ÇYDD: Bu müfredat geleceğimizi karartır

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Genel Başkan Yardımcısı Gülsün Kaya, ÇYDD olarak yeni müfredattan çocukların ve toplumun göreceği zararları bütün anababalara anlatmaya kararlı olduklarını belirtti.

ÇYDD: Bu müfredat geleceğimizi karartır
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 20.07.2017 - 22:59

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Genel Başkan Yardımcısı Gülsün Kaya, ÇYDD olarak yeni müfredattan çocukların ve toplumun göreceği zararları bütün anababalara anlatmaya kararlı olduklarını belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı’nı, çocuklarımızın ve ülkemizin geleceğini karartacak olan bu müfredatı uygulamaktan vazgeçmeye; bilim insanlarını, eğitimcileri, sivil toplum örgütlerini, ilgili bütün çevreleri bir araya getirip en geniş katılımı sağlayarak bir toplumsal uzlaşmayla yeni müfredat yapmaya çağırıyoruz” dedi. Kaya’nın yeni müfredata ilişkin açıklaması şöyle: “Bilim çevrelerinin, konuyla ilgili yüz binlerce kişinin evrim teorisinin müfredattan çıkarılmasına, ‘cihat’ kavramının programa girmesine, Atatürk ve yakın tarihle ilgili konuların programda daraltılmasına karşı çıkmasının zerrece dikkate alınmadığı ortadadır. MEB, kendi yandaşı örgütlere ve dinci vakıflara çok önceden hazırlattığı 176 programı 2017-2018 öğretim yılında uygulamaya koyarak laik ve bilimsel eğitimden geriye doğru attığı adımların en büyüğünü atmış ve siyasi iktidarın toplumsal yaşamı bütün alanlarda ‘1923 vizyonu’na göre laik, demokratik Türkiye Cumhuriyeti’ni tümden yok etmenin tabanını yaratmak istediğini göstermiştir.’’

Metro durakları çok önemli!

Yeni müfredatta fosil kayıtları, jeolojik oluşum gibi konular yok ama metro durakları var! “Destan/Efsane’’ konu başlığı altında “15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri “başlıklı bir yazı yazdırılması isteniyor ama Kurtuluş Savaşı’na ilişkin tek bir ibare bulunmuyor. Eğitim İş Sendikası’nın yeni müfredat üzerinde yaptığı incelemenin sonuçlarından bazıları şöyle:

-Hayatı ve canlıları anlamanın en bilimsel yolu olan biyoloji dersi, “dünya ve yaşamın kökeni” konularına yer verilmeyerek ‘sadeleştirilmiştir.’

-Biyolojik çeşitlilik konusunda yine evrimsel tarih açıklanmadığı için, sadece ezbere dayalı canlı çeşitliliği verilmektedir. Bu kadar canlı çeşitliliği varken, canlının oluşum tarihini bilmemek, öğrencilerde bilgi bütünlülüğü oluşmaması anlamın gelmektedir.

-İnsanlık tarihini anlamak için en önemli kalıntıları “çanak çömlek” olarak tanımlayıp 2 metro durağını daha fazla önemseyen zihniyet, fosil kayıtları ve jeolojik oluşum konularını da müfredattan tamamen silmiştir.

-Türk Dili ve Edebiyatı yeni programın 68. sayfasında 7. ünitede geçen “Söylev” konusunda iki örnek verileceğinden bahsedilmiştir. Söylev türünün dünyadaki en önemli örneklerinden olan “Nutuk” ve yazarı Mustafa Kemal Atatürk’ten ise söz edilmemiştir.

Kurtuluş Savaşı

-47. “sayfadaki 4.” ünitede (Destan/Efsane) “15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri “başlıklı bir yazı yazdırılması istenmektedir. Ancak bu gerekliliğin öngörüldüğü yeni programda Kurtuluş Savaşı’na ilişkin tek bir ibare bile bulunmamaktadır.

-Osmanlı’nın son dönemlerine yer verilmemesi nedeniyle, 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ile, 8. sınıf T.C. İnkılap Tar. ve Atatürkçülük dersi konuları arasındaki konu ve kronoloji bağlantısı sağlanamamaktadır.

-8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin daha önceki programında genel amaçlar bölümündeki 8 ve 14? maddelerinde yer verilen Atatürkçü Düşünce Sistemi ifadesi tamamen çıkarılmıştır.

 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler