğlenceli Çocuk Kütüphanesi ile minik yavrularımıza güzel bir kütüphane de armağan etmiş olduk. Çocuklarımızı parlak bir geleceğe hazırlamak için attığımız önemli adımlardan biri bu. Erken yaşta kitapla tanışacak; okuyarak, anlayarak, empati duygularını geliştirerek büyüyecekler. Böylece Kartal’da çocuklarımız ve gençlerimiz için sağlıklı, güvenli, kendini yetiştirebilecekleri alanlara da önemli yatırımlar yapmış olacağız. Neticede Kartal’ın canlı ve güçlü geleceği onlar. İç Politika.