Danone Tikveşli, pazar payını arttırmayı hedefliyor

Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, yoğurt pazarının yaklaşık 900 milyon TL'lik bir hacme ulaştığını, piyasaya yeni sundukları Danone Sofrada ve Danone Mutfakta ürünleri ile pazar paylarını iki katına çıkartmayı hedeflediklerini açıkladı.

15 Haziran 2010 Salı, 12:32
Abone Ol google-news

Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, yoğurt pazarının yaklaşık 900 milyon TL'lik bir hacme ulaştığını, piyasaya yeni sundukları Danone Sofrada ve Danone Mutfakta ürünleri ile pazar paylarını iki katına çıkartmayı hedeflediklerini açıkladı. Danone Tikveşli'nin yeni ürün tanıtım toplantısında konuşan Eğdirici, sütlü ürünler pazarının oldukça büyük bir sektör olduğunu ve Türkiye'nin yıllık 12.2 milyon ton süt üretimi ile dünyanın 16'ncı büyük süt endüstrisi, hızlı tüketim pazarında ise ciro büyüklüğü olarak 5. sırada olduğunu söyledi.

 

Sütlü ürünlerin pazarı 1.6 milyar TL

Sütlü ürünler pazarının son 5 yıldaki gelişimine bakıldığında pazarın her yıl ortalama yüzde 14 oranında istikrarlı bir büyüme sergilediğine dikkat çeken Eğdirici, bu büyümenin 2009 yılında kriz nedeni ile yüzde 6'lık bir tonaj büyümesi ile devam ettiğini ve 2009 sonunda pazarın yaklaşık 1.6 milyar TL'ye ulaştığını açıkladı. Eğdirici, ayrıca geçen beş yılda sütlü ürünler pazarında katma değerli ürünlerden bazılarının yaklaşık 2'ye katlandığının görüldüğünü kaydetti. Gelecek beş yıla bakıldığında sütlü ürünler pazarındaki hemen hemen tüm ürünlerin yüzde 50 ve daha üzerinde bir büyüme potansiyeli olduğu öngörüsünde bulunan Eğdirici, "İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar sekteye uğramadığı sürece biz bu büyümenin uzun vadeli ve sağlıklı olacağına inanıyoruz" dedi.

 

Katma değerli yoğurt pazarı yüzde 200 büyüyecek

Sütlü ürünler pazarını "Katma değerli ürünler" ve "Geleneksel ürünler" olmak üzere iki ayrı bölümde incelediklerinden bahseden Eğdirici, şirket olarak katma değerli ürünler kategorisinde Danino, Danette, Activia'yı pazara sunarak yeni bir pazar yarattıklarını, bu pazarın yüzde 200 oranında büyüyeceğini öngördüklerini açıkladı. Eğdirici, diğer taraftan yoğurt, ayran, peynir gibi yüksek tüketim alışkanlığının olduğu geleneksel ürünler kategorisinin ise toplam pazarın yüzde 91'ini oluşturduğunun görüldüğünü söyledi.

Geleneksel ürünlerin en büyük kısmını ise yoğurtun oluşturduğuna dikkat çeken Eğdirici, "Ülkemizde yoğurt yılda ortalama 2 milyon ton üretiliyor. Evlerin yüzde 96'sında yoğurt tüketiliyor. Yoğurt pazarı yaklaşık 900 milyon TL'lik bir hacme ulaşmış durumda. Türkiye, yılda kişi başına 30 kilogram yoğurt tüketimiyle dünyada birinci sırada. İkinci sırada yer alan Bulgaristan'da 22 kilogram, Hollanda, Almanya ve Fransa'da ise kişi başına 20 kilo yoğurt tüketiliyor. Yani Türkiye tam bir yoğurt ülkesi" dedi.
 

Süt fiyatları istenen yerde değil

Toplantı sonunda gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Eğdirici, yoğurt pazarını üçe ayırdıklarını, bunları ulusal, market ve yerel markalar şeklinde sıralayarak, "Bizim hedefimiz ulusal pazarda, pazarın yarısına hakim olmak. Hedefimiz pazar payımızı iki katına çıkartmak" dedi. Süt fiyatlarına ilişkin bir soru üzerine Eğdirici, kriz yoğun olduğu dönemde süt fiyatlarının düştüğünü, bu yılın başında da süt fiyatlarının istenilen yere gelmediğini belirterek, "Pazar tonaj olarak yüzde 5 küçülürken, endüstrideki fiyatlar yüzde 10 arttı. Kısa vadede canımız yanacak ama Türkiye'de tarım faaliyetleri uzun vadede düzelecektir. O zamana kadar elimizi cebimize atmaya devam edeceğiz" dedi.