E-ticarette ‘stres’ yılı

2017’de GittiGidiyor’da en çok ‘stres çarkı’ adlı oyuncağı aradık.

E-ticarette ‘stres’ yılı
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 18.01.2018 - 22:03

2017’de e-ticaret platformu GittiGidiyor’da en çok aranan kelime 1.6 milyon ile ‘stres çarkı’ oldu. Psikolojik rahatlama ve odaklanmaya yardımcı olduğu öne sürülen bir oyuncak olan ‘stres çarkı’, son dört yılda en çok aranan kelimeleri sollayarak en çok satan sürpriz ürün oldu. Stres çarkının ardından GittiGidiyor’da en çok aranan kelimelerin sırasıyla Nike Air Max, cep telefonu, iPhone 6, erkek kol saati, TV ünitesi, iPhone 7 ve avize olduğu açıklandı.

GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, 2017 yılı değerlendirmelerini ve 2018 yılı planlarını paylaştı. 2017’yi yüzde 56 büyümeyle kapattıklarını ve 2018’de Türkiye sınırlarını aşarak e-ihracat yapacaklarını belirten Kantarcı, Almanya’dan başlayarak e-ticaret kanalıyla Türk ürünlerini dünyayla buluşturacağız” dedi. 2017 yıl sonu itibariyle GittiGidiyor’un 20 milyon kayıtlı üyeye ulaştığını, ayda yaklaşık 70 milyon ziyaret aldığını ve aylık tekil ziyaretçi sayısının yaklaşık 25 milyon olduğunu aktaran Kantarcı, 2018’de de yüzde 50 büyüme hedeflediklerini dile getirdi. E-ihracatın ardından 2018’deki ikinci önemli adımlarının ise APAC olarak adlandırılan Asya Pasifik ülkelerinden gelen ürünlerin GittiGidiyor’da satışına başlamak olacağını ifade eden Kantarcı, “Bugün itibarıyla GittiGidiyor’da 200’den fazla markanın resmi mağazası bulunuyor” dedi.

En çok sonbaharda

Değerlendirme toplantısında GittiGidiyor’un tüketici davranışları ile ilgili ortaya koyduğu verilerden öne çıkanlar şöyle:

* 2017’de en çok alışveriş yapılan gün pazartesi.

* 2017’de en çok alışveriş yapılan mevsim yüzde 30 pay ile sonbahar.

* 3 büyük şehir dışında en çok alışveriş yapan iller Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Mersin ve Balıkesir.

* 2017’de alışveriş sıklığını en fazla artıran il yüzde 90 oranla Şırnak.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler