3. Boğaz Köprüsü'nde büyük skandal!
3. Köprü projede belirtilen güzergahın dışında yanlış bir yere yapıldı. Bakan'ın imzasıyla o bölgedeki tüm imar planları iptal edildi.
3. Boğaz Köprüsü’nün projede belirtilen yerin dışında yanlış bir noktada yapılmaya başlandığı ortaya çıktı, köprüyle ilgili tüm imar planları Bakan Binalı Yıldırım imzasıyla iptal edildi. Köprü ve bağlantı yolları nedeniyle kesilen yüz binlerce ağacın da yok yere katledildiği anlaşıldı. Bakanlığın şok kararı, Büyükşehir Belediyesi ile 15 ilçe belediyesine resmen bildirildi.
Sariyergazetesi.com'un haberine göre temeli geçtiğimiz aylarda atılan ve ismi tartışma konusu olmaya devam eden 3. Boğaz Köprüsü’nün (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) imar planlarında ve projede belirtilen yerde yapılmadığı, yanlış bir güzergahta yapılmaya başlandığı ortaya çıktı. Yanlışlığın ortaya çıkmasından sonra Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım, köprü ve köprü güzargahıyla ilgili yapılan mevcut imar planlarının tamamını iptal etti. 11 Haziran 2013 tarihinde Bakan Binalı Yıldırım imzasıyla yapılan iptal kararı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere köprü güzergahının geçeceği bölgede sınırları bulunan tam 15 ilçe belediyesine gönderildi.
Çalışmalar güzergah dışında
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan’ın, Bakanlığa gönderdiği ve Bakan Binalı Yıldırım’ın 11 Haziran tarihinde imzaladığı yazıda köprünün yanlış güzergahta yapıldığını anlatan şu ifadeler kullanıldı; ” Genel Müdürlüğümüzce ihale edilen Kuzey Marmara Otoyolu Güzergahının imarlı kesimlerine ait 1/5000 ölçekli Nazım ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişiklikleri Bakanlık Makamınızın ilgide kayıtlı olur’u ile 6001 sayılı kanunun 19. maddesi uyarınca onaylanmıştır.
Ancak, söz konusu imar planlarına esas onaylı güzergah projesinde yapılan değişiklikler neticesinde revizyon yapılması gerektiğinden mevcut imar planlarının iptal edilmesi uygun görülmektedir.
Makamlarınca da uygun görülmesi halinde Bakanlık Makamınızın 04.06.2012 tarih ve 1007 sayılı oluruna istinaden onanan imar planlarının iptalini olurlarına arz ederim.”
Karar 16 belediyeye gönderildi
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan imzasıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım’a gönderilen ve Bakan Yıldırım tarafından da imzalanan iptal kararı, ilgili tüm belediyelere gönderildi. Bakanlığın iptal kararı, başta İstanbul Büyükşehir Belediyesi olmak üzere köprü ve uzantı yollarının bulunduğu Arnavutköy, Avcılar, Bağcılar, Beykoz, Sancaktepe, Pendik, Eyüp, Sultangazi, Sarıyer, Büyükçekmece, Başakşehir, Çatalca, Çekmeköy, Sultanbeyli, Silivri belediyelerine gönderildi.
Karayolları Bölge Müdürü adına Bölge Müdür Yardımcısı Asım Öztürk imzasıyla belediye başkanlıklarına gönderilen yazıda, köprüyle ilgili imar planlarının iptal edildiği ve eski imar planlarının geçerli olduğu belirtildi, belediyeler de bu konuda resmen bilgilendirildi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesindeki Karayolları Genel Müdürlüğü’nden belediyelere gönderilen yazıda şöyle denildi;
“6001 sayılı kanunun 19. Maddesi uyarınca Karayolları Genel Müdürlüğü’nce hazırlanan 04.06.2012 tarih ve 1007 sayılı Bakanlık (Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı) ‘OLUR’u ile onanlı Kuzey Marmara Otoyolu Güzergahının İmarlı Plan Değişiklikleri; imar planlarına esas onaylı güzergah projesinde yapılan değişiklikler neticesinde, revizyon yapılması gerektiğinden, Bakanlık Makamının 11.06.2013 tarih ve 12545 sayılı ‘OLUR’ları ile iptal edilmiştir.
Bu doğrultuda iptal olan plan bölgelerinde eski plan hükümlerine dönülmesi, muktesap hakların korunması ve revize proje dikkate alınarak planlama çalışmalarının hususunda; Gereğini bilgilerine arz ederim.”
Ormanlar yok yere katledilmiş
Ulaştırma Bakanlığı’nın iptal kararıyla birlikte, 3. Boğaz Köprüsü biran da kaçak duruma düşmüş oldu. Bakanlığın bölgedeki imar planlarını iptal etmesinden sonra bölgede devam eden tüm çalışmalar da yasal olmaktan çıkmış, 11 Haziran’dan beri yürütülen tüm çalışmalar da suç sınırları içine girmiş oldu. Ayrıca köprü güzergahında ve uzantı yolları üzerinde kaldığı gerekçesiyle bölgede yapılan orman katliamının da yok yere yapıldığı ortaya çıktı. Harita üzerinde köprünün ve bağlantı yollarının geçeceği yerler olarak belirlenen güzergahın, gerçekte farklı yerden geçtiği anlaşıldı. Böylece müteahhit firmanın, köprü güzergahı diye yanlış bölgelerdeki ormanlık alanları traşladığı ve yok yere yanlış bölgelerde orman katliamı yaptığı görüldü.
Güzergahın dışına çıkılması ve yanlış bölgelerde çalışmalar yapılmasından dolayı iptal edilen imar planlarının, önümüzdeki aylarda yeniden hazırlanması ve bakanlık tarafından onaylanması bekleniyor. İddiaya göre köprünün yapılacağı güzergahın dışına çıkılmasının nedeni, bölgedeki kamulaştırma bedelini düşürmek ve müteahhit firma tarafından ödenmesi beklenen kamulaştırma bedelini azaltmak. Yani, köprü bağlantı yollarını tapulu araziler yerine devlete ait ormanlık alanlardan geçirerek kamulaştırma bedelini en aza indirmek ve böylece hak sahiplerine milyonlarca dolarlık kamulaştırma bedeli ödemekten kurtulmak. 3. Boğaz Köprüsü’nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Güzergahı Projesi’nde 1 milyar dolar ile 1.5 milyar dolar arasında kamulaştırma bedelinin hak sahiplerine ödeneceği hesaplanıyordu. Bu güzergah deşikliği ile bu maliyetin düşürülmesi ve güzergahın tapulu araziler yerine kamulaştırma bedeli ödenmeyecek ormanlık alanlara kaydırıldığı sanılıyor.
Sarıyer Garipçe bölgesinde 3. köprü nedeniyle yapılan çalışmalar sırasında ormanlık alandan kesilen yüz binlerce ağaç, yol kenarlarına dizildi, kilometrelerce ağaç yığınları oluştu. Dev kamyonlara ve tırlara yüklenen ağaçlar bir yandan bölgeden uzaklaştırılıyor, diğer yandan da bölgedeki ormanlık alan katliamı sürüyor. Oysa bakanlığın iptal kararıyla birlikte, bölgedeki tüm çalışmaların yeni imar planı ve güzergahın belirlenince kadar durdurulması gerekiyordu.
Binali Yıldırım'dan açıklama
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3. Boğaz Köprüsü'nün güzergahında bazı yerlerde mecburi sapmalar olduğunu bildirerek, "Mesela kuş yollarına rastladı Riva deresinde. Orada hafif yolu değiştirdik. Kaynak sularına rastlayan bölgeler oldu, değiştirdik. Böyle mecburi ufak tefek değişikliklerin planlara işlenmesi lazım" dedi. Yıldırım, Bingöl Havalimanı'nın açılış töreni öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bingöl Havalimanı'nın açılmasıyla Türkiye'nin hizmet verilen havalimanı sayısının 51 olacağını ifade eden Yıldırım, "Bugün 12 Temmuz, Bingöl'ün plakası da 12. Bu güzel günde Bingöl'e havalimanı kazandırmaktan büyük bir bahtiyarlık duyuyoruz. Hayırlı uğurlu olsun" diye konuştu.
İstanbul'a yapılan 3. Boğaz Köprüsü'nün imar planının iptal edildiğine yönelik çıkan haberlerin sorulması üzerine Yıldırım, bunun tamamen gerçek dışı ve talihsiz bir haber olduğunu söyledi.
Projenin güzergahı ve köprünün yeriyle ilgili herhangi bir yanlışın olmadığını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
"Yanlış yapılan bir iş yok. Düzmece bir haber. Şu var. Köprü güzergahında bazı yerlerde mecburi sapmalar oldu. Mesela kuş yollarına rasladı Riva deresinde. Orada hafif yolu değiştirdik. Kaynak sularına rastlayan bölgeler oldu, değiştirdik. Böyle mecburi ufak tefek değişikliklerin planlara işlenmesi lazım. Yapılan işlem budur. Yoksa köprüyü gelişi güzel yapıyoruz sonra 'kusura bakmayın, yanlış oldu', bu ciddiyetsiz bir şey. Maalesef farklı bir işlemi tamamen çarpıtarak, yanlış bir şekilde verilmiştir. Kafa karıştırmaya yönelik bir haberdir."
Ağaçların yanlış yere kesildiği iddialarını da değerlendiren Yıldırım, "Yeşil konusunda gereken hassasiyet gösteriliyor. 400 hektarlık alanda yapılan yol çalışmasına mukabil 6 farklı noktada 1400 hektarlık bölgeyi ağaçlandırıyoruz" dedi.
En Çok Okunan Haberler
- Yeni Ortadoğu projesi eşbaşkanı
- Rus basını yazdı: Esad ailesini Rusya'da neler bekliyor?
- Esad'a ikinci darbe
- İmamoğlu'ndan Erdoğan'a sert çıkış!
- WhatsApp, Instagram ve Facebook'ta erişim sorunu!
- ‘Yumurtacı müdire’ soruşturması
- Polis müdürlerine gözaltı: 'Cevheri Güven' ayrıntısı
- O ülke Suriye büyükelçiliğini açıyor!
- Çanakkale'de korkutan deprem!
- Sette kavga çıkmıştı: Siyah Kalp dizisinde flaş ayrılık