4+4+4 = Ümmet Projesi

4+4+4 = Ümmet Projesi
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 13.06.2012 - 06:55

Laik eğitime son veren, Eğitim Birliği Yasası’nı ortadan kaldıran, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğini kendi siyasi projesine kurban eden bir iktidar anlayışının sözde dindar, özde kindar eğitim projesine karşı demokratik mücadelenin sürdürülmesi ve demokrasinin teminatı olan laikliğe sahip çıkılması gelecek kuşaklara karşı öncelikli görevimiz olmalıdır.

Cumhuriyetten öç almak için pusuda bekleyenlere gün doğdu.Kininin davacısı olmak isteyen ne kadar cemaat, STK, eğitim sendikası varsa, hepsi kolları sıvadı, atağa geçti ve Cumhuriyetin kazanımlarını törpülemeye başladı.

AKPnin millete eğitim projesi diyerek yutturmaya çalıştığı siyasi projesini kabul etmeyenlere de baskı uygulanmaya başlandı.

4+4+4’ün bir eğitim projesi olmadığı gün gibi ortada.

- Pekiyi, nedir 4+4+4?

4+4+4, AKPli tek tip insan yaratma projesidir. Tıpkı kapitalizmin homo-economicusu gibi, çocuklarımızı homo-AKPlimusa dönüştürme, yani bir tür devşirme projesidir.

4+4+4, vatandaşı kul”, milleti ümmetyapma girişimidir.

Sorgulamayan, tartışmayan, analitik düşünemeyen bir gençlik yaratarak biat kültürünü kökleştirme projesidir.

4+4+4 sistemi nereden alınmıştır? Medreselerden4+4+4 bir medrese sistemidir. Osmanlı döneminde medreselerde 4 yıl kısmı evvel”, 4 yıl kısmı sani”, 4 yıl kısmı aliadları altında okutulan bilim ve dinsel bilgi odaklı ikili yapı, artık Milli Eğitime model oluşturmaktadır.

5 yaşında okula başlatma girişiminin nedenini anlamakta zorluk çekildiği ise bir başka önemli gerçektir. Neden 5 yaş? Bu soruya AKPli hiçbir yetkili doyurucu bir cevap verememiştir. Aileler hâlâ büyük tepki gösterirken eğitim bilimcileri tek ses olarakyanlışdiye haykırmış, çocuğun soyut kavramları kavrama yaşından, el kaslarının gelişimine kadar pek çok bilimsel bulgu sunulmuş ancak sonuç alınamamıştır.

Oysa 5 yaşın sırrı, başka bir yerde, AKPnin gizli projesindedir. Bu gizli proje, her nasılsa bir milletvekili tarafından itiraf edilmiştir. 5 yaşın sırrı, hafızlık eğitiminde gizlidir.

Hafızlık eğitimi için uygun yaş aralığı 9-11 olarak kabul edilmekte ve 12 yaş, yani bluğ çağı ile birlikte ezber yeteneğinin azaldığı belirtilmektedir. Bu nedenle ilkokul 5 yaşında başlamalı, ortaokula 9 yaşında gelinmelidir. Ortaokul 5. sınıfta seçmeli ders olarak okutulacak Kuranıkerim dersinin içeriği ise Milli Eğitim Bakanı tarafından açıklanmıştır. Derin amacı Kuranı Arapça okumayı öğretmekten ibarettir. Ancak ilkokul eğitiminde ilk 3 sınıfta din ile ilgili bir eğitimin verilmemesi, AKPli insan modeli için uygun görülmemiş ve ilkokul birinci sınıftan başlayarak ahlak eğitimi”, “karakter eğitimi ve değer eğitimi de müfredata eklenmiştir. 4. sınıfta ise din kültürü ve ahlak bilgisi dersi yer almaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığınca yayımlanan 12 Yıl Zorunlu Eğitimkitapçığı, bundan sonra atılacak adımın karma eğitimi sonlandırmak olduğunun da işaretini vermektedir. Kesintisiz 8 yıllık zorunlu eğitim sonlandırılırken, ortaokul olarak açılan sadece iki okul türünün bulunması da, siyasi projenin amacını bir kez daha kanıtlamaktadır.

Orta kısmı açılan eğitim kurumları; imam hatipler ve özel Türk kolejleridir. İmam hatipler ülkemizde meslek okulu statüsünde kurulmuş okullardır. Hiçbir meslek okulunun orta kısmı açılmazken sadece imam hatiplere bu hakkın tanınması, Eğitim Birliği Yasasının delinerek bu okulların meslek okulu statüsünden fiilen çıkarıldıklarını ortaya koymaktadır.

Özel Türk kolejlerine ortaokul açma ayrıcalığı gelirken, Robert Kolej, Üsküdar Amerikan, Alman Lisesi, Avusturya Lisesi, İtalyan Lisesi, Fransız Liseleri gibi özel yabancı okullarla Fen Liseleri, Galatasaray, İstanbul Lisesi gibi Anadolu lisesi statüsündeki okullar kapsam dışında bırakılmıştır. Özel Türk kolejlerinin ayrıcalığı sorgulanmalıdır. Sayıları giderek artan cemaat kolejlerinin bu ayrıcalıktaki payı kuşkusuz dikkate alınmaya değerdir.

Kuran kurslarındaki yaş sınırının kaldırılmasının ardından Hayat Boyu Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı Kuran kurslarının eğitimi, Diyanet İşleri Başkanlığından alınarak Hayrat Vakfına devredilmiştir. Hayrat Vakfı ile bakanlık arasında imzalanan protokole göre bu kursların eğitiminde sorumlu tek kurum Hayrat Vakfıdır. Hayrat Vakfı Nurcu bir vakıf olup, kurucusu Saidi Nursinin öğrencilerinden olan Ahmet Husrevdir. Vakfın web sitesinde ise vakfın Fen ve felsefeden gelen dinsizlik bütün dünyaya yayılmaktaolduğu için kurulduğu açıklanmaktadır.

4+4+4 ile ilgili baskı ve tehditler ise giderek artmaktadır. AKP, yasa Milli Eğitim Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonunda görüşülürken uyguladığı şiddetten yeterince tatmin olmamış, bu kez aynı yöntemi veliler ve öğretmenlere yönelik olarak denemeye başlamıştır.

Bakan Dinçer, öğretmenlerle yaptığı toplantıda Bizim görüşümüzde olmayanlar bizimle çalışmak zorunda değil diyerek onlara ya sus ya terk etmesajını iletmekte hiçbir sakınca görmemiş, çocuklarını okula kayıt ettirmeyeceğinden endişe ettiği velilere de valileri, kaymakamları aracılığı ile sopanın ucunu gösterip, evden kolluk kuvveti ile çocuklarını almatehdidini savurmuştur.

AKPnin yaldızlı demokrasi söylemleri geride kalmıştır. Söylemler yerini demokrasi karşıtı eylemlere bırakmış ve Başbakanın hâlâ eski gömleğini sırtında taşıdığı ortaya çıkmıştır. 4+4+4 ile paramparça edilen sadece eğitim sistemi değil, çocuklarımızın geleceği ve Cumhuriyetin değerler sistemidir.

Laik eğitime son veren, Eğitim Birliği Yasasını ortadan kaldıran, çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğini kendi siyasi projesine kurban eden bir iktidar anlayışının sözde dindar, özde kindar eğitim projesine karşı demokratik mücadelenin sürdürülmesi ve demokrasinin teminatı olan laikliğe sahip çıkılması gelecek kuşaklara karşı öncelikli görevimiz olmalıdır.

Prof. Dr. Nur SERTER


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler