Evlerin yüzde 43'ünde internet var
2011 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye genelinde hanelerin yüzde 42.9'u İnternet erişim imkânına sahip. Bu oran 2010 yılının aynı ayında yüzde 41.6 olarak gerçekleşmişti.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2011 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarını açıkladı. Avrupa Birliği yönetmeliklerine uygun olarak gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçları Türkiye, kent ve kır ayrımında verilmekte iken, ilk defa bu haber bülteni ile İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 1. Düzey (12 Bölge) ayrıntısında da verildi.
Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye genelinde hanelerin yüzde 42.9'u internet erişim olanağına sahip. Bu oran 2010 yılının aynı ayında yüzde 41.6 olarak gerçekleşmişti.
İnternet erişim olanağı olan hane oranı kentsel yerlerde yüzde 51 iken, kırsal yerlerde bu oran yüzde 22.7 seviyesinde kaldı. İBBS Düzey-1'e göre yüzde 56.9 ile TR1-İstanbul, yüzde 56.7 ile TR4-Doğu Marmara, yüzde 49.2 ile TR7-Orta Anadolu, yüzde 48 ile TR5-Batı Anadolu ve yüzde 43.4 ile TR2-Batı Marmara bölgelerinde İnternet erişim olanağı bulunan hane oranı Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti.
2011 yılı Nisan ayında hanelerin yüzde 39.3'ünde genişbant İnternet (ADSL, kablolu ve kablosuz sabit bağlantılar ile 3G bağlantı) erişimin bulunduğu tespit edildi. ADSL yüzde 34.5 ile tüm haneler, yüzde 80.2 ile internet kullanılan haneler arasında internet erişimi sağlarken, 3G bağlantı tüm hanelerin yüzde 5.3'ünde, internet kullanılan hanelerin ise yüzde 12.2'sinde internet erişim olanağı sağladı.
Genişbant bağlantı ile internet erişim olanağı kentsel yerlerdeki hanelerde yüzde 47.5 iken, kırsal yerlerde yüzde 18.6 oldu. İBBS Düzey-1'e göre genişbant bağlantı ile internet erişimin en yüksek olduğu bölge yüzde 56.1 ile TR1-İstanbul, en düşük olduğu bölge ise yüzde 20 ile TRC-Güneydoğu Anadolu bölgesi.
Kullanım artmaya devam ediyor
16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve İnternet kullanım oranları sırasıyla yüzde 46.4 ve yüzde 45 olarak gerçekleşti. Bu oranlar 2010 yılında sırasıyla yüzde 43.2 ve yüzde 41.6 idi.
Bilgisayar ve İnternet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki erkeklerde yüzde 56.1 ve yüzde 54.9 iken, kadınlarda yüzde 36.9 ve yüzde 35.3 olarak gerçekleşti. Bilgisayar ve İnternet kullanım oranlarının en yüksek olduğu yaş grubu 16-24 yaş grubu oldu. Bu oranlar tüm yaş gruplarında erkeklerde daha yüksek olarak gerçekleşti. Bilgisayar ve internet kullanımı kentsel yerlerde yüzde 54.7 ve yüzde 53.2, kırsal yerlerde ise yüzde 26.9 ve yüzde 25.7 oldu. İBBS Düzey-1'e göre bilgisayar ve internet kullanımının en yüksek olduğu bölge yüzde 57.2 ve yüzde 56.5 ile TR1-İstanbul bölgesi oldu. Bunu yüzde 53.3 bilgisayar ve yüzde 51.7 internet kullanım oranı ile TR4-Doğu Marmara bölgesi takip etti.
16-74 yaş grubundaki tüm bireylerin yüzde 36.2'sinin interneti düzenli olarak hemen hemen her gün veya haftada en az bir defa kullandığı tespit edildi. 16-74 yaş grubunda internet kullanan bireylerin düzenli internet kullanım oranı ise yüzde 89.5 olup, bu oran kentsel yerlerde yüzde 90.7, kırsal yerlerde yüzde 83.7 ve İBBS Düzey-1'e göre TR1-İstanbul bölgesinde yüzde 92.8 olarak gerçekleşti.
Kafelere ilgi azalıyor
2011 yılı ilk üç ayında (Ocak-Mart 2011) 16-74 yaş grubu internet kullanan bireylerin interneti en fazla kullandığı yer yüzde 67.6 ile ev olup, bunu yüzde 33 ile işyeri, yüzde 18.7 ile İnternet kafe, yüzde 16.8 ile arkadaş, akraba vb. evleri, yüzde 7.2 ile eğitim alınan yerler, yüzde 3.2 ile kablosuz bağlantının yapılabildiği yerler takip etti. Bir önceki yıl aynı dönemde internet kullanan bireylerin yüzde 20'si interneti internet kafelerde kullanmıştı.
2011 yılı ilk üç ayında internet kullanan bireyler interneti en çok yüzde 72.7 ile çevrimiçi haber, gazete ya da dergi okuma, haber indirme için kullanırken, bunu yüzde 54.1 ile sağlık ile ilgili bilgi arama takip etti. Web siteleri aracılığıyla (Blog siteleri, facebook, twitter) toplumsal ve siyasal konular ile ilgili görüşleri okuma veya paylaşma oranı yüzde 508 olurken, mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak da yüzde 46.6 oranında kullanım amaçları arasında yer aldı.
2010 yılı Nisan ile 2011 yılı Mart aylarını kapsayan 12 ay içinde internet kullanan bireylerin kamu kurum/kuruluşları ile iletişimde internet kullanma oranı yüzde 38.9 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2009 Nisan-2010 Mart) yüzde 27.2 idi. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 92.2 ile ilk sırayı aldı.
İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 18.6 oldu. Önceki yıl İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise yüzde 15 idi.
2010 yılı Nisan ile 2011 yılı Mart aylarını kapsayan 12 aylık dönemde İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 28.8'i giyim ve spor malzemesi, yüzde 27.8'i elektronik araç, yüzde 19.8'i ev eşyası, yüzde 17.6'sı kitap, dergi, gazeteyi (e-kitap dahil) internet üzerinden aldı.
En Çok Okunan Haberler
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Emekliye iyi haber yok!
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- Adnan Kale'nin ölümüne ilişkin peş peşe açıklamalar!
- İngiliz gazetesinden Esad iddiası
- 'Kayyuma değil, halka bütçe'
- Arda Güler'in 2 asisti Madrid'e yetmedi