Güllüoğlu 140 yaşında

Dünya markası olmak üzere yola çıkan Baklavacı Güllüoğlu'nun "140. Yıl Kutlaması" Çırağan Sarayı'nda gerçekleşti.

05 Ağustos 2011 Cuma, 09:05
Abone Ol google-news

Bir buçuk asırdır devam eden köklü markanın kilometre taşlarının anlatıldığı yemekte, dünyaya açılan markanın başarı hikayesini; Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü ve Genel Müdür Fatih Güllü paylaştı. 140. yılında, Amerika’da 6, Avrupa’da 2,  Arap ülkelerinde 2 şubeye ulaşan marka, önümüzdeki 5 sene içinde Avrupa’nın tüm başkentleri, Amerika ve Arap ülkeleri olmak üzere toplamda 100 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’ye global bir marka kazandırmayı amaçlayan Güllüoğlu, 2023 senesinde ise dünya borsasına kote olmuş ilk Türk markası olma çalışmaları içerisinde.


05 Ağustos 2011, İstanbul;

Baklavacı Güllüoğlu, baklava dendiğinde akla ilk gelen isim. Bundan bir buçuk asır önce 1871 yılında Antep’te başlayan, ustalığın kuşaklar boyu devam ettirerek global bir markaya dönüşen Güllüoğlu’nun 140. Yılı onuruna Çırağan Sarayı’nda düzenlenen yemekte tüm Güllüoğlu ailesinin başarılarla dolu 140 yıllık öyküsü anlatıldı. Bu özel gecede Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü ve Genel Müdür Fatih Güllü, Güllüoğlu’nun hikayesini ve dünyaya açılarak global bir marka olma hedeflerini paylaştı. 

Yemekte, 140. yılın anlamı ve önemi ile ilgili konuşma yapan Baklavacı Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, bir buçuk asırdır lezzet ve kalitesinden ödün vermeden başarı ve zorluklarla Güllüoğlu’nun tarihte yerini aldığını belirtti. Dedelerinden aldıkları geleneksel mirası Türkiye’nin gıda sektöründeki global markası olarak dünyaya taşımak için çalıştıklarını belirten Nejat Güllü: “İstikrarlı ve emin adımlarla öncelikle Amerika ve Avrupa ülkelerinde büyümeyi hedef edindik” dedi. Güllü; Güllüoğlu’nu Türkiye artık çok iyi biliyor, 2011 yılına geldiğimizde biz dünya markası olmak için bir çok adımı attık. Süreçlerimizi yönetiyor ve buralarda da Güllüoğlu markasını çok kıymetli bir noktaya taşımak için çalışıyoruz. Bizim amacımız Türkiye’ye global bir marka kazandırmak” dedi. Türkiye’de yatırımlarına devam edeceklerini fakat öncelikli işlerinin yurtdışında yaygın Güllüoğlu zincirlerine ulaşmak olduğunun altını çizen Nejat Güllü: “Şimdiye kadar Türkiye’de büyük yatırımlar yaptık. Halihazırda 16 şube ile hizmet veriyoruz. Yakında açacağımız Ankara ve Malatya’daki yeni şubeler ve Bursa’da 3. şube ile birlikte yurtiçi şube sayımız 19’a ulaşacak. Yurtdışında ise Amerika’da yeni açılacak olan Miami ve Brigthon şubeleri ile toplamda 6, Avrupa’da bu yıl açılacak 1 şube ile toplamda 2, Arap ülkelerinde ise 2 şubemiz bulunuyor. 2010 yılında 2 milyon USD’lik bir ihracat gerçekleştirdiklerini, toplamda 26 milyon 217 bin TL’lik ciroya ulaştıkları bilgisini veren Güllü, 2011 yılı için de yüzde 15’lik bir artış öngördüklerini sözlerine ekledi. İhracat konusundan şimdiye kadar devlet teşviki almadıklarını hatırlatan Güllü, bu sene bazı düzenlemeler sonunda bu teşvikten yararlanmak için Turqualty sürecini başlattıklarını, bu sürecin tamamlanması ile de yurtdışında çok daha hızlı yatırımlarını gerçekleştirebileceklerini belirtti.


“2015 sonunda Amerika’da 50 Şube, Avrupa’da 15 Şubeye ulaşacağız”

140. yıl kutlamasında Baklavacı Güllüoğlu Genel Müdürü Fatih Güllü de bir konuşma yaparak; önümüzdeki 5 sene içerisinde öncelikle Amerika ve Avrupa yatırımlarına odaklanacaklarını söyledi. 2015 yılı sonunda Amerika’da 50 şubeye ulaşacaklarını kaydeden Güllü, Avrupa’nın önemli başkentlerinde toplamda 15 şube açacaklarını kaydetti. Arap ülkelerinde ise 10 şube hedeflediklerini ve şimdiye kadar yurtdışı yatırımlarının 5 milyon dolara yaklaştığının altını çizen Fatih Güllü, “bunlar istikrarlı ve en temkinli yol aldığımızda gerçekleşen rakamlar, biz bunlardan çok daha iyi rakamlara ulaşacağımızı şimdiden öngörüyoruz” dedi. Almanya’da Düsseldorf ’da açılacak şubenin sözleşmesinin yapıldığını belirten Güllü, burada faaliyetlerini sürdürmek için şirketleştiklerini de sözlerine ekledi. Güllü, hedeflerinin 2023 yılında dünya borsasına kote olmuş bir şirket olduğunu ve Güllüoğlu markasını bu noktalara taşıyacaklarını belirtti.