"Dersanelerin, SBS başarısı üzerinde etkisi yok"
İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er, dersanelerin SBS başarısında hiçbir etkisinin bulunmadığını, toplumun bu konuda yanlış kanıya sahip olduğunu söyledi.
TBMM ''Kayıp Çocuklar'' Araştırma Komisyonu üyelerinin, eğitim sistemi ve bu sistemin çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik sorularını yanıtlayan Er, toplumda dersane bilinci konusuna değindi.
Velilerin, çocuklarının sınavlarda başarılı olabilmesi için dersaneyi bir zorunluluk olarak gördüğünü belirten Er, aslında bunun yanlış bir kanı olduğunu ifade etti.
Dersane ile SBS başarısı arasında bir araştırma yaptığını belirten Er, ''Dersanenin, SBS başarısında hiçbir etkisi yok. Çocuklar, okula gitmenin gereğini yerine getirsin, sınavdaki soruların tamamını bile yapabilirler. Hiçbir ek eğitim kurumuna gerek yok'' dedi.
Dersaneye gitmenin sınavdaki başarıda negatif etkisinin bile söz konusu olabileceğini anlatan Er, bu konuda toplumda yılların alışkanlığının mevcut olduğunu, ailelerin yeterince bilgilendirilmediğini vurguladı.
Çocukların sosyal aktivitelere katılmalarının başarıları üzerindeki etkilerine dikkati çeken Er, çocukların bu aktiviteleri gerçekleştirebilecekleri zamanı oluşturmak için ilköğretimde haftalık ders saatini 30 saatten 25 saate indireceklerini söyledi.
YİBO'larla ilgili planlanan düzenlemeleri de aktaran Er, öncelikle bu okullardaki 1 ve 5. sınıf öğrencilerini taşıma kapsamına alacaklarını bildirdi. Er, kız öğrencilerin bulunduğu YİBO'lardaki öğretmenlerin yarısının bayan öğretmenlerden oluşmasına dikkat edeceklerini kaydetti.
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Merdan Tufan da çocukların eğitiminde oyunun önemine değindi. Çocuklara, okul dışında oyun oynayabilmeleri için aslında uygun zaman ayırdıklarını belirten Tufan, ancak bu zamanı da dersanelerin doldurduğunu ifade etti.
Okullarda çocuklara verilen proje ödevlerinin çoğunluğunu, internet aracılığıyla ailelerin yaptığı yönündeki eleştirileri de yanıtlayan Tufan, aslında bunun bir ödev değil, ''proje görevi'' olduğunu söyledi. Bu görevi yaptırmalarında, çocuğun bilgiyi kullanabilme yeteneğini geliştirmeyi amaçladıklarını ifade eden Tufan, ödevin velilerce yapılmasının yanlış olduğunu belirtti.
En Çok Okunan Haberler
- Nevşin Mengü hakkında karar
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Emekliye iyi haber yok!
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası